Scanjournal č.030

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.030

Fotografické okénko do nedávné historie


30. Zářijové Brno roku 1997
Třicáté vydání Scanjournalu zavítá do brněnských ulic v dopoledních hodinách dne 20. září 1997. Brno se ten den stalo jen mezizastávkou na cestě, kterou jsme s kolegou neplánovaně vykonali do Bratislavy. V dnešní dávce vzpomínek nás tedy čeká deset snímků z okolí hlavního nádraží v Brně, a příště se budeme věnovat hlavnímu městu Slovenské republiky.
Provozní souprava tramvají typu T2 ev.č.1470+1462 na zkušební jízdě v blízkosti hlavního nádraží v Brně. Této soupravě se budeme podrobněji věnovat v jednom z příštích brněnských Scanjournalů | 20.9.1997 Zadní vůz ev.č.1462 z provozní soupravy tramvají typu T2 ev.č.1470+1462 na zkušební jízdě v blízkosti hlavního nádraží v Brně | 20.9.1997 Brno bylo v roce 1997 posledním městem, kde byly provozovány tramvaje typu T3 z prvních sérií se zachovaným původním provedením bočních oken s úzkou větračkou. Na snímku je tento typ oken patrný na soupravě vozů ev.č.1500+1510 na lince 1 u hlavního nádraží | 20.9.1997 Souprava tramvají typu T3 ev.č.1546+1547 na lince 1 u hlavního nádraží v Brně | 20.9.1997 Na voze T3SUCS ev.č.1634 byl v 90. letech zkušebně instalován převíjecí transparent, typický názvem konečné stanice provedeným velikými písmeny. Tento typ čelní orientace se však více nerozšířil. Na snímku na čelním voze soupravy vozů T3SUCS ev.č.1634+1616 na lince 1 u hlavního nádraží | 20.9.1997
1470+1462
20.9.1997
1462+1470
20.9.1997
1500+1501 - 1
20.9.1997
1546+1547 - 1
20.9.1997
1634+1616 - 1
20.9.1997
Pro Brno je typickým typem tramvaje článkový vůz typu K2. V roce 1997 ještě mělo mnoho vozů zachované vnější oplechování s vlnitým plechem. Je tomu tak i na voze ev.č.1025, který stanicuje na lince 6 v zastávce Šilingrovo náměstí | 20.9.1997 Na lince 12 byl k vidění vůz K2 ev.č.1068, na kterém jsou ještě provedena evidenční čísla vozů obtisky tak, jak to bylo dříve běžné. Snímek byl pořízen u hlavního nádraží | 20.9.1997 Od zastávky Nové sady přijíždí k hlavnímu nádraží vůz K2 ev.č.1078, vypravený na linku 2 | 20.9.1997 V podjezdu u hlavního nádraží byl zachycen vůz typu KT8D5 ev.č.1715 na lince 8. Na voze je zřejmé původní provedení transparentu i linkové orientace. Linka 8 míří do Starého Lískovce, což si můžeme přečíst jen na ceduli položené na panelu řidiče. Konečná stanice Starý Lískovec na převíjecím transparentu buď nebyla, nebo byl transparent rozbitý. Dále je vidět starší evidenční číslo z obtisků vedle transparentu a nové provedené žlutou samolepkou na čele vozu | 20.9.1997 Na rozdíl od vozu KT8D5 ev.č.1715, je již tramvaj KT8D5 ev.č.1717 vybavena informačním systémem BUSE a po původních informačních prvcích již nic nezbylo. Vůz byl vyfotografován na rekonstruované trati u zastávky Nové sady, kde bylo poprvé v Brně v roce 1997 využito zatravněného krytu tramvajové trati | 20.9.1997
1025 - 6
20.9.1997
1068 - 12
20.9.1997
1078 - 2
20.9.1997
1715 - 8
20.9.1997
1717 - 8
20.9.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017