Když v lednu roku 1986 obdržel liberecký Dopravní podnik jedenáct nových vozů typu T3SUCS, začala se nad provozem tramvají typu T2 v Liberci
pomalu stahovat mračna. Vyřazeno jich bylo rovnou devět, tři zůstaly využívány jako pracovní vozy.
V závěru roku 1987 se pak v Liberci objevilo dalších dvanáct nových vozů typu T3SUCS, od března následujícího roku pak vozy typu T2 zůstávaly
den ode dne více postupně odstavené ve vozovně.
K 15. dubnu téhož roku liberecký Dopravní podnik ukončil pravidelný provoz zbývajících vozů typu T2.
O osm dní později - 23. dubna 1988, se s obyvateli Liberce v ulicích rozloučil slavnostně vyzdobený vůz
T2 ev.č.8, vypravený toho dne na linky 3 a 11. Vyřazené vozy byly až na výjimky (ev.č.7, 8 a 19) postupně sešrotovány. Zmíněné tři vozy
nadále nějaký čas sloužily k pracovním účelům.
O sedm let později - v roce 1995 - se však tramvaje T2 do Liberce opět vrátily. Dopravní podnik pro překlenutí nedostatku vozů zakoupil vyřazené vozy modernizovaného
typu T2R z Ostravy v počtu tří a v roce 1996 dalších pěti vozů.