V souvislosti s
prodloužením tramvajové tratě
k plánované železniční zastávce Podbaba bude snesena od roku 1998 nevyužívaná dvojice železničních mostů přes ulice Podbabská a Pod Paťankou,
sloužící pro vlečku do výtopny Juliska.
Vlečka odbočovala z roztockého zhlaví železniční stanice Praha - Bubeneč vlevo v pohledu od Holešovic a na své původní
trase pouze jedním ocelovým mostem překračovala dnešní ulici Pod Paťankou. Vlečka od roku 1889 obsluhovala areál sladovny
vzniklé na parcele bývalé usedlosti Juliska v roce 1873, která se postupně proměnila v největší evropskou sladovnu, jenž
ukončila provoz na konci roku 1993. Pod ocelovým mostem bývalo velmi živo, dnešní ulice Pod Paťankou, tehdy součást Podbabské
ulice, byla úzkým hrdlem spojujícím Podbabu a Suchdol.
V průběhu času byla na vlečku připojena výtopna Juliska, kam byly dopravovány cisterny s mazutem. Od roku 1982 probíhala
etapovitá výstavba nové čtyřproudé komunikace spojující Podbabu a Suchdol přímo pod železniční tratí a vlečkou novým zahloubeným
úsekem, který trať i vlečka překročily železobetonovými mosty. Provoz byl na tomto novém úseku zahájen dne 14. listopadu 1996.
Původní část Podbabské ulice pod ocelovým mostem získala nový název Pod Paťankou.
Po připojení výtopny na zemní plyn ztratila vlečka smysl a v roce 1998 přestala být využívána. Kolejiště je kompletně sneseno,
poslední památkou jsou zatím dva zmíněné mosty, megalomanský železobetonový se štěrkovým ložem přes Podbabskou ulici a ocelový
přes ulici Pod Paťankou. I ony brzy zmizí.