Scanjournal č.052

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.052

Fotografické okénko do nedávné historie


52. Praha v červnu 1998
Dnešní vydání Scanjournalu se věnuje zejména náhradním linkám, zřízeným během výluk v druhé polovině června 1998. Zásadní v tomto období byla dvoutýdenní výluka křižovatky Flora a trati ve Vinohradské ulici. Během této výluky byly linky č. 11 a 16 ukončeny na kolejovém přejezdu v zastávce Orionka a v úsecích Olšanské Hřbitovy až Ústřední dílny DP respektive Spojovací byly zřízeny náhradní linky 31 a 36. Brzy po konci této výluky nastala neplánovaně další výluka, během které byl využit jeden z pevných kolejových přejezdů, na kterém byla ukončena linka označená číslem 39. Jak to s linkou 39 bylo, to se dozvíme v následujících obrázcích...
Na rozjezd se podíváme jedním snímkem do naprosto běžného provozu. Na pravidelnou linku 34 se občas nedostávalo čelních cedulí a tak se dostala ke slovu improvizace. Souprava vozů T3SU ev.č.7016+T3 ev.č.6670 na lince 34 vyfotografovaná na náměstí Míru je vybavena čelní orientací složenou zřejmě metodou “rozřež a svař” ze dvou jiných orientací. | 18.6.1998 V zastávce Želivského byl na lince 19 vyfotografován sólo vůz T3M ev.č.8017. Z důvodu výluky křižovatky Flora se na lince 19 objevily tramvaje z vozovny Pankrác. Hotel Don Giovanni ještě září novotou a tramvaj s neuzavřenou kabinkou může ještě vesele jezdit jako čelní vůz. | Ze smyčky Olšanské hřbitovy vyjíždí ve směru k Ústředním dílnám DP na náhradní tramvajové lince 31 strašnická souprava vozů T3 ev.č.6679+6685. | 14.6.1998 Na Olšanských hřbitovech se setkávaly soupravy linek 31 a 36. Na snímku jsou zachyceny soupravy vozů T3SUCS ev.č.7217+7215 na lince 36 a 7058+7059 na lince 31. | 14.6.1998 Další setkání linek 36 a 31 na Olšanských hřbitovech je mnohem zajímavější – setkaly se zde nejnovější a nejstarší vozy z vozovny Žižkov. Na lince 31 je vypravena souprava vozů T3 ev.č.6124+6619 na lince č. 31 je vedena vozem T3 z roku 1963. Linku 36 zastupuje souprava nových vozů typu T6A5 ev.č.8741+8742 ze třetí série z roku 1998. | 14.6.1998
7016+6670 - 34
18.6.1998
8017 - 19
14.6.1998
6679+6685 - 31
14.6.1998
7217+7215 - 36
7058+7059 - 31
14.6.1998
8741+8742 -36
6124+6619 - 31
14.6.1998
Jak již bylo zmíněno v úvodu, linky 11 a 16 byly ukončeny na kolejovém přejezdu u Orionky. Odtamtud na dnešním filmu žádná fotka nebyla, ale vůz KT8D5 ev.č.9023 na lince 16 byl vyfotografován na Náměstí míru společně se soupravou vozů T6A5 ev.č.8643+8644 na lince 4. | 18.6.1998 Také linka 11 byla vypravována ve vozech KT8D5 a jezdila přes náměstí Míru, kde byl vyfotografován vůz ev.č.9038 vozící mnoho let celovozovou reklamu na zemní plyn. Linky 11 a 16 nebyly na plátnech pro vozy KT8 natištěny a tak byly vozy označeny symbolem “X” a zadní cedulí z vozů T3 za čelním sklem. | 18.6.1998 Copak se to děje u Hlavního nádraží dne 24.6.1998? Jako kdyby z vozu 9045 na nějaké lince “X” právě zmateně vystupovali cestující ještě kousek před zastávkou? Pojďme to zkoumat dál a otočme se na druhou stranu... | 24.6.1998 Aha, na druhé straně je také vůz KT8D5, tentokrát je to ev.č.9003 a právě obrací na pevném kolejovém přejezdu a na transparentu má jako cíl Olšanské náměstí... Zdá se, že tady je zřízena nějaká náhradní linka, zřejmě dispečersky z důvodu nečekané výluky... | 24.6.1998 Ano, cestující skutečně nastupují do vozu KT8D5 ev.č.9003 na lince ve směru na Olšanské náměstí. Tato linka jezdila z důvodu výluky na Senovážném náměstí a nahrazovala na Žižkově linky 5, 9 a 26. | 24.6.1998
9023 - 16
8644+8643 - 4
18.6.1998
9038 - 11
18.6.1998
9045 - 39
24.8.1998
9003 - 39
24.6.1998
9003 - 39
24.6.1998
Linka 39 jezdila bez jízdního řádu a snažila se dodržovat interval cca 4 minuty. Obrat cestujících v zastávce Hlavní nádraží byl však veliký a nástup probíhal na přejezdu, což provoz ještě zpomalovalo. Proto se před konečnou zastávkou Hlavní nádraží tvořila fronta tramvají až do podjezdu pod magistrálou. Na snímku jsou vozy ev.č.9013, 9039 a v pozadí ev.č.9038. | 24.6.1998 Důkaz umístění nástupní zastávky přímo v místě přejezdu – cestující nastupují do vozu ev.č.9026 na lince 39. Nástupní zastávka byla umístěna z provozních důvodů nešťastně, ale pro cestující byla na ideálním místě, většina z nich díky stání vozu na přejezdu pochopila, že tramvaje od Žižkova zde končí. | 24.6.1998 Na stejném místě na přejezdu u Hlavního nádraží byl vyfotografován na lince 39 i vůz ev.č.9040, tentokrát již po nástupu cestujících. Vozy linky 39 byly označeny pouze orientací “X” a číslo linky na nich nebylo uvedeno, cestující se o čísle 39 dozvěděli pouze z letáku na zastávce. | 24.6.1998 Linka 39 jezdila z Olšanského náměstí dále přes Nákladové nádraží Žižkov a Želivského na Olšanské hřbitovy. Na snímku je zachycen vůz ev.č.9014 poblíž zastávky Olšanská. Trať v Olšanské ulici se od doby pořízení snímku velmi změnila. | 24.6.1998 V zastávce Olšanská byl vyfotografován vůz KT8D5 ev.č.9028. Moje paměť již neslouží dostatečně dobře a tak jsem měl zafixováno, že zde linka 39 zde končila jednosměrným objezdem pouze v protisměru, až moje vlastní fotografie a postřeh bystrého čtenáře mě vyvedly z omylu. | 24.6.1998
9013 - 39
9039 - 39
24.6.1998
9026 - 39
24.6.1998
9040 - 39
24.6.1998
9014 - 39
24.6.1998
9028 - 39
24.6.1998


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017