|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vrak vlečného vozu ev.č. 720
|
Po delší přestávce zaviněné I. světovou válkou byly dodány vlečné vozy, jejichž konstrukce vycházela z předešlých dodávek vlečných vozů, včetně odnímatelných oken, které se daly nahradit plachetkami.
Uspořádání prostoru pro cestující bylo v počátcích zcela odlišné. Každý bok vozidla obsahoval jen jeden vstup, přičemž vůči sobě byly umístěny uhlopříčně, nikoliv vstřícně.
Vnitřní prostor byl rozdělen posuvnými dveřmi na dva stejné oddíly. Podélné lavice byly
na stranách proti vstupům vždy protaženy až k čelům vozů.
Tato koncepce se zřejmě neosvědčila, protože již mezi lety 1925 - 1927 byly přestavěny na klasické dvouplošinové se dvěma vstupy, zároveň došlo k odstranění vnitřních dveří. V letech 1949 - 1952 došlo u většiny
vozů k nahrazení odnímatelných oken okny se spouštěcí horní částí.
Všechny vozy byly vyřazeny v roce 1963, přestože byly ve velmi dobrém technickém stavu, po nástupu vozů T3. Vůz evidenčního čísla 720 zakončil svou životní pouť ve vesničce Hořany u Sadské. Nyní jej využívá TJ Sokol Hořany coby skladiště.