Nejen tramvaje z Volgogradu

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Nejen tramvaje z Volgogradu


Tam za vodou v rákosí... je tramvají ráj. A v něm i souprava dvoudveřových tater T3SU ev.č.2617+2610 z roku 1971, mířící v horkém odpoledni na lince 5 do Žilgorodku | 23.8.2009
Caricyn, Stalingrad, Volgograd. Významný přístav na řece Volze, dějiště těžkých bojů v období občanské a druhé světové války, nebo také jediné město v bývalém Sovětském svazu, kde je možné spatřit tramvajový vůz KT8D5. 52 m vysoký betonový monument E.V.Vučetiče Matka Rus volá na návrší Mamajev kurgan je dominantou nejen Památníku hrdinům Stalingradské bitvy, ale i celého milionového města | 24.8.2009 Kolem billboardu, oslavujícího 66.výročí historického vítězství Rudé armády v Bitvě u Stalingradu, projíždí trolejbus ZIU-682G vyrobený v roce 1991 | 24.8.2009 Tatra T3SU ev.č.2465 v dvoudveřovém provedení na lince 3 stanicuje v ranních hodinách před příměstským nádražím Volgograd-2 | 25.8.2009 Díky příkladné péči volgogradského Dopravního podniku Metroelektrotrans jsou dnes bezmála čtyřicetileté tramvajové vozy stále v dobré kondici, což je na ruské poměry něčím naprosto nevídaným. Na snímku projíždí souprava dvoudveřových tramvají Tatra T3SU ev.č.2614+2613 z roku 1971 křižovatkou ulic Maršála Žukova x Kaspijskaja | 24.8.2009 Křižovatkou ulic Maršála Žukova x Kaspijskaja projíždí souprava vozů T3SU ev.č.2617+2610 | 24.8.2009
K zastávce Maršála Žukova se blíží souprava ev.č.2626+2627, mířící z odpolední špičky do depa č.2 | 24.8.2009
Podvečerní setkání tramvaje Tatra T3SU ev.č.2620 a o sedmnáct let mladšího trolejbusu ZIU-682G 1217 | 24.8.2009 V zastávce Nádraží Volgograd-2 stanicuje souprava vozů Tatra T3SU ev.č.2625+2632, směřující na lince 5 do Žilgorodku | 25.8.2009 Souprava vozů T3SU ev.č.2630+2629 projíždí Dzeržinským rajonem Volgogradu nedaleko zastávky Dvinskaja | 24.8.2009 Spoj linky 1 obsazený dvoudvéřovým vozem T3SU ev.č.2641 podjíždí železniční trať mezi stanicemi Volgograd-1 a Volgograd-2 a směřuje ke konečné Dětské centrum v centrálním rajonu města | 24.8.2009 Počínaje rokem 1978 byly do Volgogradu dodávány tramvaje T3SU ve třídveřovém provedení. Na snímku souprava ev.č.2697+2698 z jejich první dodávky | 23.8.2009
Zrcadlo, prozraď, kdo je tady nejkrásnější! | 23.8.2009 Setkání s carevnou | 24.8.2009 Mladý příteli, buď pozorný na silnici!: nabádá reklama na tramvaji Tatra T3SU, modernizované po vzoru TMRP ve volgogradském podniku BETA | 24.8.2009 Až kýčovitě působí v podvečerním slunci pastelové barvy nátěru volgogradských tramvají. Na snímku souprava ev.č.2734+2737 nedaleko zastávky Maršála Žukova | 24.8.2009 Venkovská zástavba a nezpevněné cesty. Typický obrázek dnešního Volgogradu, který se táhne po pravém břehu Volhy v pásu dlouhém více než 60 kilometrů, jeho šíře však často dosahuje jen několika set metrů. Snímek byl pořízen ve východní části Dzeržinského rajonu, jen pár minut chůze od samotného centra města | 24.8.2009
V letech 1987-89 obdržel Volgograd 20 tramvají typu Tatra T6B5, které do roku 2003 jezdily převážně ve dvojicích. Dnes je můžeme spatřit již jen jako sólo vozy na linkách, vypravovaných 2.tramvajovým depem. Na snímku vůz Tatra T6B5 ev.č.2850 v Kaspické ulici | 23.8.2009
