Pohlednice Pražských tramvají... ...z nádraží Kovářská

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Pohlednice Pražských tramvají...
...z nádraží Kovářská


Počasí jakoby nám dávalo najevo, co si o naší návštěvě nádraží Kovářská myslí... Takřka by se chtělo napsat Mlhovice 2... | 2.5.2013
Na chomutovském zhlaví železniční stanice Kovářská nalezneme slavný domek, který si zahrál i ve filmu Hlídač č.47. Vechtr... Neboli jak nám sděluje server Vikipedia. Železniční strážní domek je zejména v německých zemích a na území bývalého Rakouska-Uherska malé obydlí strážníka železniční trati stojící v blízkosti kolejí buď v pravidelných rozestupech, nebo u míst, která vyžadovala zvýšený dozor (železniční přejezd, most, tunel, násep, propusť, železniční odbočka, zhlaví železniční stanice atd.). Další užívané pojmenování pro tento typ stavby je drážní domek či v železničářském slangu vechtrovna z německého Bahnwächterhaus, německy též Bahnwärterhaus, polsky strażnica kolejowa, francouzsky maison de garde a španělsky casa de guardia. | 2.5.2013 Strážní domek na chomutovském zhlaví železniční stanice Kovářská. | 2.5.2013 Mlha válící se nad takřka opuštěným kolejiště nádraží Kovářská. | 2.5.2013 Zarůstající kolejiště nádraží Kovářská, z nějž se v současnosti využívá pouze jedna kolej. | 2.5.2013 Zarůstající kolejiště nádraží Kovářská... | 2.5.2013
V pozadí zarůstající kolejiště nádraží Kovářská se v mlze se objevují siluety čehosi, co by mohlo být nádražní budovou, ale náš mozek nevěří vlastním očím... | 2.5.2013 ...a my se mu ani nedivíme. Po přiblížení se vidíme budovu, která by si klidně mohla střihnout hlavní roli v hororovém filmu... | 2.5.2013 Naproti nádražní budově stojí někdejší vodárna. | 2.5.2013 Celkový pohled na vodárnu. | 2.5.2013 Vodárna. | 2.5.2013
Tady byla pravděpodobně nákladní rampa. | 2.5.2013
Podivné pocity se objevují v hlavách návštěvníků Krušných hor pokud zavítají k železniční trati vedené v jízdním řádu pod číslem 137 mezi Chomutovem a Vejprty. Její současný stav je více jak žalostný, devastace, zmar a neúcta k dílu našich předků jsou více než patrné. Po trati se prohání pouze dva páry vlaků o sobotách a nedělích a veškeré zařízení tratě chátrá...

Stavba této horské dráhy byla ve své době velmi náročná, což charakterizují výškové rozdíly, které od sebe dělí jednotlivé železniční stanice. Například železniční stanice Kovářská (původně Schmiedeberg) je vybudována 850 metrů nad mořem, zatímco Chomutov má nadmořskou výšku 352 metrů.

Po konci druhé světové války a odsunu německého obyvatelstva zaniklo v okolí tratě množství vsí, další si pak "vzala" voda budované vodní nádrže Přísečnice a trati začali scházet cestující... Zatímco v 80. letech okolí tratě symbolizovaly mrtvé stromy zničené jedovatými emisemi, dnes to jsou rozpadající se drážní objekty...

Kudy tudy do Bavorova...? | 2.5.2013
Ano, není to zjevení... Až do tohoto stavu jsou naše železnice nechat schopny dojít nádražní budovy... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Pohled od zdevastované budovy nádraží v Kovářské na budovu vodárny. | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Člověku se vkrádá do mysli otázka, kdo asi tohle okno otevřel naposledy... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013
V někdejším prvním patře nádražní budovy zůstala na stěně i dobová výzdoba v podobě mapy Krušných hor, jen k jejímu prohlížení opsoti původním obyvatelům potřebujete dalekohled a helmu... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Zdevastovaná výpravní budova nádraží v Kovářské... | 2.5.2013 Kolejiště nádraží v Kovářské. | 2.5.2013
Výkolejka již ani nemá co vykolejovat... Většina kolejí na nádraží je v havarijním stavu a po jediné provozované koleji projedou za celý týden čtyři páry vlaků... Dva v sobotu a dva v neděli... | 2.5.2013 Kolejnice zdrží na podkladnicích ve shnilých pražcích opravdu z posledních sil... | 2.5.2013 Zarůstající kolejiště nádraží Kovářská. | 2.5.2013 Příroda postupně ukusuje zpátky to, co jí patřilo a železnice využívá z našeho pohledu již jen pravou kolej.. | 2.5.2013 Výhybkářské stanoviště na vejprtském zhlaví. | 2.5.2013
Výhybkářské stanoviště na vejprtském zhlaví. | 2.5.2013

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017