Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
7.4.-30.6.2010


Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 30. června 2010, 22:30, přidal: MOp

To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské..
To byla békávéčka na Plzeňské..
Nashledanou, sbohem a amen!
To byla békávéčka na Plzeňské..
To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské.. To byla békávéčka na Plzeňské..
Ostatní
Středa 30. června 2010, 17:02, přidal: admin Petr

Jednosměrný vlak na povrchové spojce Californien
Krásný úděl máte dnes, sjíždět z trasy, značně se splést, krásný úděl pod Sluníčkem jet, vzhůru k dálkám u Kozlovny sjet... Když se podaří, co se dařit má, když si tramvaj krásně vyjede, když se podaří, co se dařit má, když je řidič jako ze zlata, když se podaří co podařit se má, podaří se... No a pokračování textu se již nerýmuje, takže zjednodušeně a bez rýmovačky, 211. pořadí linky 10 se vydalo 30. června do úseku TT Palackého náměstí - Anděl, jenž je pro jednosměrné vozy uzavřen. Člověk možná pochopí sjetí vlaku, který špatně uhne na křižovatce Palackého náměstí, ale projet špatně úsekem Karlovo náměstí - Zborovská potřebuje asi velkou dávku sebezapření...
Ostatní - ZOO, díl č. 2
Čtvrtek 24. června 2010, 20:31, přidal: OMH

Kromě lanovky, nemohla ujít pozornosti v ZOO také tramvajová linka 11 jedoucí směr LIBOC, Divoká Šárka.
Aktualita
Středa 23. června 2010, 21:21, přidal: MOp

Instalace travního koberce na Miladě Horákové.
Instalace travního koberce na Miladě Horákové.
Mezi Špejcharem a křižovatkou Hradčanská se dnes rozprostíral travnatý koberec z připravených travních rolí. Z přiloženého snímku vidíte, jak je to jednoduché - pouze se připraví podklad, vezme se role z dovezené palety a udělá se kutululů...
Ostatní - ZOO
Středa 23. června 2010, 21:15, přidal: OMH

Při návštěvě pražské ZOO jsem šel kolem lanovky, kde mě do oka padly automatiky na jízdenky, které mám spojení s MHD z dob, co jsem byl malý:)
Vypravení
Středa 23. června 2010, 20:00, přidal: MOp

Vůz 9097 na lince 9 projíždí křižovatkou Senovážné náměstí.
Dnes byl poprvé vypraven na pravidelnou linku s cestujícími zmodernizovaný nízkopodlažní vůz KT8D5RN2P ev.č. 9097. Vyskytoval se na lince 9. Dosud jej bylo možné spatřit pouze na cvičných jízdách. Děkuji kolegovi Trainzjohnymu za informaci o výskytu.
Ostatní
Středa 23. června 2010, 14:05, přidal: MOp

V posledních dnech je možné na lince 292 opět spatřit midibus Ikarus E91 ev.č. 3906, který nahrazuje z technických důvodů nefunkční elektrobusy Breda Menarinibus Zeus M200. Situace je komická v souvislosti s nedávným záměrem Dopravního podniku, jehož předsednictvo schválilo záměr výpisu výběrového řízení na 20 minibusů, přičemž 5 z nich by mělo mít elektrický pohon.
Ostatní - Bonus-přeprava kočárků
Středa 23. června 2010, 01:48, přidal: Mr.Cross

Psí kočárek
Každý si vykládá Smluvní přepravní podmínky holt po svém,zdejší MADAM používá dětský kočárek k přepravě svého čtyřnohého miláčka,což samozřejmě povolené není...,nu aspoň že dala znamení o nástupu s kočárkem :-) Omluvte kvalitu fotky ale jde jen o vtip :-)
Ostatní - Úroveň sociálních zařízení DP
Středa 23. června 2010, 01:41, přidal: Mr.Cross

WC Smíchovské nádraží
Kultura,čistota sociálního zařízení v obratišti Smíchovské nádraží,tato popelnice nebyla vynesena minimálně 2 měsíce.... Cestou na záchod se řidiči musí doslova přebrodit přes odpadky :-( Omluvte kvalitu mobilní fotky...
Aktualita
Středa 23. června 2010, 01:33, přidal: Mr.Cross

Práce v Nádražní ulici
V Nádražní ulici se včera tvrdě pracovalo :-)
Ostatní - sociální zařízení Červený vrch
Středa 23. června 2010, 01:03, přidal: MOp

Sociální zařízení Červený vrch (ilustrační foto).
Sociální zařízení Červený vrch (ilustrační foto).
Stejně jako na čas zmizí ze světa obratiště Červený vrch, za ohradu se skryje i sociální zařízení vyskytující se tamtéž, které bylo v nedávně době zcela nově vybudováno. V současné době se nachází v dezolátním stavu, resp. ve fázi demontáže - vše co se dalo odnést, odšroubovat, vyndat apod. chybí, či bylo ukradeno. I v takových detailech se projevuje nekoncepčnost některých politických rozhodnutí představitelů města.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 23. června 2010, 00:29, přidal: MOp

Poslední spoj linky 36 přejíždí ve 20:07 sjezdovou výměnu z obratiště Červený vrch. U NAD X-36 jízda po tramvajovém pásu nebyl problém. Počátek trhacích prací na výjezdu z obratiště Červený vrch. Zatímco jde výměna ven, pracovníci vrchní stavby očišťují panely VUIS pro pokládku kolejnic. Pokládka nových přímých kolejnic.
Stejně jako včera, i dnes, pokračovala likvidace vjezdu / výjezdu obratiště Červený vrch. Pro dnešní noc je v plánu odstranění sjezdové výměny, která bude nahrazena pouze přímou kolejí. Posledním spojem, který přejel sjezdovou výměnu obratiště Červený vrch se stala ve 20:07 souprava jezdící na 711/36 ev.č. 7160+7161. Takto končí první z obratišť na Praze 6 v tomto roce..
Náhradní autobusovou dopravu X-36 v trase Podbaba - Divoká Šárka při výluce v obou dnech zajišťoval DPP svými autobusy. Jelikož se tentokráte použil mozek, jezdily autobusy po tramvajovém tělese a nebyl s náhradní dopravou sebemenší problém. Zatímco u NAD X-26 je jednosměrný průjezd tramvajovými zastávkami stále nepřekonatelným problémem a cestující raději volí metro, než aby hledali zastávku náhradní dopravy...
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 22. června 2010, 06:32, přidal: MOp

Poslední spoj linky 36, který přejel výhybku na Červeném vrchu. Trhání výměny na Červeném vrchu. Trhání výměny na Červeném vrchu. Očištěné VUIS panely pro pokládku přímých kolejnic.
Pouze pár nekvalitními obrázky doplním příspěvek pana Járy o likvidaci kolejového rozvětvení na Červeném vrchu. Křižovatková konstrukce se nacházela na panelech VUIS.
Aktualita
Pondělí 21. června 2010, 17:51, přidal: Trainzjohny

Po rekonstrukci se ukázala 9097 (ex 9047). Celé dopoledne se proháněla po Praze jako Cvičná jízda.
Aktualita
Pondělí 21. června 2010, 16:25, přidal: Jára

Během dnešní noci bude vyndáno křížení na vjezdu/výjezdu ze smyčky Červený Vrch. Pro případné fotiče je to na delší dobu poslední šance udělat dnes pár fotek. Křížení bude nahrazeno rovnou kolejí.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 19. června 2010, 23:47, přidal: MOp

Přejezd Makovského je čerstvě zabetonovaný, v neděli večer se sem vrátil automobilový provoz.
Stav prací na staveništi Řepy v pátek 18.června 2010.
Na Sídlišti Řepy se již rodí první kolejové konstrukce. Zatím se jedná o klasické žlábkové kolejnice v místech kolejových přejezdů, kam bude v nejbližší době převeden zpět automobilový provoz. Ve smyčce se připravuje zemní plán, stejně jako se vytváří v okolí zastávek Blatiny. Přerušený tramvajový provoz využila také TSK pro opravy přemostění Makovského ulice. V úseku Slánská přejezd Makovského jsou odtěženy podkladní vrstvy, stejně jako mezi Krematoriem Motol a Motolem, kde ale již probíhá navážení a válcování podkladního štěrku a vše se připravuje na první pokládku kolejových polí v S49.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 19. června 2010, 23:29, přidal: MOp

Demolice betonové desky na Jiráskově náměstí zc.
Stav prací na staveništi Jiráskovo náměstí v pátek 18. června 2010.
Trať ve směru do centra je již skoro hotová. Chybí dodělat zastávkový ostrůvek, dosadit zábradlí a vytvořit finální asfaltové povrchy. Stejně tak je již položena část kolejové konstrukce rozvětvení Mánes přiléhající k Myslíkově ulici. Automobilový provoz je převeden zpět na své místo a probíhá demolice původní betonové desky s pražci ve směru zc, včetně tramvajového ostrůvku.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 19. června 2010, 23:07, přidal: MOp

