T6A5.3

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

T6A5.3


"Kočkopsem" nazývá většina pracovníků Dopravního podniku Praha podivný vůz, který se objevuje v pražských ulicích. Vůz evidenčního čísla 8600 může svádět řadového cestujícího k dojmu, že jde o nultou téšestku, realita je však zcela jiná.

Vůz T6A5.3 ev.č.8600 ve splítce v Letenské ulici na lince 14
Ovládací panel na stanovišti řidiče vozu T6A5.3 ev.č.8600
Vůz T6A5.3 ev.č.8600 na lince 33 v ulici Na Poříčí
Vůz T6A5.3 ev.č.8600 ve smyčce Sídliště Modřany při jedné z prvních zkušebních jízd
Interiér vozu T6A5.3 ev.č.8600
Vůz T6A5.3 ev.č.8600 na lince 33 na Palmovce

Tento vůz totiž má totiž s vozy T6A5 společného asi tolik, jako je podobná kočka psu. Nejde o novostavbu, ale přestavbu typu T3.
Vlivem provozu v pražských ulicích jsou skříně vozů T3 silně narušeny korozí, zatímco ostatní části jsou víceméně v pořádku. Oprava zkorodované skříně je však velice pracná a problematická a levněji vychází nasazení skříně nové. Ostatně v tomto duchu byly modernizovány vozy T3M na typ T3M2-DVC. Protože však skříň pro vůz T3 je zhruba stejně drahá jako pro T6A5, pokusně se jedna z "tétrojek" zmodernizovala právě s využitím modernější skříně vozu T6A5.
Vznikl moderní vůz s úspornou elektrickou výzbrojí TV 14, která je koncipována jako výzbroj tranzistorová. Jednou z mnoha předností této výzbroje je možnost navracení elektrické energie vzniklé v režimu elektrodynamické brzdy zpět do trolejového vedení. Přestavbu provedlo ČKD Dopravní systémy, a.s. v úzké spolupráci s Dopravním podnikem Praha, který dodal repasované části původního vozu T3.
Vůz je při prvním pohledu téměř shodný s typem T6A5. V podvozkové části je patrný rám typu T6A5, s dvojím vypružením a vybavení podvozku kolejnicovými brzdami ze stejného tramvajového typu. Spřáhla s pražskou hlavou jsou použita z typu KT8D5.
V kabině řidiče zaujme displej palubního počítače, který graficky zobrazuje provozní elektrické veličiny (napětí sítě, napětí vozové baterie, jízdní a brzdové proudy pro každý podvozek) a rovněž všechny případné závady.
Nicméně své následovníky ani tento vůz mít nebude. S ohledem na finanční možnosti musel Dopravní podnik Praha své modernizační záměry značně zredukovat. Místo nových dveří a dalších prvků exteriéru i interiéru jsou při modernizacích pro snížení finančních nákladů používány původní komponenty, které nebylo možné zabudovat do skříně pro typ T6A5 a proto je výsledkem modernizace na typ T3R.P, kdy jsou vozům ponechána i původní čela navržená architektem Kardausem, která neodmyslitelně patří k pražským ulicím již 40 let.

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024