V roce 1934 byla zahájena výstavba plicního sanatoria Vyšné Hágy. V následujícím roce došlo k rozšíření výhybny TEŽ
a výstavbě 500 metrů dlouhé vlečky na staveniště.
Po dokončení areálu byla vlečka, zaústěná do kotelny, využívána k přepravě uhlí. Zhruba 100 metrů před koncem vlečky
byla vložena výhybka, z níž kolej úvraťově pokračovala do 170 metrů dlouhého tunelu pod hlavní budovu sanatoria do zásobovacích sklepů.
Kolej vedená tunelem nebyla, z důvodu malého profilu tunelu, elektrifikována a je pravděpodobné, že vozy byly v tunelu přetahovány
s pomocí vrátku.
Vlečka přestala být využívána někdy v padesátých letech a koleje z areálu léčebny zmizely údajně v průběhu roku 2001. Přesto zůstala
zachována závěrečná část kolejí před kotelnou, úvraťová výhybka a kompletní koleje v tunelu.