Ve čtvrtek probíhalo betonování monolitické desky pod kolejovou konstrukcí v místě přejezdu Ostrovského.
Stav prací na staveništi Nádražní k 16. červnu 2010.
Křižovatková konstrukce rozvětvení Anděl je již usazena a probíhá betonáž v místě výhybkových konstrukcí. Prostor tramvajových zastávek je již s vyasfaltovanými povrchy. Práce se přesunuly k přejezdu Ostrovského, kde probíhala betonáž monolitické desky pod wtramem. V průběhu pátka byl v místě přejezdu položen asfaltový koberec a vše je připraveno k tomu, aby mohlo v neděli dojít k převedení automobilové dopravy na již hotový přejezd. V následujícím týdnu se práce přesunou na zbývající úsek k rozvětvení v ulici Za Ženskými domovy.
Aktualita
Středa 16. června 2010, 12:07, přidal: MOp

Automobilový provoz na Prašném mostě je již převeden na novou mostovku.
I na přemostění Prašného mostu a s tím spojené výstavbě přeložky tramvajové tratě postoupily stavební práce. Automobilový provoz je již od včerejšího dopoledne (15.6.2010) převeden na novou mostovku. Dnes v dopoledních hodinách probíhaly demoliční práce na površích komunikací a byly vytěžovány panely bkv na tramvajovém tělese.
Aktualita
Středa 16. června 2010, 11:57, přidal: MOp

Instalace stožáru trakčního vedení na Vítězném náměstí.
Na Vítězném náměstí poblíž provizorní zastávky Vítězné náměstí a u výjezdu z autobusového obratiště Dejvická v ulici Jugoslávských partyzánů probíhá od minulého týdne výměna dvou uhnilých stožárů trakčního vedení. Na jejich místě nalezneme provizorní stožáry v betonových blocích. Dnes v dopoledních hodinách byly nově stopořeny dva nové osmiboké stožáry a v příštích hodinách proběhne převěšení troleje.
Nehoda - provozní mimořádnost
Středa 16. června 2010, 11:46, přidal: admin Petr

Vůz Škoda 14T ev.č.9163 při návratu do vozovny Motol
Vůz Škoda 14T ev.č.9163 při návratu do vozovny Motol
V úterý v 18:23 došlo v prostoru vozovny Motol k závažné mimořádné události, která jen díky shodě šťastných okolností neskončila tragicky. Vůz Škoda 14T ev.č.9163 zůstal stát na izolovaném úseku troleje bez napětí. Při pokusu o jeho odsunutí do napájeného úseku došlo vinou nesprávné a nepovolené manipulace s vozem k jeho rozjetí a vůz s otevřenými dveřmi stanoviště řidiče projel kolejovou harfou vozovny, vyrazil výjezdová vrata na Plzeňskou ulici a pokračoval až k zastávce Poštovka, kde se zastavil cca 20 metrů za vozem KT8D5.RN2P ev.č.9077 po vypnutí napájení. Z prvních výsledků je zcela jasné, že nejde o systémové selhání tramvaje 14T, ale neomluvitelnou chybu jednotlivců, kteří se na neoprávněné manipulaci podíleli. Dlužno poznamenat, že se nejedná pouze o řidiče, ale také zkušené pracovníky depa Motol. Jediným viditelným poškozením vozu 14T ev.č.9163 se tak staly drobné oděrky krytu skládacího spřáhla od vyražených výjezdových vrat vozovny Motol.
Ostatní - Močič
Úterý 15. června 2010, 09:58, přidal: admin Petr

Močíme i na koleje před příjíždějící tramvají...
Tramvajovou dopravu občas zastaví různé kuriozity. V neděli například rojící se včely v zastávce U Zvonu do centra, v pondělí pak na pár minut opilec, jenž si usmyslel, že nejlepším místem pro vyprazďování bude tramvajová trať v Sokolovské ulici. Vozem, kterému vytvořil zcela nečekanou překážku se stala první sériová patnáctka ev.č.9201
Ostatní
Úterý 15. června 2010, 00:48, přidal: MOp

Speciální pozdrav adminu Petrovi a Mr.Crossovi zasílá jejich oblíbený výčepní.
Speciální pozdrav adminu Petrovi a Mr.Crossovi zasílá jejich oblíbený výčepní z jisté hospůdky. Pánové, vaše pracovní nasazení bylo inspirací k projíždce v golfkách a kontrole stavebních prací a kolejového svršku v Nádražní ulici. Možná jsme svědky historie a vyrůstá nám další přispěvovatel či spolupracovník Pražských tramvají, který bude mít jednou fotku ´moje první tramvaj´, resp. moje první tramvajová..
Přesun vozů mezi vozovnami
Pondělí 14. června 2010, 22:24, přidal: MOp, autor: Petr Dvorský

Pražský plecháč ev.č. 1186 manipuluje po vozovně v Liberci. Zkušenému oku jistě neunikne, že každý vůz má jiný rozchod.
Pražský plecháč ev.č. 1186 v  Liberci.
V pátek 11.6.2010 byl z pražských Ústředních dílen v Hostivaři odvezen pražský plecháč ev.č. 1186 do jeho nového domova - Liberce. Zde bude využit jako zdroj náhradních dílů pro rekonstruovaný jablonecký plecháč ev.č. 44 z roku 1932. Využity budou díly především z oblasti pojezdu, které jsou na jabloneckém voze typově nepůvodní. Skříň by měla posloužit jiným účelům a o jejich osudech budete následně informováni.
Ostatní - Lidová tvořivost
Pondělí 14. června 2010, 09:55, přidal: admin Petr

Lidová informační tvořivost Lidová informační tvořivost
Lidová informační tvořivost
Poslední dobou platí v informování cestujících pravidlo, co si neuděláš, to nemáš. A tak na Dejvické zvítězila lidová tvořivost nad strohou úřední řečí, jak je vidno ze snímků zaslaných našimi čtenáři Radkou, Danečkem a Láďou...
Ostatní
Pondělí 14. června 2010, 00:18, přidal: MOp

Sor 3537 na lince 8 řízený poradcem GŘ stanicuje na Vítkově.
V noci ze soboty na neděli z 12. na 13.června 2010 proběhl již 7. ročník Pražské muzejní noci. Tato akce se setkává každý rok s větším a větším ohlasem v závislosti na otevřených institucích. Při této příležitosti bylo od cca 18:30 do 1:00 zřízeno a provozováno 9 speciálních muzejních linek z valné části s metrolinkovými intervaly. Jako vždy byl na náměstí Jana Palacha zřízen centrální přestupní bod mezi linkami, kde se 8 z nich potkávalo. Poslední devátá vyjížděla z Černého mostu.

Součástí akce byla také tzv. Poštovní tramvaj, která projela v trase Muzeum MHD, Vozovna Střešovice – Hlavní pošta, Jindřišská ulice se zastávkami Florenc a Palachovo náměstí a zásilky přepravené touto tramvají dostaly speciální razítko ´Muzejní noc 2010´ a navíc oraženy razítkem ´Přepraveno Poštovní tramvají´.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 13. června 2010, 13:16, přidal: MOp

Pohled na výrazně rozšířenou ulici Milady Horákové s rodící se tramvajovou tratí.
Na třídě Milady Horákové se již rodí tramvajová trať v definitivní poloze, která má začít sloužit od 1. září 2010. Kolejový svršek je tvořen žlábkovými kolejnicemi NT1 na betonových pražcích uložených ve štěrku. Jen obtížně se zatím zvyká na novou geometrii tratě na notně rozšířené tříde Milady Horákové a ještě hůře se bude zvykat na absenci tramvajového nádraží.
Vypravení
Pátek 11. června 2010, 22:55, přidal: OMH

11.6.2010 byl naposledy vypraven poslední pražský autobusový cedulák 7186. A to v poslední době na domácí kurz, tedy 1. pořadí linky 131. Tímto končí jedna z dalších etap v pražské MHD. V metru zmizely cedule před rokem, a to na trase B. Nyní je řada na tramvajích...
Aktualita
Pátek 11. června 2010, 09:00, přidal: MOp

Výstavba trolejbusového památníku na Orionce. Výstavba trolejbusového památníku na Orionce. Výstavba trolejbusového památníku na Orionce.
V sousedství bývalé vozovny Orionka vzniká v rámci úpravy parku po stavbařích veřejný prostor se zelení, jehož součástí má být i trolejbusový památník, připomínající ukončení provozu trolejbusů v Praze. Jedná se totiž o místo, kde byla ukončena poslední pravidelná trolejbusová linka v Praze, nesoucí číslo 51. Památník tvoří tři historizující stožáry trakčního vedení, mezi kterými budou napnuty trolejbusové stopy. Jak probíhá výstavba památníku si můžete prohlédnout z následujících fotografií.
Nehoda - provozní mimořádnost
Čtvrtek 10. června 2010, 09:23, přidal: MOp, autor: MM-Mikulovský

Vzedmutá kolej vytrhla i žlab a poškodila polovinu boku panelu, z něhož trčely výztuhy. | 8.6.2010 Dispečer dohlíží na opravu kolejové konstrukce. | 8.6.2010 Dispečer dohlíží na opravu kolejové konstrukce. | 8.6.2010
V úterý 8. června 2010 bylo kolem 18. hodiny hlášeno řidičem tramvaje na Podolském nábřeží poblíž plaveckého bazénu vzdutí levé kolejnice DC. Kolejnice při svém pohybu vytrhla z betonu notně prorezlý upevňovací žlab, čímž poškodila cca poloviny panelu BKV. Prvně bylo místo vydatně chlazeno hasiči, následně byla provedena pomocí řezu dilatace a místem bylo nařízeno projíždět pomalu. Po ustanutí deště kolem 20 hodiny se na místě nacházeli svářeči, kteří provedli opravu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 8. června 2010, 21:07, přidal: MOp

