Kraťasy aneb co se děje...

Středa 19. února 2025, 17:09 - Pokračující oprava tramvajové trati v Chotkově ulici obrazem. Vrchol křižovatky Chotkovy sady kolejově dokončen a zabetonován. V oblouku u Jeleního příkopu jsou položeny nové dřevěné pražce a většina kolejnic. Probíhá jejich upevňování k pražcům a svařování. více zde...

Sobota 15. února 2025, 16:38 - Až do konce února probíhá rekonstrukce tramvajové trati v Chotkově ulici, během níž dochází k výměně opotřebených oblouků u Jeleního příkopu. V pražské tramvajové síti se jedná o unikátní místo, kde je oblouk s velmi malým poloměrem a vyrovnávacími kontraoblouky na obou koncích. Technické podmínky a vysoká intenzita provozu v konečném součtu znamenají... více zde...

Sobota 15. února 2025, 16:17 - Po ranní závadě vozu T3M #8042 byl žižkovskou vozovnou na 5. pořadí linky 23 netradičně vypraven vůz T3R.P #8308 (ex T3 #6618). Tento žižkovský veterán patří mezi poslední dva tzv. analogové vozy T3R.P s výřezy v plentách podvozků společně s vozem #8309. Třetím vozem s výřezy v plentách, ale již s digitální výzbrojí, je pankrácký vůz #8300 (ex #T3A 6554).... více zde...

Pátek 7. února 2025, 10:40 - V důležitém uzlu s provozem tramvají a autobusů došlo k úpravě řízení světelné signalizace. SSZ 8.242 Klapkova – Střelničná má optimalizovanou řídicí logiku, díky čemuž tramvaje o něco plynuleji projíždějí, a to zejména ve směru z centra. Signalizace lépe reaguje na vlaky odbočující vpravo do Ďáblic či k obratišti. Zlepšila se reakce na druhou tramvaj v... více zde...

Pondělí 3. února 2025, 15:05 - Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a... více zde...