"Kočkopsem" nazývá většina pracovníků
Dopravního podniku Praha
podivný vůz, který se objevuje v pražských ulicích. Vůz evidenčního čísla 8600 může svádět řadového cestujícího k dojmu,
že jde o nultou
téšestku, realita je však zcela jiná.
Tento vůz totiž má totiž s vozy T6A5 společného asi tolik, jako je podobná kočka
psu. Nejde o novostavbu, ale přestavbu typu T3.
Vlivem provozu v pražských ulicích jsou skříně vozů T3 silně narušeny korozí, zatímco
ostatní části jsou víceméně v pořádku. Oprava zkorodované skříně je však velice pracná a problematická a levněji vychází
nasazení skříně nové. Ostatně v tomto duchu byly modernizovány vozy T3M na typ
T3M2-DVC. Protože však skříň pro vůz T3
je zhruba stejně drahá jako pro T6A5, pokusně se jedna z "tétrojek" zmodernizovala
právě s využitím modernější skříně vozu T6A5.
Vznikl moderní vůz s úspornou elektrickou výzbrojí TV 14, která je koncipována jako výzbroj tranzistorová. Jednou z mnoha
předností této výzbroje je možnost navracení elektrické energie vzniklé v režimu elektrodynamické brzdy zpět do trolejového
vedení. Přestavbu provedlo ČKD Dopravní systémy, a.s. v úzké spolupráci s Dopravním podnikem Praha,
který dodal repasované části původního vozu T3.
Vůz je při prvním pohledu téměř shodný s typem T6A5. V podvozkové části je patrný rám
typu T6A5, s dvojím vypružením a vybavení podvozku kolejnicovými brzdami ze stejného
tramvajového typu. Spřáhla s pražskou hlavou jsou použita z typu KT8D5.
V kabině řidiče zaujme displej palubního počítače, který graficky zobrazuje provozní elektrické veličiny (napětí sítě, napětí
vozové baterie, jízdní a brzdové proudy pro každý podvozek) a rovněž všechny případné závady.
Nicméně své následovníky ani tento vůz mít nebude. S ohledem na finanční možnosti musel Dopravní podnik Praha
své modernizační záměry značně zredukovat. Místo nových dveří a dalších prvků exteriéru i interiéru jsou při modernizacích pro snížení finančních
nákladů používány původní komponenty, které nebylo možné zabudovat do skříně pro typ T6A5 a proto je
výsledkem modernizace na typ T3R.P, kdy jsou vozům ponechána i původní čela navržená architektem Kardausem,
která neodmyslitelně patří k pražským ulicím již 40 let.