Rekonstrukce tramvajové tratě na Jiráskově náměstí přinesla malé překvapení.
I na Jiráskově náměstí se našly pěkné panelové skvosty!
Rekonstrukce tramvajové tratě na Jiráskově náměstí.
Část tratě je již kompletně hotova!
Po vytěžení velkoplošných panelů na Jiráskově náměstí, čekalo na stavbaře malé překvapení. Pod tramvajovou tratí se objevila původní betonová deska. To by nebylo vcelku nic překvapivého, měla se tam nacházet. Překvapivé však bylo nalezení zbytků upevňovadel (konkrétně podkladnic) a zabetonovaných pražců - jak betonových, tak dřevěných, které znemožnily odfrézování podkladních vrstev. Šipky ve snímku zvýrazňují podkladnici a rozbitý betonový pražec, ze kterého vykukuje výztuž.
Jak vypadá stav prací 7.6.2010?
Část tratě u zastávky ve směru dc je již kompletně hotová včetně povrchů a probíhá výstavba přilehlého tramvajového ostrůvku. U zastávky zc probíhá teprve odtěžování velkoplošných panelů a likvidace původní betonové desky. Tento kontrast je způsoben stísněným prostorem staveniště a nutností zachovat automobilový provoz po celou dobu rekonstrukce.
Vypravení
Úterý 8. června 2010, 11:47, přidal: MOp

Souprava T3M 8102+8043 zaskakuje za obousměrný vůz KT8D5 na druhém pořadí linky 9.
Souprava T3M 8102+8043 zaskakuje za obousměrný vůz KT8D5 na druhém pořadí linky 9
Souprava T3M 8102+8043 zaskakuje za obousměrný vůz KT8D5 na druhém pořadí linky 9.
Souprava T3M 8102+8043 zaskakuje za obousměrný vůz KT8D5 na druhém pořadí linky 9.
Někdy se prostě zadaří!
V úterý 8.6.2010 došlo v ranních hodinách k mimořádné události na lince 9. Jelikož však ve vozovnách není dostatečný počet rezervních provozních obousměrných vozů KT8, muselo hloubětínské depo vypravit na druhé pořadí linky 9 náhradní klasickou soupravu. Vyvolenou se stala souprava tyristorek 8102+8043. Díky velice dobře zvolenému a zřízenému přestupnímu uzlu na náhradní autobusovou dopravu X9 již v zastávce Vozovna Motol, to nečiní z provozního hlediska nejmenší problém. Spoj vynechá pouze koncový mezistaniční úsek se zastávkou Motol a přejezdem, přestup na návaznou dopravu však zůstává zachován. Souprava samozřejmě obrací přes objízdnou kolej zmíněné vozovny, obdobně jako linka 10.
V cca 12.20 došlo k opětovné výměně za vůz KT8 ve smyčce Spojovací. Jelikož se s touto variantou náhrady tak trochu počítalo, vy, kteří jste si nevyrobili snímeček nezoufejte, jistě k tomu bude opět příležitost.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 7. června 2010, 15:51, přidal: MOp

Svářeči provádí pravidelnou údržbu kolejové konstrukce Strossmayerovo náměstí.
Ani svářeči se v těchto dnech ´neflákají´. Zatímco vrchní stavba opravuje Nádražní ulici, svářeči budou v průběhu celého léta provádět pravidelnou údržbu kolejových konstrukcí s cílem zvýšit jejich životnost, opravit lomy kolejnic, eliminovat druhotné žlábky a zajistit bezpečnost proti vykolejení. Zde fotograf zastihl svářeče DP při vyvařování oblouků a srdcovek v křižovatce Strossmayerovo náměstí v Kamenické ulici.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 7. června 2010, 13:19, přidal: MOp

Pracovníci vrchní stavby instalují nové pochozí lávky na Andělu. První zatěžkávací zkouška. :-) Nově instalovaná pochozí lávka na Andělu. Jediným nedostatkem je chybějící nájezdová rampa pro vozíčkáře. Nová pochozí lávka na Andělu.
V inventárním majetku Dopravního podniku se v posledních dnech objevila jedna zajímavá novinka, která zde doposud chyběla. Jednotka dopravní cesta tramvaje pořídila za velmi slušnou cenu dvě kovové lávky pro pěší, které umožní přecházení přes značně vybagrované tramvajové těleso v průběhu rekonstrukčních prací a hlavně bez ztracených spádů. Díky stavitelným nohám je možné optimálně seřídit výšku pochozí plochy. Pochozí plochy tvoří masivní kovové rošty, které svou šířkou umožní i bezproblémový prújezd invalidních vozíků a cyklistů. Lávky byly poprvé instalovány v pátek 4.6.2010 v Nádražní ulici v prostoru tramvajových zastávek Anděl. Přestože se jedná o velice zajímavý prvek, najde se na něm výrazná chyba - u lávek chybí nájezdové rampičky.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 7. června 2010, 09:37, přidal: MOp

Již usazená kolejová konstrukce čeká na betonování.
Rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici zdárně pokračuje. V úseku od křižovatky Anděl po ulici Bozděchova je již odtěženo kolejové lože, pláň připravena na vybetonování konstrukční vrstvy a v části přiléhající ke křižovatce Anděl již ´visí´ ve vyprojektované výšce kolejnice provázané rozporami s plastovými upevňovadly typu W-tram. Přilehlý úsek mezi Bozděchovou a Stroupežnického je také připraven k pokládce kolejnic. Zbývající úsek ke křižovatce s ulicí Za Ženskými domovy je v různém stádiu rozpracovanosti.
Ze zahraničí
Neděle 6. června 2010, 17:02, přidal: OMH

Stuttgart
Vážení čtenáři, posílám Vám e-pohled z města Stadtbahnu, vína a kopců - ze Stuttgartu. Časem tu bude fotogalerie s popisky.
Ostatní - modernizace vozů metra
Neděle 6. června 2010, 14:59, přidal: MOp

Čerstvě zrekonstruovaná souprava vozů metra v Berouně Králově Dvoře. Prosím pozor, na 6 kolej nádraží Krč přijede metro. Praha Krč. Hořovice Do Plzně přijela nadzemka.
V sobotu 5. června probíhal předposlední přetah vozů metra z Prahy do Plzeňského MOVA. Na rekonstrukci byly přistaveny vložené vozy 2657-2638-2668-2803-2619. Z vozů ev.čísel 2657 a 2619 budou nově vyrobeny čelní vozy dané soupravy. Z Plzně byla naopak při přetahu v ranních hodinách dovezena čerstvě zrekonstruovaná souprava ev.č. 3393-3697-3698-3699-3394.
Ostatní - zkoušky nové lokomotivy Škoda
Neděle 6. června 2010, 14:37, přidal: MOp

Škoda 109E na nákladním vlaku projíždí po mostě přes Úslavu v Plzni Doubravce.
V těchto dnech probíhá testování nové lokomotivy Škoda 109E se zátěží na nákladních vlacích. Setkat se s ní můžete nejvíce na trati Praha - Plzeň. Na snímku z 5. června je zachycena na nákladním vlaku v Plzni Doubravce.
Ostatní
Pátek 4. června 2010, 17:30, přidal: Trainzjohny

Mnohokrát probírané odvodění smyčky Bílá Hora opět včera nezvládalo příval vody a smyčka byla poměrně slušně zatopená. Pro ukázku si v novém koupališti rochní vůz 6876 ze soupravy 7001-6876 na 509/22.
Vypravení
Čtvrtek 3. června 2010, 17:44, přidal: OMH

Firma Hotliner zajišťuje v současné době NAD X1 a X26. Velkým překvapením pro mě je, že orientační cedule nejsou řešené systémem ´Horké jehly´, ale jsou, dá se říct profesionální. Druhým překvapením byl pro mě šofér v košili a kravatě:) 3.6.2010 jsem postřehl vypravené tyto vozy > X1: 9511, 9528. X26: 9506, 9508, 9510, 9515, 9522, 9533.
Aktualita
Čtvrtek 3. června 2010, 17:38, přidal: OMH

Tramvajová smyčka Špejchar je opět v plném režimu, nikoliv jen se sólem na lince 25. Nyní zde končí linky 25 a 26 v soupravách a linka 15 v sólech
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 3. června 2010, 08:00, přidal: MOp

Totálně promočení pracovníci vrchní stavby likvidují velkoplošné panely v Nádražní.
Zaměstnanci vrchní stavby (a nejen oni) to nemají v současnosti lehké a jednoduché. Počasí jim nepřeje, neustále prší a vládne chladné počasí. Přejme jim proto pevné zdraví, které bude po dobu rekonstrukčního léta potřeba více než dosti.
Ostatní - Zastávková služba se vážně činí
Středa 2. června 2010, 20:38, přidal: admin Petr

Tak rovně, nebo vpravo?
Tak, a cestující, dvanáctka s dvacítkou ti pojede tam, kam řidičovi řekneš... Že i totoho totálního nesmyslu si nikdo z těch, kdo to do počítače zadává, kdo to tiskne, případně laminuje, vyvěšuje nevšimne, už je opravdu na pováženou....
Ostatní - Stavba nové stanice metra
Středa 2. června 2010, 14:28, přidal: Martyn

Stavba nové stanice metra
Jako v nějakém horském středisku mimo sezónu, kdy se budují nové sjezdovky, to s kapkou fantazie vypadá už nějakou chvíli nad motolskou nemocnicí. Prostor budoucí koncové stanice metra je vytyčen, zbaven přebytečného roští a připraven na zahájení zemních prací.
Nehoda - provozní mimořádnost
Středa 2. června 2010, 14:21, přidal: Martyn

Regionova mířící ze Zličína přijíždí do Jinonic. Protijedoucí vlak nikde...
Už druhý den provozu S65 došlo na častá slova zasvěcených, že motory Regionov budou mít na Semmeringu problémy. Po osmé ranní jedna z jednotek lehla přímo v zastávce Na Knížecí. Než se v půl dvanácté podařilo z Masarykova nádraží dopravit provozuschponou jednotku, zbylá pojízdná Regionova zdechlinu odtáhla ze Smíchova na Zličín a tři páry vlaků zůstaly nevypraveny. A tak se nic netušící cestující krátce před jedenáctou v Jinonicích křižování nedočkal...
Ostatní
Středa 2. června 2010, 12:25, přidal: MOp

Přestupní vazba u vozovny Motol funguje na 1 s hvězdičkou.
Zřejmě motolští výpravčí svérázně ošetřili zastávkový sloupek bez provozu tram - světe div se funguje to. Proč to na Vítězném náměstí nejde a lidé tam marně čekají na tramvaj či náhradní dopravu?
Proč to někde jde a jinde nejde?
Mnoho Z Vás se podivovalo nad tím, proč zajíždí autobusy náhradní dopravy při výluce mezi Motolem a Sídlištěm Řepy až k vozovně a nekončí u povrchové spojky Californien. Důvod je prostý - aby byla zajištěna perfektní přestupní vazba hrana x hrana v zastávce před vozovnou mezi pravidelnými linkami a náhradní autobusovou dopravou v obou směrech. Ukončená linka 9 až v Motole zase zprostředkovává spojení na návazné autobusové linky směr JZM a Vypich.
Zmatený cestující hledá v infotabulích zastávku bus. Nenajde, za chvíli se bude tázat fotografa na cestu.
Přestupní vazba v Dejvicích vůbec nefunguje.
Naprostým odstrašujícím příkladem a ukázkou neprofesionality je přestupní vazba na Vítězném náměstí. Cestující raději než by hledali, kde se vůbec zastávka náhradní dopravy nachází, odchazí s nadávkami od tramvajových zastávek Dejvická či Vítězné náměstí směr metro, které jak už to tak bývá zvykem nemá ani posílený interval. Tam, kde by totiž cestující autobusy očekávali, tam je nenajdou. Co proboha brání tomu, že když už je náhradní doprava zmršena tímto způsobem, aby když už nic jiného alespoň autobus ze Šolínovy ulice vjel na tramvajové těleso do provizorní tramvajové zastávky Vítězné náměstí a zajistil přestup hrana x hrana? Dále by mohl pokračovat přímo přes kulaťák po tramvajových kolejích, kde by v pravidelných tramvajových zastávkách Vítězné náměstí nabral zmatené cestující a pokračoval v jízdě.. Asi bych chtěl ale moc. Když se naplánuje NAD špatně, tak to prostě nefunguje!
Aktualita
Středa 2. června 2010, 09:56, přidal: MOp

Regionova na nově zřízené lince S65 přijela na zastávku Praha Smíchov - Na Knížecí. Pražské tramvaje přistihli šéfa JDCT Ing. Jana Šurovského, PhD. při zkoušce nového spojení linkou S65.
Hned první den rekonstrukce tramvajové tratě do Řep si cestující našli nově zřízenou náhradní vlakovou linku S65. Za čas jen o minutu delší než tramvajové spoje je souprava tvořená regionovou odveze ze Sídliště Řepy resp. nádraží Zličín až k autobusovému terminálu Na Knížecí. Poloviční až 2/3 obsazenost spojů je na první den výluky až obdivující.
Aktualita
Středa 2. června 2010, 09:49, přidal: MOp

Dispečer informuje cestující poblíž nově zřízené vlakové zastávky Na Knížecí.
I mezi dispečery se najdou tací, kteří když mohou, tak informují či rozdávají letáky. Jeden takový se včera nacházel poblíž nově zřízené vlakové zastávky Na Knížecí, kde pomáhal cestujícím. Takto by to mělo v optimálním případě fungovat v praxi - dispečeři a revizoři by měli plnit práci informátorů, kteří by pak nebyli vůbec potřeba.
Vypravení
Středa 2. června 2010, 09:39, přidal: MOp

Nevšední dvojice vokovicko - kobyliské soupravy na lince 12 (8270+8503).
Jelikož jsou vokovické wany nově vypravovány z Kobylis a Hloubětína, je možné je nyní spatřit na nevšedních linkách (3,10,12,24,...) z důvodu zajištění garantovaných spojů za obousměrné vozy KT8D5RN2P, které jsou dislokovány na linku 9. Jelikož jich ale velké množství zatáhlo sólo a na garantovaná pořadí jsou potřeba soupravy, museli kobyliští depáci začít rozpojovat soupravy a tvořit nové dvojice.
Ostatní - nová tisková mluvčí
Středa 2. června 2010, 09:24, přidal: MOp

Nová tisková mluvčí Ilona Vysoudilová. Nová tisková mluvčí Ilona Vysoudilová zkouší dřevěné sedačky v interéru vozu 15T. Ilona Vysoudilová v družném rozhovoru s ředitelem muzea Pokorným.
Od 1.6.2010 nově řídí tým externí komunikace a zároveň vykonává pozici tiskové mluvčí DPP Ilona Vysoudilová. V této pozici vystřídává dosavadního mluvčího Ondřeje Pečeného, který ve své funkci 31. května 2010 končí a ze společnosti odchází.
Aktualita
Úterý 1. června 2010, 15:17, přidal: admin Petr

Likvidace asfaltového krytu dočasného oblouku Badeniho / Milady Horákové
Kolejové výměny křižovatky Hradčanská
Skládání kolejové konstrukce křižovatky Hradčanská do Badeniho ulice
Vznikající výstupy z vestibulu stanice metra Hradčanská
První den zahájené výluky v oblasti Hradčanské začala likvidace kolejového propojení Badeniho / Milady Horákové. Na místě jsou skládány kolejové konstrukce nové křižovatky.
Ostatní - Zastávková služba opět boduje
Úterý 1. června 2010, 15:02, přidal: admin Petr

Krom toho, že jsem doposud nepochopil, proč nástupní zastávky již poměrně často jako nástupní neoznačujeme, je jasné, že na Petřinách se linky 2 hned tak nedočkají. Přesto usilovně tvrdíme, že ano...
Říkáme Vám, že dvojka prostě pojede!
Že by nějaká linka, třebas v denním provozu taková osmička, jela jinam, než linky ostatní? Zapomeňte. Křižovatka zrušena!
Co s takovou jedničkou? Rovně nejede, tak ať tudy nejede vůbec!
Pořád si nějak snažím najít důvod, proč se nám v označování zastávek objevují poměrně často časté zmatky, spíš zmetky. Pořád si říkám, že buď tomu ten člověk vůbec nerozumí, nebo dostává špatné podklady, nebo já nevím co... Letošní den dětí, neboli 1. červen nám do ulic k probíhajícím přidal hned několikery výluky (Motol - Sídliště Řepy, Chotkovy sady - Špejchar, Brusnice - Dejvická, Národní divadlo - Palackého náměstí). A na zastávkách opět vypukly zmatky. Samozřejmě, oproti správně převěšeným označníkům je jich menšina, ale stejně, je škoda, že se takhle shazujeme... Krom toho, že jsem dodnes nepochopil, proč na některých nástupních zastávkách nepoužíváme označení nástupní, na celé petřinské tramvajové trati cestujícím tvrdíme, že linka 2 stále jezdí, jako by se nechumelilo, linku 1 jsme na Strossmyerově náměstí od Vltavské zrušili raději úplně, linky 1, 8, 12, 17, 20, 53 a 56 na Čechově mostě od Malostranské necháváme časoprostorem jet do stejného směru, zřejmě nenásleduje žádná křižovatka... A tak...
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 29. května 2010, 11:16, přidal: admin Petr

Pražce pro rekonstrukci úseku Motol - Sídliště Řepy
Pražce pro rekonstrukci úseku Motol - Sídliště Řepy
Rekonstrukce řepské tramvajové tratě se blíží, pražce jsou již na místě
Aktualita
Pátek 28. května 2010, 22:25, přidal: OMH

Myslíkova
Aktuální pohled do ulice Myslíkova, kde probíhají stavební práce.
Glosa pana MOpowego
Pátek 28. května 2010, 15:31, přidal: MOp

Aby v tom nebyl bordel..
Tak by se dala shrnout myšlenka, kterou mám momentálně na jazyku. Provizorně zřízená zastávka na lince 36 u křižovatky Šolínova x Jugoslávských partyzánů nakonec dle všech informačních materiálů a indicií, nakonec nese jméno Vítězné náměstí. Chápal bych to, ale pouze za předpokladu, kdyby byla zřízena v místech, kde stávala do začátku 80. let - tedy v těsné blízkosti kulaťáku. Současná poloha je od místa značně vzdálena a co víc: všechny okolo stojící autobusové zastávky nesou název Dejvická.. Co mi však uniká, je vůbec smysl tohoto velkolepého dopravního opatření, když budou zastávky funkční jen jednosměrně ve směru dc. Divím se, že když už je AO Dejvická plné, nikoho nenapadlo trasovat NAD tak, jak jezdila v 80. letech linka 217 a jine - ulici Zikova. Ve smeru dc. mohl autobus stanicovat v tramvajovych zastavkach a zajistit prestup hrana x hrana. Muselo by se vsak myslet a chtit.
Obdobná situace, ale v trochu jimém tónu nastává i v náhradní autobusové dopravě. Nově jsou zřízeny bus zastávky Dejvická (v místě nočních spojů) a o blok vedle se bude hned zastavovat po 20m v zastávkách Kafkova - fakt geniální. Autor těchto dopravních opatření by měl být patřičně odměněn!
Aktualita
Středa 26. května 2010, 00:18, přidal: MOp

Pražský primátor pod palbou fotografů.
Primátor v doprovodu generálního ředitele DP a tiskového mluvčího DP ve vozovně Střešovice.
Primátor v doprovodu generálního ředitele DP a tiskového mluvčího DP ve vozovně Střešovice.
A na závěr snímeček posádky vozidla.
Dnes v odpoledních hodinách se primátor konečně svezl primátorskou tramvají. Nechápete? Víte, to je tak - v minulém týdnu vyšel na Technetu článek Rosťi Jančara o pomalém konci trojského tramvajového mostu, tzv. Rámusáku, ve kterém si posteskl, že se primátor smuteční události nezůčastnil a je jediným v historii, který porušil tradici takzvané primátorské tramvaje. No a jelikož jsou volby za dveřmi, zmíněná slova Pavla Béma vyburcovala a okamžitě se rozeběhl koloběh událostí ústící v dnešní projížďku. Krátce po 16 hodině se tak primátor vydal se ´svým´ historickým motorovým vozem ev.č. 200 na polookružní výlet v trase vozovna Střešovice - Pražský hrad - Malostranská - Staroměstská - Čechův most - Pražský hrad - vozovna Střešovice. Součástí akce byla i prezentace vozu Škoda 15T zástupcům médií. V následujících dnech vám přineseme obsáhlejší fotoreportáž.
Reklamní vozy
Úterý 25. května 2010, 19:45, přidal: Trainzjohny

nejezděte na černo
Tak tomu říkám povedená reklama, nejen že dělá reklamu výrobku, ale v podstatě i DPP :)
Vypravení
Úterý 25. května 2010, 19:02, přidal: Admin Petr

Dnes po dlouhé době opět nevyjel na svou pravidelnou trasu mezi Malostranským náměstím a Nemocnicí Pod Petřínem elektrobus Breda na lince 292. Jeho místo zaujal náhradní Ikarus E91 ev.č. 3905.
Ostatní
Pondělí 24. května 2010, 23:18, přidal: MOp

Souprava 8259+8564 vypravená na garantované pořadí linky 8 projíždí kolem výstavby zastávky Dejvická.
V minulém příspěvku jsme vás mylně informovali ohledně příprav provizorních tramvajových zastávek Dejvická v ulici Jugoslávských partyzánů. V zastávce nebude probíhat betonáž nástupních ostrůvků, nýbrž povrch zastávek budou tvořit použité středové panely uložené na zemní pláni ve štěrkodrti. Jak vypadá průběh stavebních prací dokumentuje obrázek pocházející z pondělního dopoledne - zastávka ve směru z centra je již skoro kompletně usazena a slouží jako mezideponie panelů pro protisměrnou zastávku, kde je urovnaný štěrk a vše je připraveno na jejich pokládku.
Aktualita
Sobota 22. května 2010, 23:55, přidal: MOp

Za ohradou se skrývá nově budovaná zastávka náhradní vlakové dopravy. Nově vzniklé nástupiště typu Sudop v ulici Za Ženskými domovy.
V souvislosti s tramvajovou výlukou na Sídliště Řepy vzniká tak trochu v pozadí zájmu nový přestupní bod vlak - metro - tramvaj v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí. Nová vlaková zastávka bude sloužit po dobu výluky tramvajové tratě v Plzeňské pro linku S65 v trase Praha-Zličín – Praha-Smíchov, Na Knížecí k rychlému a spolehlivému spojení ze Sídliště Řepy do oblasti Na Knížecí. Železniční stanice Praha-Zličín leží v těsné blízkosti tramvajového obratiště Sídliště Řepy, nově vybudovaná dočasná zastávka Praha-Smíchov, Na Knížecí umožní přímý přestup na metro B a další po dobu výluky se zde nacházející tramvajové linky. Linka S65 bude v provozu v pracovních dnech cca od 5:00 do 20:00 v intervalu 30 minut. Jízdní doba bude pouhých 21 minut, což je jen o 1 minutu delší než pravidelné tramvajové linky.
Aktualita
Sobota 22. května 2010, 10:53, přidal: OMH

I dneska, v sobotu, se pracuje na zastávce ¨Vítězné náměstí¨.
Aktualita
Pátek 21. května 2010, 19:43, přidal: Jára

Během dnešního dne začaly přípravné práce pro betonáž provizorní tramvajové zastávky u křižovatky Šolinova x Jugoslávských partyzánů. Ve stylu provizorní zastávky Zelená zde vzniká přestupní bod Dejvická mezi náhradní autobusovou dopravou (nástupní zastávka bus společná s linkou 174) a linku 36, která bude od 1. června 2010 zajištovat spojení mezi Podbabou a Divokou Šárkou v metrolinkových intervalech.
Ze zahraničí
Středa 19. května 2010, 00:45, přidal: MOp

Oprava tramvajové trati za provozu ve druhé koleji. Povšimněte si milimetrové přesnosti bagristy při průjezdu vozidla.
Následující snímek dokumentuje, jakým způsobem lze také opravovat tramvajovou trať. Není nic jednoduššího, než po souběžné druhé koleji jezdit obousměrně. Ale jak toho docílit, když kolejové spojky jsou v traťových kolejích budovány jen jako sjezdové? Není nic jednoduššího, než se zpětným pohybem z krabičky přesunout na protisměrnou kolej a frčíme dále. Jednokolejku opustíme na nejbližší další kolejové spojce. Myslíte si, že to při intervalu dané linky 10 minut nejde? Omyl, v Chemnitz to umí!
Ze zahraničí
Středa 19. května 2010, 00:25, přidal: MOp

Ost kvalität souprava vozů T6+T6+B6 opouští haltestelle Alle-Center.
Ve městě Magdeburg lze ještě na pár linkách spatřit několik trojic vozů T6 (resp. 2xT+B). Tyto ´grosszugy´ jsou mezi zdejší omladinou a šotofandy velmi populární, jelikož neprošly žádnou zásadní úpravou elektrické výzbroje a mají ponecháno hodně prvků pamatujících dobu ČKD. Nejčastěji je lze spatřit na lince 9 a dále jedno přejezdové pořadí přejíždějící z linky 1 na linku 10. Ze zahraničí zdraví trio MOp, Absolut a Robert Mara.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 16. května 2010, 23:05, přidal: MOp

Obnovené panely bkv na přejezdu ulic Na Petřinách x Stamicova.
Na malou chvíli se tramvajové soupravy vrátily na Hládkov.
Autobus náhradní dopravy Hotliner ev.č.9510 projíždí kolem naložené strojní zatlačovačky SZ3.
Přestup na náhradní dopravu byl na Vozovně Střešovice vyznačen nadstandardně, přesto se luštily jízdní řády tramvají.
Jak již bylo zmíněno ve včerejší aktualitě, probíhala tento víkend také výluka tramvajové tratě v úseku křižovatka Octárna - Petřiny. Důvodem byla oprava přejezdu tramvajové tratě z panelů bkv v křižovatce ulic Na Petřinách x Stamicova. Velkoplošné panely byly obnoveny v cca 30 m dlouhém úseku z vyzískaných panelů. Oproti současně konané výluce u Hlavního nádraží nebyl na zdejší trati problém s kapacitou náhradní dopravy zajištované Hotlinerem 4 standardními busy a 1 nízkopodlažním Citarem. Po dlouhé době se při výluce dostaly tramvajové soupravy zase na Hládkov, ale z důvodu chybějících zastávek Myslbekovou pouze projižděly. Černý puntík si však zaslouží vokovické i žižkovské depo, které cedulové soupravy nevybavilo bočními orientacemi s výlukovou trasou..
Aktualita
Neděle 16. května 2010, 22:44, přidal: MOp

Čerstvě podfouknuté panely jsou jen z roku 2004! Být trať jiné konstrukce, vydržela by jistě déle..
Autobusy náhradní dopravy X9 nepobíraly ani večer..
O víkendu 15.-16.5.2010 probíhala výluka na trati Senovážné náměstí - NNŽ resp. Flora. Důvodem byla kromě prací externí firmy na vodovodním řadu v blízkosti kolejových konstrukcí, také revize trolejového vedení na Olšanské a havarijní podfouknutí panelů bkv v místě výjezdu tramvajové tratě u Bulhara (viz obrázek). Provoz náhradní autobusové linky tentokráte zajišťoval Dopravní podnik 4 svými kloubovými autobusy (jeden nízkopodlažní) v intervalu 8 minut, což se v průběhu dne ukázalo jako zcela nedostatečné a i kolem 19h zůstávali cestující na ostrůvcích, jelikož se do spoje nevešli. Náhradit defacto 4 linky v intervalu 15 minut jedním kloubovým autobusem opravdu NELZE! Taktéž ne úplně odborně byla zřízena přestupní vazba na NNŽ v Olšanské ulici s docházkovou vzdáleností na tram kolem 200m. Samostatnou kapitolou bylo informování cestujících (chudák dispečer z kgx29 na Senovážném náměstí) a nezavedení náhradní linky také v relaci na Floru.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 15. května 2010, 22:04, přidal: Jára

Strojní zatlačovačka při práci na trati na Petřiny
Po delší době se při práci v ulicích Prahy opět objevila strojní zatlačovačka DPP k vidění je při opravě trati na Petřiny.
Ostatní
Čtvrtek 13. května 2010, 11:07, přidal: admin Petr

Svérazné označení IC Anděl
Návštěvník Prahy musí občas zalapat po dechu. Dopravní podnik sice mění image, vymýšlí nové grafické prvky v označení stanic metra, označuje výstupy z metra písmeny a číslicemi, ale nějaký vizuální styl kamsi utekl. A občas i kvalita informací. Jak si asi vysvětlit, když na vstupních dveřích Informačního centra Anděl je velkými písmeny vylepena otevírací doba ve třech jazycích pondělí - pátek 7-18, což potvrzuje i další fólií vyvedený text na dveřích. Na papírové doplňkové cedulce je však informace o tom, že IC je otevřeno po-pá 7-21 a v dokonce i v sobotu 9,30-17. S dodatkem, že tato otevírací doba platí od 4.srpna 2008!!!! Za takřka dva roky by možná stálo za to, rozšíření služeb zákazníkům propagovat lépe a jinak, než skrytou cedulkou, kterou dominantní samolepkové popisy zabíjí... Palec dolů.
Ostatní
Středa 12. května 2010, 20:14, přidal: Trainzjohny

Hloubětin si půjčuje vozy aby měl na noční,ale klidně se na trojce dnes prohání 8556 s 8559.
Ostatní - křest knihy Zmizelá Praha
Středa 12. května 2010, 01:19, přidal: MOp

Slavnostního křtu se ujal pan Ludvík Losos.
Jednoho deštivého úterý, přesněji 11. května 2010 byla v knihkupectví Juditina věž slavnostně pokřtěna nová publikace Zmizelá Praha věnující se formou fotografií výlučně tramvajovému provozu let minulých. Jejím (spolu)autorem není nikdo jiný, než dvorní archivář dopravního podniku - Mgr. Pavel Fojtík. V brzké době se kniha dočká své sestřičky v podobě druhého pokračování, které bude věnováno širšímu centru, zejména Vinohradům.
Ostatní - rekonstrukce Motol - Řepy
Neděle 9. května 2010, 17:59, přidal: MOp

Deformovaná trať mezi zastávkami Blatiny a Slánká.
Deformovaná trať mezi zastávkami Blatiny a Slánká.
Deformovaná trať mezi zastávkami Blatiny a Slánká.
Už len 22 dní, prosím nezabudni,
že sa blíži.
Deň keď posledný krát
budem pri tebe stáť bezmocný...
.
ououoo, zostalo niekoľko dní
ououoo, zostalo niekoľko dní ...
Aktualita
Čtvrtek 6. května 2010, 23:23, přidal: MOp

Traťový dělník obhlíží závadu na kolejovém svršku a vyčkává na přijezd dispečerů.
Dispečeři dozorují průjezd souprav postiženým úsekem.
Na samostatném tělese v úseku Ohrada - Krejcárek byl dnes ve směru na Palmovku zjištěn částečmý lom kolejnice, který nešlo za provozu odstranit. Po celý den tak bylo možné zde spatřit dvojici dispečerů dohlížejících na bezpečnost a plynulost provozu. V průběhu nočního provozu proběhne výluka zmíněné koleje. Aby však nebyl přerušen provoz noční linky, dojde ke kuriozní situaci - tramvaj ve směru z centra od Biskupcovy odbočí vpravo směr Spojovací, přejede sjezdovou výhybku a následně se zpětným pohybem bude pohybovat po protisměrné koleji dolů ke Krejcárku a na Palmovku. Tam se na horní Palmovce opět otočí do správného směru a bude pokračovat ve své pravidelné trase.
Vypravení
Pondělí 3. května 2010, 08:37, přidal: MOp

Třetí vůz T6A5 se s spřáhlem s pražskou hlavou 8739 v ulicích.
V ulicích hlavního města se již prohání v pořadí třetí vůz T6A5 se spřáhlem s pražskou hlavou. Jedná se o vůz 8739 a v neděli 2.května byl vypraven na třetí pořadí linky 12. Ve dvojici je dočasně spřažen s vozem 8714. Fotograf jej zachytil po průjezdu křižovatkou Elektrárna (zdravíme -pf- :-) ), kterak směřuje do podjezdu železniční tratě a dále na Výstaviště. Povšimněte si také návěsti na troleji - radiově ovládaná výhybka mimo provoz.
Aktualita
Pondělí 3. května 2010, 08:28, přidal: MOp

Nové chodecké preferenční opatření ve Svatovítské.
Nové chodecké preferenční opatření ve Svatovítské.
Poslední dubnový týden vzniklo v ulici Svatovítská preferenční opatření upřednostňující chodce před automobilovou dopravou. V rámci programu \"postupné likvidace přechodů na čtyřpruhových komunikacích\", byly v křižovatce ulic Svatovítská a Kafkova postaveny tzv. citybloky s reflexními pruhy, vytvářející vyčkávací prostory pro chodce. V místě betonových bloků jsou přilehlé jízdní pruhy sdruženy do jediného. Místa jsou osazena reflexní dopravní značkou přechod pro chodce. Přechod přes tramvajovou trať je ve šmoulově modré s doplňkovým nápisem Pozor tram. Opatření má také skrytý efekt - připravit řidiče na brzká omezení v automobilové dopravě související s výstavbou nového Prašného mostu.
Ostatní - státní svátek a státní vlajka
Neděle 2. května 2010, 19:33, přidal: MOp

Píše se rok 2005 a vůz vlaječku ve státní svátek má!
Píše se rok 2010 a vůz vlaječku ve státní svátek NEMÁ!
Bývalo, ale opravdu bývalo dobrým zvykem ve státní svátky a jinak významné dny vyzdobovat tramvajové vozy vlaječkami - ať již státními, tak jen pražskými, které byly vyvěšeny v patřičném držáku na předním spřáhle. Tyto držáky se speciálně vytvářely i pro tehdy nově dodané vozy Škoda 14T. V případě, že vůz přejížděl na/z noční linky, byly na voze vlaječky uschovány v kabině a řidič je sám vyvěšoval. Někomu se ale asi začalo zdát, že 1. květen nevyžaduje zvláštní pozornost, a tak tramvajové vozy vlaječkami neosadil. Inu, palec dolů! Podaří se tento lapsus napravit 8. května!?
Aktualita
Pátek 30. dubna 2010, 12:15, přidal: Mr.Cross

Poloha spojky Californien v Plzeňské ulici
V Plzeňské ulici u zastávky Motol byla z důvodu místního šetření vyznačena poloha pravostranné povrchové spojky Californien, která zde bude umístěna od 1. června při I. etapě rekonstrukce tramvajové tratě.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 29. dubna 2010, 22:38, přidal: MOp

Trasa přeložky na předpolí Trojského mostu. Podpěry s ložisky jsou umístěny na nových betonových blocích.
Na trojské straně pokračuje výstavba přeložky tramvajové tratě přes tubus tunelu Blanka. Trasa jednokolejného provizoria již díky vybetonované desce pod budoucí tratí získává obrysy. Západní poslední pole Trojského mostu je již nějaký ten pátek zvednuté, ale konečně jsou upraveny i podpěry a ložiska jsou umístěny na nových betonových blocích. Snímky valducha dokumentují stav prací na přeložce 29. dubna 2010.
Aktualita
Čtvrtek 29. dubna 2010, 22:22, přidal: MOp

Vůz 8236 po čerstvě vykonané PU zatahuje z linky 21.
Ve vozovně Pankrác probíhá oprava vyloučených kolejí ve vozovně a objízdná kolej slouží občas k odstavování vozů. Proto některé spoje zatahují přes kusou kolej u budovy Vrchního soudu naproti vozovně. Zde na snímku zachycen vůz 8236 po čerstvě vykonané PU zatahující z linky 21.
Aktualita
Středa 28. dubna 2010, 00:05, přidal: MOp

Základ nového přístřešku v zastávce Nad Trojou.
V zastávce Nad Trojou vzniká nový tramvajový přístřešek firmy J.C.Decaux. Akce je koordinována s probíhající výlukou, při které je kromě výstavby kolejového provizoria u Trojského mostu (Metrostav + blankaři), vyjmuta také kolejová spojka v zastávce Nad Trojou a vyměněny kolejnicové pásy ve vybraných úsecích (DPP).
Ostatní - slušný řidič
Úterý 27. dubna 2010, 23:02, přidal: MOp

řidič pomáhá vozíčkáři při nástupu do vozidla.
Vozíčkáři si obvykle díky svému handicapu vybírají garantované nízkopodlažní spoje. Současně provozované nízkopodlažní vozy mají výšku nízkopodlažní části 35 cm nad temenem kolejnice (TK), výška nástupiště je však maximálně 20 cm nad TK, přesto je to rozdíl pro vozík nepřekonatelný. Vozy proto mají výklopné plošiny, které vozíčkáři nástup usnadní. Ne všichni řidiči jsou ale ochotni zvednout svůj zadek a jít vozíčkáři pomoci. Najdou se však tací, kteří nelení, a když mohou, rádi pomohou. Jeden takový jezdil v beděli 25. dubna 2010 na vokovické garanci linky 8. Chválíme!
Aktualita
Úterý 27. dubna 2010, 22:42, přidal: MOp

Výstavba negativního retarderu v pondělí 19. dubna 2010. Omluvte sníženou kvalitu obrazu způsobenou nášlapem řidiče. :-) Negativní retarder u zastávky Pražský hrad. Negativní retarder u občasné zastávky Brusnice.
V pondělí 19. dubna 2010 byly v Jelení ulici vybudovány ´pasti na mamuta´ čili negativní retardery. Slouží jako zábrana proti nežádoucímu vjezdu automobilů na tramvajové těleso, což se v minulosti několikrát dělo. Betonové prefabrikáty místo bokovnic totiž svádějí k průjezdu automobilů. Samotný retarder není nic světoborného. Jedná se pouze o přerušení souvislého travnatého pásu v místě přechodu na dlažbu okolních dočasných zastávek Brusnice na jedné straně a Pražský hrad na druhé straně úseku. Dnes, v úterý 27. dubna 2010 byly retardery v ranních hodinách zkolaudovány.
Vypravení
Pondělí 26. dubna 2010, 00:00, přidal: MOp

Dispečer udává řidičům pokyny na křižovatce Národní divadlo.
Při probíhající výluce Malostranské náměstí se na křižovatce Národní divadlo v pátek 23.dubna ocitla linka 22 v běžně pro ni nepoužívaných obloucích. To by nebylo nic zvláštního, pokud by zde nebyl zákaz potkávání vozů T3R.PLF. Na průjezd vlaků oblouky tudíž po celý den dohlížel všudypřítomný dispečer, který v případě výskytu wany dirigoval, která souprava pojede jako první.
Ostatní - Výstavba wc
Pondělí 26. dubna 2010, 14:59, přidal: Mr.Cross

Vznikající WC u smyčky Vozovna Kobylisy
Jak bájný Fénix povstává ze sutin nové WC pro řidiče tramvají u smyčky Vozovna Kobylisy. Doufejme že s původní budovou odlétli do propadliště dějin i komáři a všudepřítomný zápach původního objektu!
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 26. dubna 2010, 00:45, přidal: MOp

Vůz T3R.PV 8183 za doprovodu dispečerů KGX 29 přijíždí na Malostranské náměstí. Ing. Sarnovský dohlíží na volnost průjezdného profilu na Malostranském náměstí. Kolaudační jízda Malostranské náměstí vozem T3R.PV 8183. Dláždění Malostranského náměstí v režii Rasostavu. Dláždění Malostranského náměstí v režii Rasostavu.
Havarijní oprava tramvajové tratě na Malostranském náměstí byla v neděli po 20 hodině završena úspěšnou kolaudační jízdou vozem T3R.PV 8183. Vůz byl zajištěn nejbližší vozovnou Vokovice a přistaven do zastávky Malostranské náměstí. Po projetí obnovovaným úsekem ve směru do centra se jel otočit na Smíchovské nádraží, aby se o cca 25 minut později objevil na koleji z centra a úspěšně završil pod dohledem čelních pracovníků vrchní stavby kolaudační proces. V průběhu jízd však na stavbě stále probíhaly dokončovací dlaždičské práce. Škoda jen, že dlaždičské umění našich předků se kamsi vytratilo..
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 26. dubna 2010, 00:33, přidal: MOp

Staveniště Nádraží Holešovice 23. dubna 2010.
Od 29. března probíhá tak trochu stranou zájmu rekonstrukce prostoru tramvajových zastávek Nádraží Holešovice. Během této stavby dojde k úpravě prostoru tak, aby okolní komunikace včetně tramvajové trati odpovídaly budoucí poloze nového Trojského mostu, který bude ústit do podjezdu železniční tratě. Nově již zastávky nebudou navazovat na západní podjezd železniční tratě, ale každý směr bude veden jiným podjezdem. Ve směru do centra bude za podjezdem následovat pravý oblouk a teprve poté budou umístěny tramvajové zastávky uprostřed čtyřpruhové komunikace. Fotografie dokumentuje situaci na staveništi v pátek 23. dubna.
Aktualita
Neděle 25. dubna 2010, 21:38, přidal: Martyn

Svérázně řešilo strašnické depo na svých dvaadvacítkách informaci o výluce na Malostranském náměstí. Některé vlaky byly předpisově označeny výlukovými bočními cedulemi, na některých zůstaly bezvýlukové a pár pořadí se pro jistotu obešlo bez bočních orientací zcela.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 25. dubna 2010, 12:19, přidal: MOp

I těsně před půlnocí mělo staveniště na Malostranském náměstí svou dynamiku..
Operativní oprava oblouků na Malostranském náměstí zdárně pokračuje i přes značné komplikace a časový stres. Těsně před nedělní půlnocí byl stav následující: Kolejnice položeny ve směru z centra na stávající drážkované pražce pomocí polyamidových svěrek a probíhalo vytváření správného rozchodu. Kolejnice ve směru do centra taktéž položeny, avšak před opravou nejpostiženější úsek v inflexním bodě zřízen na nové betonové pražce s pružnou svěrkou Vossloh. V době mé návštěvy bylo akorát ukončeno ruční podbíjení. Probíhalo svařování a úprava rozchodů.
Ostatní
Pátek 23. dubna 2010, 09:00, přidal: MOp

Nahradí žluté autobusy žluté vlaky? Nahradí žluté autobusy žluté vlaky? Nahradí žluté autobusy žluté vlaky? Nahradí žluté autobusy žluté vlaky? Nahradí žluté autobusy žluté vlaky?
Ve čtvrtek 22. dubna představila společnost Radima Jančury své první vlaky. Jedná se o moderní nízkopodlažní motorové jednotky Siemens Desiro Classic. Soupravy jsou zahaleny ve žlutém firemním polepu a pořízeny jsou formou operativního leasingu od společnosti Alpha Trains. V příštích měsících je budeme potkávat na tratích v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji. Desira můžeme v současnosti na našich tratích potkat v Karlovarském kraji na tratích obsluhovaných Voghtlandbahnem.
Ostatní - labuť na výletě
Čtvrtek 22. dubna 2010, 15:29, přidal: Mr.Cross

Labuť na Palackého mostě
Krátce po půl sedmé ráno se v tramvajových vozech ozvala informace provozního dispečinku o tom, že si přes naše koleje vedoucí přes Palackého most udělala výlet labuť. Všichni řidiči byli vyzváni k pomalé a opatrné jízdě, aby nedošlo k jakémukoliv ohrožení labutě. Na místo zároveň vyjely všechny složky, určené k záchraně labutě. I v tom dnešním odlidštěném světě je ještě pořád kus lidskosti.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 22. dubna 2010, 15:21, přidal: Mr.Cross

Výměna oblouku na Malostranském náměstí
Výměna oblouku na Malostranském náměstí
Výměna oblouku na Malostranském náměstí
Na Malostranském náměstí jsou v plném proudu přípravy na výměnu kolejového oblouku u zastávky. V noci ze středy na čtvrtek došlo k odkrytí kolejiště od žulové dlažby. Nachází se zde betonové pražce (místy drážkované) s dodatečnou betonáží mezipražcového prostoru. V pátek proběhne za provozu bouraní betonu v mezipražcových prostorech - proto bude odkloněna již v průběhu celého dne metrolinka 22 přes Staroměstskou.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 22. dubna 2010, 09:35, přidal: MOp

Kolejová spojka v zastávce Nad Trojou je minulostí.
Kolejová spojka v zastávce Nad Trojou je minulostí.
Jak bylo avizováno minule, kolejová spojka v zastávce Nad Trojou byla v úterý 20.4.2010 zlikvidována. Probíhají práce na úpravě zemní pláně a v příštích dnech proběhne pokládka kolejnic na betonové pražce.
Ostatní - bezbariérový přechod
Čtvrtek 22. dubna 2010, 09:25, přidal: MOp

Bezbariérový přístup k tramvajovým zastávkám náměstí bratří Synků.
Bezbariérový přístup k tramvajovým zastávkám náměstí bratří Synků.
V minulých dnech vznikl u zastávky náměstí bratří Synků nový bezbariérový přístup k tramvajovým zastávkám. Úprava je velice líbivá, celkový dojem však kazí pouze označník ve směru do centra, který je umístěn přesně uprostřed nájezdové rampy.
Ostatní
Úterý 20. dubna 2010, 21:57, přidal: admin Petr

Motorový vůz ev.č.240 v královské Oboře
Rekonstrukce motorového vozu ev.č.240, který má sloužit jako herní prvek dětí návštěvníků restaurace Vozovna, zřízené v Královské Oboře z objektu bývalé tramvajové vozovny pokračuje. Vůz byl vybaven střechou, čelní linkovou orientací a spřažen s vlečnými vozy zatím nezmámých ev.č.. :-)
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 20. dubna 2010, 09:06, přidal: MOp

Přípravné práce - vyndání žulové dlažby, likvidace přejezdu bude následovat v nejbližších hodinách.
V průběhu dnešního dne bude zlikvidována pevná kolejová spojka v zastávce Nad Trojou, tvořená čepovými výhybkami. Zatím došlo pouze k přípravným pracem - vyndání žulové dlažby. Naposledy byl přejezd v pravidelném provozu využíván linkou 17 skoro přesně 4 roky zpět, 22. dubna 2006, kdy probíhala demontáž jeřábu v profilu tramvajové trati v místě sjezdu na samostatné těleso.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 20. dubna 2010, 08:49, přidal: MOp

Grossák v čele delegace na Kbelské.
Kolaudační komise míří ve voze 9060 ke konečné zastávce Lehovec.
V pondělí 19.4.2010 se po 11 hodině konala za přítomnosti magistrátních úředníků, policie, TSK a zástupců zhotovitele, kolaudační jízda po nově zrekonstruované trati na Poděbradské. Přítomen byl vůz KT8D5RN2P ev.č. 9060 s profilem kol PR-01 (samozřejmě vybavený piktogramem 49e1 pro provoz na této trati). Nejprve komise zkoumala okolí každé zastávky a hledala nedostatky, poté vůz vykonal ještě jedno ´rychlostní kolo´, při kterém se přítomným předvedla klidná jízda bez výkmitů, buzená na jiných tratích narážením okolků do příruby.
Ostatní
Pondělí 19. dubna 2010, 17:06, přidal: admin Petr

Tramvajový vůz ev.č.240 v  Královské Oboře
Tramvajový vůz ev.č.240 v  Královské Oboře
Mimo tramvajové koleje byl dnes umístěn repasovaný motorový vůz ev.č.240. Jako statický exponát poslouží ke hrám dětem návštěvníků restaurace Vozovna, zřízené v Královské Oboře z objektu bývalé tramvajové vozovny. :-)
Ostatní
Pondělí 19. dubna 2010, 10:02, přidal: Absolut

Pan MOp vzkazuje z terénu, že optická většina Vokovických tramvají je již označena piktogramem kolejnice 49E1.
Vypravení
Neděle 18. dubna 2010, 11:41, přidal: MOp

Vůz T6A5 ev.č. 8712 se spřáhlem s pražskou hlavou a miniaturním krytem předního čela opouští obratiště Špejchar na 852/25.
V provozu se od minulého týdne pohybuje vůz T6A5 ev.č.8712 se spřáhlem s tzv. pražskou hlavou. Jedná se po voze 8736 již o druhý exemplář téhož typu. Stejně jako jeho předchůdce má i tento vůz spřáhlo nainstalováno v přední části vozu a doplněno o miniaturní kryt, na zadním je stále zachováno původní automatické spřáhlo Sécheron. Kdy a zda se v ulicích objeví první reprezentant s pražskou hlavou vzadu je otázkou.
Nehoda - provozní mimořádnost
Neděle 18. dubna 2010, 11:19, přidal: MOp

Trojice  8151+8524+8525 při cestě na Výstaviště. Trojice 8151+8524+8525 na Výstavišti. Vlečení vozu 8151 za terezkou 8009 do své domovské vozovny.
V sobotu 17.4.2010 došlo v odpoledních hodinách k mimořádné události. Vůz 8151 vypravený na linku 17, poř.152, vypověděl poslušnost v okolí zastávky Staroměstská zc a musel být odsunut následujícím vlakem linky 17 (8524+8525) do obratiště Výstaviště. Zde došlo k rozpojení trojice, dvojice linky 17 pokračovala ve svém výkonu a porouchaný vůz vyčkával na odtah vozem T3M 8009 do své domovské vozovny Hloubětín.
Přesun vozů mezi vozovnami
Pátek 16. dubna 2010, 12:15, přidal: Trainzjohny

Tatik vzkazuje ze 7170 a 7171 jsou na zizkove. Vcera na 815/16.
Aktualita
Pátek 16. dubna 2010, 11:51, přidal: admin Petr

Do Prahy 15. dubna 2010 předán vůz Škoda 15T ev.č.9207 v tzv.odlehčené verzi.
Aktualita
Pátek 16. dubna 2010, 11:41, přidal: admin Petr

S ohledem na blížící se zprovoznění rekonstruované tramvajové tratě Kbelská - Lehovec s novým typem kolejnic tvaru 49E1 jsou postupně prověřovány výšky okolků jednotlivých vozů. Ty, které mohou na uvedenou trať vjíždět jsou označovány piktogramem bílé bezžlábkové kolejnice v zeleném poli. Z cvičných vozů zatím mohou úsekem projíždět vozy T3 ev.č.5509 a 5520, vůz T3M ev.č.5519 a vozy T3R.P ev.č.5525 a od 23.4. po úpravě profilu kol také vůz 5516. Ostatní cvičné vozy buď ještě neprošly příslušným měřením, nebo profil jejich kola nesplňuje dané hodnoty.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 16. dubna 2010, 09:18, přidal: admin Petr

První metry pražců a kolejnic v nové, dočasné stopě První metry pražců a kolejnic v nové, dočasné stopě První metry pražců a kolejnic v nové, dočasné stopě
Začala pokládka kolejí na východní části nového mostu, jímž překračuje Svatovítská ulice železniční trať.
Reklamní vozy
Čtvrtek 15. dubna 2010, 21:27, přidal: MOp

Kyocera na voze Škoda ev.č. 9121 stanicuje v zastávce Červený vrch.
Od čtvrtka 15. dubna se v ulicích objevuje nová celovozová reklama na voze Škoda 14T. Reklamní polep v tmavěmodré barvě s barevnými balónky na čelech se nachází na voze 9121 a reprezentuje tiskárny a kopírky Kyocera. Premiéru si odbyla na 7. pořadí linky 20.
Aktualita
Středa 14. dubna 2010, 18:59, přidal: Trainzjohny

5521 uspesne zvladla prvni metry na S49 !
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 10. dubna 2010, 11:27, přidal: MOp

Rozjezdová výhybka kolejové spojky již fyzicky neexistuje, zbývá chybějící část nahradit novou kolejí. Sjezdová výhybka střední-vnější je vybavena pružnými jazyky. Rozjezdová výhybka kolejové spojky již fyzicky neexistuje, zbývá chybějící část nahradit novou kolejí. Rozjezdové výhybky jsou nově opatřeny radiem. I sjezdová výměna vnitřní a vnější koleje je vybavena pružnými jazyky.
Pomalu se k závěru chýlí rekonstrukce tramvajové trati Kbelská - Lehovec (mimo). Na této trati je poprvé v Praze využita stavba tramvajové trati s bezžlábkovými kolejnicemi S49.

Jaký je tedy aktuální stav prací k 9. dubnu?

Kolejová pole jsou již položena a podbita v celé délce, dochází k definitivnímu doštěrkování kolejového lože a finálním úpravám v místě přejezdů a přechodů přes tramvajové těleso. V zastávkových prostorech je třeba ještě vyspravit obrubníky nástupních hran, "dočistit" povrchy ostrůvků asfaltovou směsí a osadit označníky.

V obratišti jsou již položeny všechny 4 definitivní výměny s pružnými jazyky, kolejová spojka vnější-vnitřní před nástupními zastávkami je již částečně vyrušená a probíhá dláždění výjezdové části z obratiště. Na střední koleji došlo v místech trhlin oblouku k vytvoření sond pro zjištění stavu upevňovadel a hlavně vytvoření dostatečného prostoru pro hloubkové svaření. Kromě dokončení kolejové konstrukce v místě kolejové spojky je ještě nutné dokončit natření sloupů trakčního vedení a osadit trolejové vedení.

Aktualita
Pátek 9. dubna 2010, 21:22, přidal: admin Petr

V Lidické ulici dnes vyznačena poloha povrchové spojky Californien.
V Lidické ulici byla dnes z důvodu místního šetření vyznačena poloha povrchové spojky Californien, které zde bude umístěna během červnové rekonstrukce vrcholu křižovatky Anděl od Lidické.
Aktualita
Pátek 9. dubna 2010, 17:09, přidal: MOp

Seříznutý obrubník v nástupní zastávce smyčky Radlická.
Dnes byla v dopoledních hodinách upravena smyčka Radlická pro průjezd vozů T3R.PLF a KT8D5.RN2P. K této situaci došlo z důvodu přesahu dvou platných norem - tramvajová trať odpovídala normě pro stavbu tramvajové trati, tvar průjezdného profilu platné normě pro stavbu vozidel. V obloucích o malém poloměru dochází k jejich přesahu, krerý se projevil v nemožnosti průjezdu zmíněných nízkopodlažních vozů. Po úpravě obrubníku (seříznutí) je již smyčka od odpoledních hodin sjízdná pro všechny typy v Praze užívaných tramvajových vozů.
Přesun vozů mezi vozovnami
Čtvrtek 8. dubna 2010, 13:28, přidal: admin Petr

Dnes okolo 12:00 spatřena netradiční souprava sněhového pluhu T3M ev.č.5411 převážející do vozovny Hloubětín vůz T3M ev.č.8085 z Ústředních dílen
Aktualita
Středa 7. dubna 2010, 20:31, přidal: admin Petr

Ve smyčce Dlabačov došlo k odstranění informační a orientační tabule "DLABAČOV". Po likvidaci stejného typu označníku ve smyčce Královka již zůstávají pouze dvě tabule tohoto typu pod Strahovským stadionem, kde navigovali cestující na přístupové cesty k jednotlivým smyčkám. Nyní je využívá jako reklamní poutač tamější prodejce automobilů.

Související články:
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024