Vlečný vůz evidenčního čísla 815 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1924,
společně s dalšími vlečnými vozy série 805 - 854. Vyřazen byl v roce 1965.
Finanční tíseň dvacátých let přivedla pražské Elektrické podniky k myšlence na nákup vlečných vozů, které by za minimální
finanční prostředky poskytovaly pro co největší možný počet cestujících maximum.
Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní
stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla vyrobena z dřevěných palubek. Vozy byly dodávány od roku 1924 až do
roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim
přinesla přezdívku
Plecháče.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č. 815 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1965 a
posléze se ocitl v blízkosti Loděnic u Berouna, kde na louce sloužil po drobných úpravách jako včelí úl.
Ovšem tím jeho osud neskončil, poté, co dosloužil jako včelín byl přemístěn do areálu Skanzenu Solvaovy lomy. Zde by měl
sloužit nejen jako výstavní exponát, ale také jako zázemí občerstvení.