Trať Levského-Nádraží Braník přejezd Nádraží Modřany

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Levského-Nádraží Braník
přejezd Nádraží Modřany


Když byla po mnoha průtazích konečně 27. května 1995 otevřena tramvajová trať Levského-Nádraží Braník, počítalo se s tím, že v dohledné době dojde k prodloužení z koncové smyčky Levského dále do Libuše a v prostoru zastávky Nádraží Modřany vznikne křižovatka pro připravované rozvětvení tratě do Komořan.

Prostor budoucího přejezdu Nádraží Modřany. | 18.3.1995
Složená kolejová konstrukce přejezdu Nádraží Modřany, ještě před jeho instalací. | 8.4.1995
Letecký snímek zachycuje nejen samotný kolejový přejezd Nádraží Modřany, ale také následné protisměrné oblouky. | 1999
Jedno z mála použití kolejového přejezdu u zastávky Nádraží Modřany, navíc jednosměrným cvičným vozem T3 ev.č.5502. Důvod byl prostý. Z důvodu poruchy vozu se jeho instruktor rozhodl jej „odklidit“ na protisměrnou kolej, aby uvolnil trať za sebou jedoucímu vlaku na lince s cestujícími. Poté pokračoval sníženou rychlostí na odstavení do smyčky Dvorce. | 16.9.1999
Proto byly za zmíněnými zastávkami zřízeny provozně nepříznivé protisměrné oblouky, které měly umožnit napojení plánované trati. Součástí křižovatky měl být také kolejový přejezd, umožňující případné obracení vložených spojů, který se však nakonec stal jedinou uskutečněnou částí tohoto rozsáhlého záměru.

Když již bylo jasné, že výstavba rozvětvení do Komořan je věcí zcela nereálnou, bylo rozhodnuto o zřízení kusé odstavné koleje v ose prodloužení, aby se investice alespoň nějak využila.

Jenže ani na odstavnou kolej se nakonec v městském rozpočtu nenašly peníze a nakonec bylo rozhodnuto o napřímení protisměrných oblouků a likvidaci přejezdu.

Během výluky tratě mezi 21. březnem a 4. dubnem 2001 tak došlo nejen k napřímení protisměrných oblouků, ale i snesení samotného přejezdu.

Fotocesta po přejezdu Nádraží Modřany .:::. 20.5.1995
Pohled na přejezd od zastávky Čechova čtvrť. Pohled na přejezd od zastávky Nádraží Modřany. Za přejezdem následují nejen protisměrné kolejové oblouky, ale také výrazná dominanta tohoto místa. Trolejová brána. Pohled na přejezd od zastávky Nádraží Modřany. Za přejezdem následují nejen protisměrné kolejové oblouky, ale také výrazná dominanta tohoto místa. Trolejová brána. Pohled na přejezd od zastávky Nádraží Modřany. Pohled na přejezd od zastávky Čechova čtvrť.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024