|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T3SUCS-DVC
Snahy o spuštění omlazovací kůry pro pražské tramvajové vozy vycházející z typu T3 se rodily postupně, na různých
podtypech se zkoušely úpravy ovládacích prvků, které leckdy ani běžný cestující nepostřehl. Občas se vyskytly také
zásahy viditelnější, mezi něž patřila také náhrada klasických dveří na vozech T3SUCS za dveře vyklápěcí, doplněné
tlačítky pro možnost vyžádání si otevření dveří ze strany cestujících.
Po provedené modernizaci obdržela souprava vozů T3SUCS ev.č.7226+7227 atypický lak, kdy byla krémová barva v nátěru karoserie nahrazena oranžovou, aby došlo k výraznému odlišení soupravy od jiných s běžným způsobem otevírání dveří. Z tohoto důvodu byly také dveře natřeny bílou barvou. Prostřední dveře vozu byly z vnějších strany doplněny dvojicí log České pojišťovny a bočnice vozu výraznými šipkami v bílé barvě, jejichž cílem bylo navádění cestujících k tlačítkům poptávkového otevírání dveří. V interiéru došlo, kromě samozřejmého doplnění tlačítek poptávkového otevírání dveří na zádržné tyče v jejich blízkosti také k polstrování laminátových sedáků a u vozu ev.č.7226 byla nahrazen ovládací panel na stanovišti řidiče jiným, nepříliš povedeným. V interiéru došlo ještě k náhradě zářivkového osvětlení za jiný typ. V provozu s cestujícími se souprava objevila od září 1992, na přelomu let 1994/1995 bylo odstranění polstrování sedáků a v blíže nezjištěném termínu došlo také k navrácení standardního ovládacího panelu vozu ev.č.7226. V srpnu 2001 prošel vůz ev.č.7226 s vyklápěcími dveřmi opravou laku a obdržel zpět klasickou barevnou kombinaci, do krémové barvy byly nově natřeny také dveře. V květnu 2002 prošel stejnou omlazovací kůrou vůz ev.č.7227. V roce 2007 byly oba vozy vyřazeny a na jejich technické průkazy byly postaveny vozy T3R.PLF ev.č.8262 a 8259 V roce 1994 byla méně nákladným způsobem na poptávkové otevírání dveří cestujícími upravena souprava vozů T3SUCS ev.č.7250+7251. Obdržela stejnou barevnou kombinaci laku jako souprava T3SUCS ev.č.7226+7227, jen s tím zásadním rozdílem, že na vozech zůstaly zachovány klasické čtyřkřídlé dveře. Zpět do standardního laku byl v červenci 2003 nalakován vůz ev.č.7251, následovaný v říjnu vozem ev.č.7250. V průběhu roku 1995 byl vyklápěcími dveřmi s tlačítkovou předvolbou cestujícími vybaven ještě vůz T3SUCS ev.č.7265, do provozu s cestujícími s nimi zasáhl naposledy v březnu 1997. Vozu zůstal i po provedené modernizaci standardní pražský lak, dveře však byly provedeny v bílé barvě. Od února 1998 byl vůz odstaven v Ústředních dílnách, kde došlo mimo jiné k demontáži vyklápěcích dveří a jejich nahrazení standardními čtyřkřídlými, se zachováním poptávkového otevírání dveří. Do provozu byl vůz opět zařazen v srpnu 1998. Vyřazen byl v roce 2013. Vůz T3SUCS ev.č.7224 byl ze všech zatím zmíněných "esůček" upraven na poptávkové otevírání dveří nejjednodušší variantou. Beze změny laku a typu dveří. V podobném duchu pak bylo poptávkové otevírání dveří hromadněji využito u vozů T3M2-DVC. . V roce 1999 byl do Ústředních dílen přistaven k provedení tzv. vzorové generální opravy vůz T3SUCS ev.č.7090. Dopravní podnik Praha předpokládal, že v rozsahu této generální opravy budou následně opravovány i další tramvaje T3SU a T3SUCS. U tohoto vozu byla provedena celková oprava vozové skříně, oprava původní odporové elektrické výzbroje, výměna kabiny řidiče za větší typu T3M2-DVC a náhrada stávajících schodů za nerezové a jako u všech ostatních modernizací tramvají z 90. let byla dosazena tlačítková předvolba na otevírání dveří. Jinak vůz zůstal beze změn a další generální opravy tramvají podle této vzorové již nepokračovaly. Zcela samostatnou kapitolou budiž označování pozice tlačítek na otevírání dveří z vnější strany vozů. U první soupravy ev.č.7226+7227 bylo v počátcích provozu, jak již je v textu uvedeno, využito výrazných, snad až obludně velkých, bílých šipek, směřujících cestující do toho správného bodu karoserie. Následně byl na vozech využíván systém označení tlačítka žlutým kruhem o průměru cca 20 cm, s červeným textem DVEŘE nad tlačítkem a zeleným textem OTEVÍRÁNÍ pod tlačítkem ve žlutém kruhu. Další variantou zvýraznění tlačítka byl již jen žlutý kruh pod tlačítkem o průměru cca 7 cm bez jakéhokoliv textu. Nejnověji se používá samolepka s vykřičníkem a textem POZOR TLAČÍTKO DVEŘÍ, nalepená z vnitřní strany skleněné výplně dveří.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |