Vozovna Motol povrchová kolej

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Vozovna Motol
povrchová kolej


Čerstvě dokončená povrchová kolej ve vozovně Motol, na okraji koleje tvořené blokovými kolejnicemi B1 jsou patrné nájezdové klíny pro snazší přesun jalových podvozků. | 11.2.2004
Celkový pohled na povrchovou kolej ve vozovně Motol s odstavenými jalovými podvozky. | 11.2.2004
Nevyužívaná povrchová kolej již leží v areálu vozovny Motol ladem s polorozebranými jalovými podvozky jejichž části byly použity na jalové podvozky pod vozy Škoda 14T. | 20.3.2013
nevyužívaná povrchová kolej již leží v areálu vozovny Motol ladem s polorozebranými jalovými podvozky jejichž části byly použity na jalové podvozky pod vozy Škoda 14T. | 12.4.2013
Již nevyužívaná povrchová kolej v areálu vozovny Motol s urvanými nájezdovými klíny. | 12.4.2013
Přivařené zarážky zabraňující podvozkům vyjetí z koleje. | 12.4.2013
Přehlídka jalových podvozků, vzniklých přestavbou částí podvozků dvounápravových tramvají, odstavených na povrchové koleji. | 11.2.2004
Přehlídka jalových podvozků, vzniklých přestavbou částí podvozků dvounápravových tramvají, odstavených na povrchové koleji. | 11.2.2004
Přehlídka jalových podvozků, vzniklých přestavbou částí podvozků dvounápravových tramvají, odstavených na povrchové koleji. | 5.3.2007
Polorozebrané jalové podvozky jejichž části byly použity na jalové podvozky pod vozy Škoda 14T. | 20.3.2013
V areálech náležících Dopravnímu podniku se občas nacházejí zákoutí, která jsou vhodná k uskladnění objemnějších předmětů. Jedno takové se nacházelo i ve vozovně Motol a svým umístěním u opěrné zdi objízdné koleje a velikostí umožňovalo odstavení i tramvajových podvozků případně celých vozů. Aby tato kolejová zařízené nebyla jen tak "pohozena" na asfalt, byla zde zřízena povrchová kolej.

Povrchovou kolej, zřízenou na přelomu let 2003 a 2004 tvoří cca 20 m dlouhá dvojice blokových kolejnic B1. Kolejnice jsou ve správném rozchodu uložené pomocí dvojice rozchodnic z pásoviny, které jsou napevno přivařeny ke kolejnicím. Z jedné strany byly ke kolejnicím navařeny nájezdové klíny pro snazší nakolejení podvozků. V současnosti jsou již utrhané prací sněhových pluhů v areálu vozovny.

Zpočátku kolej sloužila pouze pro odstavování běžných (jalových) podvozků. V souvislosti s dvojicí vážných nehod vozů T6A5 se však její využití přeměnilo.

V roce 2008 se povrchová kolej využila k dlouhodobému odstavení vozu T6A5 ev.č.8671, který byl vážně poškozen 1. září 2008 při nehodě na vjezdu do vozovny Motol. Aby nezabíral tolik potřebné metry deponovacích kolejí, byl dne 6. prosince "vykolejen" a s pomocí jeřábu přesunut právě na povrchovou kolej, do rozhodnutí o jeho konečném osudu. Nakonec vůz na povrchové koleji posloužil k nácviku hasičů při rozřezávání vozu během požárního cvičení.

K zatím poslednímu využití povrchové koleje k odstavení tramvajového vozu došlo v roce 2011, kdy zde byl 19. září odstaven před přesunem do Ústředních dílen a následnou likvidací vůz T6A5 ev.č.8697 po těžké dopravní nehodě na Kotlářce.

V současnosti povrchová kolej neslouží svému účelu a polorozebrané jalové podvozky se okolo ní jen ledabyle povalují...

Odstavené vozy T6A5 ev.č.8671 a 8697 na povrchové koleji ve vozovně Motol
Odstavený vůz T6A5 ev.č.8671, vážně poškozený při dopravní nehodě na vjezdu do vozovny Motol, čeká na povrchové koleji ve vozovně Motol na svou likvidaci. | 21.12.2008 Takřka po roce od předchozí fotografie zachycuje snímek odstavený vůz T6A5 ev.č.8671 na povrchové koleji ve vozovně Motol již po několikáté etapě hasičského cvičení. Křoví vozu dělá jeho soupravové dvojče, vůz ev.č.8672. | 13.12.2009 Druhým z vozů T6A5, jenž se na povrchové kolejí ve vozovně Motol objevily, byl ten s ev.č.8697. Tento byl poškozen při dopravní nehodě, během níž souprava vozů T6A5 ev.č.8697+8698 najela na Kotlářce do vozu Škoda 14T ev.č.9165. Všechny tři vozy byly následně v Ústředních dílnách sešrotovány. | 21.9.2011 Druhým z vozů T6A5, jenž se na povrchové kolejí ve vozovně Motol objevily, byl ten s ev.č.8697. Tento byl poškozen při dopravní nehodě, během níž souprava vozů T6A5 ev.č.8697+8698 najela na Kotlářce do vozu Škoda 14T ev.č.9165. Všechny tři vozy byly následně v Ústředních dílnách sešrotovány. | 21.9.2011 Druhým z vozů T6A5, jenž se na povrchové kolejí ve vozovně Motol objevily, byl ten s ev.č.8697. Tento byl poškozen při dopravní nehodě, během níž souprava vozů T6A5 ev.č.8697+8698 najela na Kotlářce do vozu Škoda 14T ev.č.9165. Všechny tři vozy byly následně v Ústředních dílnách sešrotovány. | 21.9.2011


Související články:
 Vozovna Motol vjezd a výjezd
 Vozovna Motol

ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017