Pohlednice Pražských tramvají... ...z Rumunska

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Pohlednice Pražských tramvají...
...z Rumunska

...aneb Martyn uvádí


Kde se vzala Sněžka v rumunských Karpatech? | 19.–26.7.2009
Milí čtenáři... | 19.–26.7.2009 Původně jsem chtěl pro Vás připravit tradiční Fotožurnál z Budapešti... | 19.–26.7.2009 ...či Temešváru. | 19.–26.7.2009 Ajaj, no to by dopadlo blbě. Aspoň víme, že temešvárské Timisy zvládají polonoční i deštivý provoz. | 19.–26.7.2009 To fakt nebudou žádné šotofotky? ptáte se... Autor varuje: prohlídka fotek jen na vaše nebezpečí! Za minutku začínáme. | 19.–26.7.2009
Vítejte tedy v jihorumunské Craiově, čtvrtém největším městě země, která má přibližně 300 tisíc obyvatel. | 19.–26.7.2009 Úvodní dojem obstarává místní čerstvě zrekonstruované nádraží. Hala zatím ale zeje prázdnotou, byť se tu s dovybavením stánky a kiosky jistě počítá. | 19.–26.7.2009 ...i nádražní kočky by jistě kupovaly Whiskas. | 19.–26.7.2009 Ha, tady něco nesedí… Aneb jak to vypadá, když místní McDonald’s potřebuje zvětšit restaurační kapacitu. Craiovský dopravní podnik rád poskytne vyřazený mnichovský Rathgeber. Naštěstí to není jediná připomínka místního tramvajového provozu. | 19.–26.7.2009 Důkaz? T4D ev.č.205 přijíždí jako páteřní linka 100 po relativně čerstvě zrekonstruované třídě Nikulae Titulesca do zastávky Spital 2 a míří dále do centra. | 19.–26.7.2009
Ač má podnik ve své flotile třeba i původně vídeňské vozy E1, nedělní dopolední provoz zajišťovaly výhradně sóla téčtyřek, které Craiova zakoupila (i s vleky) z Drážďan v roce 2006. Zde vůz 208 (*1978) na hlavní městské třídě Calea Bucuresti před rozložitou budovou magistrátu. | 19.–26.7.2009 Ona také není víkendová vozová potřeba nijak závratná. Místní síť totiž tvoří pouze jediná trať spojující průmyslové závody na okrajích města, obohacená jen třemi mezilehlými smyčkami. O frekvenci linek vypovídá zastávkový sloupek zastávky Rotonda s intervalovým jízdním řádem... | 19.–26.7.2009 ...u níž právě zastavil vůz 204 na cestě k automobilce Ford, dříve Daewoo, ležící na východním okraji města. Z digitální orientace se ale dle místní zvyklosti cíl trasy nedozvíte. | 19.–26.7.2009 I se zastávkovými sloupky je město na štíru. Tramvajové zastávky jsou často vymezeny pouze ostrůvkem... | 19.–26.7.2009 ...ty autobusové se zpravidla omezují takto. Jízdní řád nehledejte... | 19.–26.7.2009
Trať je konstruována převážně na panelech BKV, které jsou odchylně od rumunského standardu v solidním stavu (minimálně v centru). Přesto se najdou místa, kdy je potřeba rychlost takto omezit. | 19.–26.7.2009 Celkově patří Craiova rozhodně mezi upravenější rumunská města z těch, která jsem zatím mohl zběžně vidět. Nechybí tu parky nebo upravené památky... | 19.–26.7.2009 Jediný výraznější vřed je dlouhodobě zakonzervovaná přestavba věžáku v blízkosti hlavního náměstí. V tomto stavu už přežívá minimálně 2 roky (viz Fotožurnál MartinSe z června 2006). | 19.–26.7.2009 Rychlá návštěva končí, je vyrážíme na sever. Osobní vlak směr Sibiu nám odjíždí ve 12:12. | 19.–26.7.2009 Rumunskou specialitou je evidentní nedostatek bouracích čet. Odstavené průmyslové kombináty... | 19.–26.7.2009
...jsou totiž zásadně nechávány ladem. Dva příklady jsou z blízkosti města Rimnicu Vilcea. | 19.–26.7.2009 Teď už však na téměř týden poslední výrazný záchvěv civilizace zastoupený vesničkou Gurguiata čítající sotva pět chalup... | 19.–26.7.2009 ...přesto tu nemůže chybět malebný pravoslavný kostelík. | 19.–26.7.2009 A teď už vizte světlo na konci tunelu... | 19.–26.7.2009 Střih! Hned za ním se totiž otevírá úvodní pohled na fascinující pohoří Capatini... | 19.–26.7.2009
...turismem absolutně nedotčený jižní hřeben rumunských Karpat. | 19.–26.7.2009 Jeho součástí je i úzká a strmá soutěska Cheia, slovy domorodců nejhlubší v Rumunsku... | 19.–26.7.2009 ...protékaná bystřinou, padající do údolí přes četné vodopády... | 19.–26.7.2009 ...a sklenutá nějakých 1600 metrů vysokými štíty hor... | 19.–26.7.2009 ...jež, jak by řekl Michal Tučný, nejdou překlenout. | 19.–26.7.2009
V Česku by tu určitě byly tisíce lidí a zpoplatněný vstup. Zato v Rumunsku sem kromě nás vystoupal z 20 km vzdálené vesnice jen pokuřující rybář, lovící pstruhy. | 19.–26.7.2009 Přijměte pozvání o několik set výškových metrů nahoru... | 19.–26.7.2009 Krosna tíží, nohy se ozývají, ale pohled na širé zelené pláně pod horou Neftedu (1757 m)... | 19.–26.7.2009 ...zato jednoznačně stojí! A potom to přišlo... | 19.–26.7.2009 Polodivocí koně... | 19.–26.7.2009
...jen tak znenadání běželi krajinou. | 19.–26.7.2009 Hrome, jak zdejší může být tráva tak krásně po anglicku střižená? | 19.–26.7.2009 Jednoduše! Každé ráno vyhání bačové z údolí na hřeben stáda ovcí a koz... | 19.–26.7.2009 Jejich bílé hloučky tak svítí do daleka... | 19.–26.7.2009 Je libo něco ze zákulisí našeho putování? Únava stoupá, dámy zpomalují... | 19.–26.7.2009
...a když ani vydatná pauza v zákrytu před ostrým horským sluncem nepomáhá... | 19.–26.7.2009 ...skupinka se trhá. | 19.–26.7.2009 Tma přichází na horách proklatě rychle, honem tedy najít místo pro noční bivak. Kde? | 19.–26.7.2009 Ideální je přiměřeně závětrné sedlo. Ať už přímo v lese... | 19.–26.7.2009 ...s lesem nadosah... | 19.–26.7.2009
...či úplně holé. | 19.–26.7.2009 Hodí se taky vodní zdroj s křišťálovou vodou v dosahu. | 19.–26.7.2009 Důležité: nejprve je potřeba místo řádně vyčistit od ovčích lejn. Osvědčila se metoda golfových odpalů... | 19.–26.7.2009 ...a pak už to jde ráz na ráz. | 19.–26.7.2009 Konečně čas na relax. Jó, je to paráda... | 19.–26.7.2009
...lehnout si na záda... | 19.–26.7.2009 ...a číst si (ideálně Mikulášovy prázdniny) ;-) | 19.–26.7.2009 Teď může slunce s klidem zapadnout. | 19.–26.7.2009 S ránem přichází... | 19.–26.7.2009 ...nezbytná ranní porada nad mapou, která vytýčí cestu. | 19.–26.7.2009
Kudy teď? Rovně a za rohem doprava... | 19.–26.7.2009 Ze sta kilometrů cesty je před námi víc než polovina. | 19.–26.7.2009 Cestou necestou... | 19.–26.7.2009 ...polem nepolem... | 19.–26.7.2009 ...jedu za tebou... | 19.–26.7.2009
...no, malotraktor by se hodil. Tohle sedlo bude chuťovka. | 19.–26.7.2009 Travnatý reliéf pomalu mizí... | 19.–26.7.2009 Přecházíme totiž do Paringu, vyššího a členitějšího pohoří. | 19.–26.7.2009 Štíty se zvedají.... | 19.–26.7.2009 ...rokle prohlubují. Táto, to jsou ale panoramata! | 19.–26.7.2009
Jezera se lesknou v údolích... | 19.–26.7.2009 ...i ledovcových karech. | 19.–26.7.2009 Ha, po šesti dnech putování je tu.  Nalevo vrchol Parangul  Mare (2519 m. n. m.), nejvyšší bod naší pouti. | 19.–26.7.2009 Výstup však dá ještě pořádně zabrat. | 19.–26.7.2009 A je to tady! Vrchol... | 19.–26.7.2009
...dobyt! | 19.–26.7.2009 A teď šup o nějakých 2000 metrů níže... | 19.–26.7.2009 ...do civilizace! S přibývajícími turistickými poutači účastníky zájezdu stíhá zákeřná CEDULITUDA. | 19.–26.7.2009 Hustá hmla halící hodonínský horizont již rozkryla v údolí čtyřicetitisícové hornické město Petrosani... | 19.–26.7.2009 ...které se může pyšnit známou univerzitou... | 19.–26.7.2009
...a kostelem přestavovaným v modernistickém stylu ;-) | 19.–26.7.2009 Domovina volá. Jak tam? Autobusu bychom se dočkat nemuseli... | 19.–26.7.2009 ...zbývá tedy vlak. Kráčeje po mostě lehce evokujícím lávku přes smíchovské nádraží... | 19.–26.7.2009 ...se loučím s váženým čtenářstvem. Díky, že jste vydrželi! | 19.–26.7.2009 Bonus na závěr: tříděný odpad na rumunský způsob. Uvnitř již koš samozřejmě rozdělen není... | 19.–26.7.2009


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017