Když byla po mnoha průtazích konečně 27. května 1995 otevřena tramvajová trať
Levského-Nádraží Braník,
počítalo se s tím, že v dohledné době dojde k prodloužení z koncové smyčky
Levského dále do Libuše
a v prostoru zastávky Nádraží Modřany vznikne křižovatka pro připravované rozvětvení tratě do Komořan.
Proto byly za zmíněnými zastávkami zřízeny provozně nepříznivé protisměrné oblouky, které měly umožnit napojení plánované trati. Součástí
křižovatky měl být také kolejový přejezd, umožňující případné obracení vložených spojů, který se však nakonec stal jedinou uskutečněnou
částí tohoto rozsáhlého záměru.
Když již bylo jasné, že výstavba rozvětvení do Komořan je věcí zcela nereálnou, bylo rozhodnuto o zřízení kusé odstavné koleje v ose
prodloužení, aby se investice alespoň nějak využila.
Jenže ani na odstavnou kolej se nakonec v městském rozpočtu nenašly peníze a nakonec bylo rozhodnuto o napřímení protisměrných oblouků
a likvidaci přejezdu.
Během výluky tratě mezi 21. březnem a 4. dubnem 2001 tak došlo nejen k napřímení protisměrných oblouků, ale i snesení samotného přejezdu.
Fotocesta po přejezdu Nádraží Modřany .:::. 20.5.1995 |
|
|
|
|
|