Scanjournal č.016

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.016

Fotografické okénko do nedávné historie


16. Výluky na Praze 6
I na přípravu Scanjournalu prostě musí být nálada která mi v posledních týdnech hodně chyběla. Protože se nálada zlepšila a Absolut se konečně válí v posteli s notebookem, čokoládou, lahví lehké koly a předsevzetím popsat sadu dalších patnácti fotek určených do šestnáctého Scanjournalu, byl tento připraven pro zveřejnění na konci září 2007. Bohužel rodinné problémy hlavního admina Pražských tramvají Petra způsobily, že nebyla chuť k pracem na stránkách. Tak až v listopadu 2007 vychází šestnáctý Scanjournal, který se věnuje zejména výlukovému dění na Praze 6 v červenci 1997. Zde probíhala rekonstrukce obou křižovatek na Brusnici. Horní křižovatka byla rekonstruována po etapách a tak zde bylo možné zachytit provoz na trati bez dokončení povrchů. Další snímky přináší zajímavý provoz na trati do vozovny Vokovice a na závěr dva snímky pořízené ve vozovně Pankrác.
Typická pankrácká souprava z poloviny 90. let - vozy řady 64xx upravené do podoby podle pozdějších sérií, avšak stále s otevřenou kabinou řidiče - na snímku souprava vozů T3 ev.č.6439+6442 na lince 18 opouští rekonstruovanou křižovatku Brusnice. Linka 18 je odkloněna přes tuto křižovatku, protože již začíná rekonstrukce spodní křižovatky Sirotčinec | 16.7.1997 Další pankrácká osmnáctka projíždí křižovatkou Brusnice, na které se ještě dokončují povrchy. Na snímku jsou zřejmé polyamidové svěrky na drážkových pražcích TB92B. Tato technologie se před 10 lety zdála býti do kolejových konstrukcí vodná, avšak zkušenosti s problematickou výměnou kolejnic vrátily výměny a srdcovky zpět na dřevěné pražce. Na snímku je souprava vozů T3 ev.č.6977+6343 | 16.7.1997 Po dlouhou dobu se tratě kolem Pražského hradu mohly pochlubit jen nevzhledným živičným krytem. Při rekonstrukcích úseků od Pražského hradu po Pohořelec bylo rozhoduto o využití zatravněného krytu trati. Vůbec první takový úsek byl zřízen u Pražského hradu a při rekonstrukci křižovatky Brusnice byl v roce 1997 o několik metrů prodloužen. Tak mohla být souprava vozů T3SUCS ev.č.7094+7095 na odkloněné lince 8 zachycena při přípravě na pokládku travnatého koberce na Brusnici | 16.7.1997 Čtvrtý snímek z částečně zadlážděné křižovatky přináší hloubětínskou soupravu vozů T3M ev.č.8037+8089 na lince 8. Povšimněte si trolejového vedení, které je dočasně zřízeno pouze pro směr přímo | .1997 Tak tady toho máme víc. Fotograf zachytil smluvní jízdu vozu ev.č.240, ale také použití betonových bokovnic, na které již dnes nenarazíme. Oproti tomu průžné upevnění kolejnic svěrkou Vossloh (ve spodní části snímku) je nyní běžné v širé trati, ačkoli v křižovatkách se již nepoužívá | 17.7.1997
6439+6442 - 18
16.7.1997
6977+6343 - 18
16.7.1997
7094+7095 - 8
16.7.1997
8037+8089 - 8
16.7.1997
240
17.7.1997
Poslední snímek z Brusnice přináší konečně linku, která je zde doma - na lince 22 projíždí souprava vozů T3SUCS ev.č.7160+7161 | 16.7.1997 Tak a jsme o několik set metrů dále a o den dříve - ještě se jezdí po křižovatce Sirotčinec, linka 18 tedy není odkloněna a jede přes Prašný most a Vozovnu Střešovice, kde byla vyfotografována souprava vozů T3 ev.č.6520+6394. Nová živice kolem obrub zastávky signalizuje, že tudy bude během nadcházející výluky převedena automobilová doprava do potisměru | 15.7.1997 Běžná linka a běžný vůz u Vozovny Střešovice - jen několik detailů jako např. umístění a provedení evidenčních čísel a znaku napovídá, že je fotka z roku 1997 | 15.7.1997 Tohle je také běžná linka a běžný vůz u vozovny Střešovice v létě 1997. V této době se připravovala výroba prvních 6 vozů KT8D5N pro DP Brno a kačenka ev.č.9032 ještě neměla tušení, že se v roce 2005 stane první modernizovanou tramvají KT8D5.RN2P | 15.7.1997 Výluky v okolí Anděla a na Plzeňské ulici odřízly v létě 1997 motolskou vozovnu od zbytku tramvajové sítě. Motolské vlaky byly vypravovány z Vokovic s místními vozy T3SUCS, pouze na noční spoje si vozovna vzala svoje tramvaje typu T3. Na snímku z Vítězného náměstí zatahuje z linky 4 do Vokovic souprava T3SUCS ev.č.7170+7171 | 14.7.1997
7160+7161 - 22
16.7.1997
6520+6394 - 18
15.7.1997
7144 - 2
15.7.1997
9032 - 8
7165+7164 - 18
15.7.1997
7170+7171 - 4
14.7.1997
Motolská T3 ev.č.6564 bývala nejčastěji doma na nočních spojích. Na snímku z Vítězného náměstí však zatahuju do vozovny Vokovice z denní části linky 14 | 14.7.1997 Na Vítězném náměstí byl zachycen na výjezdu na polonoční pořadí linky 3 také vůz T3 ev.č.6571, jeden z mohykánů vozů T3, které zůstaly v Motole i po dodávce vozů T6A5. | 14.7.1997 No a když už jsme na tom Vítězném náměstí, tak ještě jedna polonoc, tentokrát typická - vůz T3SUCS ev.č.7155 na lince 25, která již dnes do Podbaby nejezdí | 14.7.1997 Na poslední dva snímky se přesuneme do pankrácké vozovny, kde se dne 23.7.1997 konal den otevřených dveří. Při troše snahy byl zde k vidění i vůz T3 ev.č.6590 odstavený po nehodě | 23.7.1997 Poslední obrázek představuje nákladní pracovní vůz T3M ev.č.5572. Sice již nemá hydraulickou ruku, ale stále slouží jako služební ve vozovně Pankrác. Za osm let bude přestavěn na sněhový pluh | 23.7.1997
6564 - 14
14.7.1997
6571 - 3
14.7.1997
7155 - 25
14.7.1997
6590
23.7.1997
5572
23.7.1997


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017