Scanjournal č.054

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.054

Fotografické okénko do nedávné historie


54. převoz první soupravy metra typu M1 - 8. července 1998
Dnešní vydání Scanjournalu nás zavede úplně mimo tramvajové koleje. Budeme se pohybovat po těch železničních, ale zůstaneme v Praze. Předmětem našeho dnešního putování bude přesun první soupravy metra typu M1 z areálu ČKD Lokomotivka ve Vysočanech do depa metra na Kačerově dne 8.7.1998. Dnešní díl bude obsahovat docela hodně mašinek a tak prosím železniční šotouše o shovívavost, pokud budou některé z nich špatně označeny, protože autor se o železniční hnací vozidla nikdy nezajímal a nemá v plánu na tom něco měnit.
Najít v Lokomotivce vůz metra nebyl v roce 1998 těžký úkol – stál zde odstaven vůz typu Ečs ev.č.1020. Důvod jeho odstavení v lokomotivce mi není znám. My však hledáme nové vozy metra a tak se musíme podívat do haly. | 8.7.1998 V hale lokomotivky probíhaly různé práce pro ČKD Dopravní Systémy a tak se zde setkáváme i s tramvají T6A5 ev.č.8609, procházející náročnou opravou po těžké nehodě z loňského roku. Stále však hledáme metro... | 8.7.1998 A metro zde také nacházíme – v hale se kompletuje hned několik jednotek. Na snímku je vložený vůz jedné z prvních souprav. My však hledáme tu úplně první soupravu... | 8.7.1998 Blížící se odjezd první soupravy metra z lokomotivky naznačuje přítomnost lokomotivy T212.1612 alias 703.612-7 alias T2 z depa metra Kačerov. Lokomotiva stojí v místě dnešního kluziště O2 Arény... | 8.7.1998 Vrata haly se otevírají, lokomotiva T2 manipuluje před halou a hlavní hvězda dne vykukuje na denní světlo –první souprava metra M1 vedená vozem budoucího ev.č.4101. | 8.7.1998
1020
8.7.1998
8609
8.7.1998
M1
8.7.1998
703.612-7
8.7.1998
4101
8.7.1998
Po spřažení soupravy metra s lokomotivou byla souprava pomalu vytažena ven z haly, odkud měla její další cesta pokračovat na nádraží Praha-Libeň. Na koncích soupravy byly řazeny lokomotivy T2 a T5 DP Praha, které jsou vybaveny spřahovacím mechanismem metra i železnice. | 8.7.1998 Při přetahu po vlečce lokomotivky na nádraží Libeň byla použita lokomotiva ČD 742.269-4. Na snímku je souprava zachycena v blízkosti nadjezdu Poděbradské ulice. | 8.7.1998 Detailní pohled na soupravu metra M1 zařazenou ve vlaku na vlečce ČKD Lokomotivka. Tato vlečka dnes již neexistuje. | 8.7.1998 Pro další cestu ze stanice Praha-Libeň do stanice Praha-Krč došlo u soupravy přepravující metro ke změně hnacího vozidla. Nově byla v čele dvojice “zamračených” vedená strojem 751.157-9, na snímku souprava přijíždí do stanice Praha-Krč. | 8.7.1998 Detail řazení soupravy metra M1 ve vlaku mezi lokotraktory DP T5 a T2 na nádraží Praha-Krč. | 8.7.1998
4101
8.7.1998
742.269-4
8.7.1998
4101
8.7.1998
751.157-9
8.7.1998
M1
8.7.1998
Vlak ve složení T5+metro+T2 vyčkává ve stanici Praha-Krč na odpojení dvojice lokomotiv řady 751. | 8.7.1998 Detail spojení lokomotiv T2 a soupravy M1 ve stanici Praha-Krč. | 8.7.1998 Vlak ve složení T2+metro+T5 vyčkává ve stanici Praha-Krč na povolení k odjezdu na vlečku do depa metra Kačerov. | 8.7.1998 Vlak ve složení T2+metro+T5 vyčkává ve stanici Praha-Krč na povolení k odjezdu na vlečku do depa metra Kačerov, na návěstidle v dálce je stále signál “Stůj”. | 8.7.1998 První souprava metra typu M1 opouští v oblaku dýmu z lokomotivy T2 nádraží Praha-Krč a míří do svého budoucího působiště v depu metra na Kačerově. | 8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017