Tramvaj jako městotvorný prvek a často jediná připomínka městské civilizace v širším centru Volgogradu. V letech 1987-89 obdržel Volgograd i 20 tramvají typu Tatra T6B5, které do roku 2003 jezdily převážně ve dvojicích. Dnes je můžeme spatřit již jen jako sólo vozy na linkách, vypravovaných 2.tramvajovým depem. Na snímku vůz ev.č.2844 z roku 1989 | 24.8.2009 Bez mála hodinu jízdy příměstským vlakem z nádraží Volgograd-2 jižním směrem  se nachází Krasnoarmějskij rajon nebo, chcete-li, město s biblickým názvem Sarepta, založené v 17.století luteránskými osadníky z Německa, Čech a Moravy. Dobu nedávno minulou dnes připomíná jen komplex evangelického kostela a několika dochovaných stavení bývalého sareptského náměstí, obklopeného dnes ze všech světových stran sovětskými paneláky. I zde se nachází jeden ze tří ostrovních tramvajových provozů volgogradského dopravního podniku. Na snímku dvoudveřový vůz Tatra T3SU ev.č.3014 z roku 1973 na Třídě hrdinů Stalingradu | 25.8.2009 Vozy 3.tramvajového depa v zastávce Třída hrdinů Stalingradu Rudoarmádního rajonu | 25.8.2009 Konec léta a opravy tratí v plném proudu. Kolem odpočívajících traťových dělníků projíždí spoj linky 13, která spojuje obytné komplexy Rudoříjnového rajonu s linkou tramvajové rychlodráhy ST | 25.8.2009 Na konečné Stadion Monolit odpočívá vůz ev.č.5736 | 25.8.2009
Souprava vozů Tatra T3SU ev.č.5755+5756 opouští po estakádě nad Caricynskou roklí podzemní úsek ST a směřuje k obratišti Ploščaď Čekistov. V pozadí stanice Pionýrská | 25.8.2009
Souprava T3SU ev.č.5748+5747 opouští přestupní uzel Stadion Monolit. V šedém pavilonu se prodávají předplatní jízdenky | 25.8.2009 Souprava ST, směřující do centra města, se blíží k zastávce Stadion Monolit. Stejně jako v jiných ruských městech, i ve Volgogradu prodává jízdenky zpravidla průvodčí. To platí i pro nadzemní úsek ST. V podzemních stanicích se jízdní doklady prodávají u okénka ve vestibulu a cestující procházejí turnikety. Průvodčí si tak při průjezdu podzemím mohou cca na 5 minut oddychnout | 25.8.2009 Vozidlo traťové služby GR-64, upravené z dvoudveřové Tatry T3SU, odváží po skončení výluky do domovského depa č.5 dělníky, které jsme na jednom z předchozích snímků viděli odpočívat | 25.8.2009 Na interieru jednoho z dvoudveřových vozů Tatra T3SU  5.tramvajového depa je patrná příkladná starostlivost o zdejší tramvaje, která jinde v Rusku nemá obdoby. Paní ve výstražné vestě vlevo vzadu je průvodčí | 25.8.2009 Plastika Na Berlín! je součástí rozsáhlého památníku  a znázorňuje zvrat ve vývoji druhé světové války po vítězství Rudé armády v Bitvě u Stalingradu | 24.8.2009
Скоростной трамвай, tramvajová rychlodráha, byla uvedena do provozu 5.listopadu 1984, aby kapacitně posílila dopravní obsluhu hustě osídlených severních částí města. Celková délka rychlodráhy je 13.5 km, z toho 3.3 km dlouhý úsek v centru města je veden v podzemí, kde se nacházejí dvě z celkem devatenácti stanic- Náměstí Lenina a Komsomolská. Obě podzemní stanice mají ostrovní nástupiště, tunely se tedy na obou koncích podzemního úseku mimoúrovňově kříží. Nadzemní úsek rychlodráhy v severní části města vznikl rekonstrukcí původní tramvajové tratě linky č.8.  5.tramvajové depo vypravuje na linku ST sólo vozy nebo dvojice typu T3SU, dvojici T3R.PV, jediný vůz KT8D5 a od letošního roku též dva obousměrné tříčlánkové vozy LVS-2009 z produkce PTMZ | 24.8.2009

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017