|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka dolní Klárov
K následné úpravě křižovatky došlo o pár let později, v roce 1914, když byl 15. července zahájen tramvajový provoz na zbrusu novém
Mánesově mostě.
V roce 1995 prošla křižovatka kompletní rekonstrukcí, při níž byl vyměněn veškerý kolejový svršek a částečně upravena poloha křižovatky. Rekonstruována byla při této příležitosti i přilehlá trať v Letenské ulici, kde byl poprvé vyzkoušen systém opatření pro snížení negativních účinků provozu na okolí, zejména hluku a vibrací, položením tramvajového tělesa do pryžoplastové rohože Sedra tlouštky 30 mm a použitím pryžoplastových bokovnic. Další rekonstrukcí prošla křižovatka v roce 2006, kdy byl vyměněn vrchol směřující k zastávkám Malostranská, včetně přihlehlých kolejových oblouků. Křižovatka je vybavena 3 rozjezdovými výhybkami, elektromagnetickou s pružnými jazyky ev.č. 267 od Mánesova mostu a radiově ovládanými výhybkami ev.č.625 od zastávky Malostranská a ev.č.638 od Malostranského náměstí. I všechny 3 sjezdové výhybky jsou s pružnými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky. V běžném provozu jsou pojížděny oba oblouky křižovatky od zastávky Malostranská - jak levý na Mánesův most, tak pravý k zastávce Malostranské náměstí. Přímý směr z Mánesova mostu k Malostranskému náměstí není využíván.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |