Smyčka Černokostelecká

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Smyčka Černokostelecká


Vůz T3M ev.č.8030 na lince 19 a vozy T3SUCS ev.č.7104+7105 na lince 26 ve smyčce Černokostelecká
Vůz KT8D5 ev.č.9038 na lince 19 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T3SU ev.č.7014+T3 ev.č.6598 na lince 11 ve smyčce Černokostelecká
Vůz KT8D5 ev.č.9001 na lince 19 ve smyčce Černokostelecká
Vůz KT8D5 ev.č.9034 na lince 24 v prostoru smyčky Černokostelecká
Vůz KT8D5 ev.č.9020 na lince 35 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T3R.P ev.č.8326+8327 na lince 11 a vůz KT8D5 ev.č.9001 na lince 19 ve smyčce Černokostelecká
Vůz T3SUCS ev.č.7043 na lince 11 ve smyčce Černokostelecká
Již v roce 1937 se od Strašnic přiblížila k dnešní smyčce nová tramvajová trať , vedená Černokosteleckou ulicí. Ukončena tehdy byla ještě přejezdem u zastávky Nové Strašnice. Teprve o 15 let později byla trať prodloužena do dnešní smyčky Černokostelecká. 24. července 1952 zahájila nová smyčka provoz a na dalších patnáct let se stala smyčkou koncovou. Vybavena byla předjízdnou kolejí, která svou kapacitou přestala dostačovat a tak byla pro zvýšení kapacity smyčky od 4. listopadu 1963 vnitřní kolej smyčky prodloužena a opatřena vlastním nástupištěm. Původní propojení vnitřní koleje na společné nástupiště zůstalo zachováno v podobě kolejového přejezdu i nadále. Smyčka tedy byla opatřena jednou výstupní zastávkou a dvěmi nástupními. Šlo však o smyčku, kde osová vzdálenost manipulačních kolejí neumožňovala jízdu po vnitřní koleji pro soupravu s nastavenou hrazdou zrcátek, za situace, že na koleji vnější již jiná souprava stála. Teprve v roce 1967 byla tramvajová trať prodloužena až k areálu vznikajících Ústředních dílen DP. V roce 2002 prošla smyčka kompletní rekonstrukcí, jejíž součástí bylo také zjednodušení kolejiště do podoby s jednou předjízdnou kolejí a jednou výstupní a jednou nástupní zastávkou - po 50 letech se tak smyčka vlastně vrátila k prapůvodnímu kolejovému uspořádání. Deponovací kapacita obratiště (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 9 vozů typu T.

Vjezd do obratiště umožňuje pouze ve směru od Vinice rozjezdová radiově ovladatelná elektromagnetická výhybka ev.č. 548 s pružnými jazyky. Vjezdová kolej odbočí z tratě levým obloukem, a v šikmém vedení oproti hlavní trati překříží protisměrnou traťovou kolej a dva pruhy vozovky automobilů. Za vozovkou následuje výstupní zastávka a za ní rozjezdová radiově ovladatelná elektromagnetická výhybka ev.č. 549 s pružnými jazyky na vnitřní a vnější kolej smyčky. Obě koleje smyčky pokračují levými oblouky ke sjezdové výhybce obou kolejí s pružnými jazyky. Následuje v přímém úseku umístěná nástupní zastávka a výjezdová kolej smyčky se pravým obloukem - po překročení dvou pruhů vozovky pro automobily - sloučí ve sjezdové výhybce s pružnými jazyky s tratí na Černokostelecké ulici.

Celé obratiště, včetně kolejových konstrukcí na Černokostelecké ulici je zřízeno klasickou konstrukcí kolejnic na příčných pražcích. Kryt obratiště tvoří betonová dlažba ve žluté barvě, výjimku tvoří úsek, jímž koleje překračují jízdní pruhy pro automobily. Zde za kryt slouží asfaltový koberec.

Zastávky umístěné na popisované smyčce:
Černokostelecká - 1 výstupní a 1 nástupní zastávka.

Provozované linky na popisované smyčce:
Smyčka je využívána pouze v denním provozu pro ukončení linky 11.

Fotocesta po smyčce Černokostelecká
Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká
Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká
Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká
Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká Smyčka Černokostelecká



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019