Vlečný vůz evidenčního čísla 856 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1925,
společně s dalšími vlečnými vozy série 855 - 904. Vyřazen byl v roce 1965.
Finanční tíseň dvacátých let přivedla pražské Elektrické podniky k myšlence na nákup vlečných vozů, které by za minimální finanční prostředky poskytovaly pro co největší možný počet
cestujících maximum.
Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla
vyrobena z dřevěných palubek. Vozy byly dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim
přinesla přezdívku
Plecháče.
Série vozů ev.č.855 - 904 navazovala na předchozí sérii z roku 1924, vozy však byly o 200 mm delší a 200 kg těžší. Vozy měly na střeše dva nabírací větrače.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č. 856 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1965 a posléze byl u obce Mitrovice používán jako sklad.
Po letech pozvolného rozpadání byl zřejmě v průběhu roku 2007 zlikvidován.