Když byla zrušena zastávka Těšnov...

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Když byla zrušena zastávka Těšnov...


V roce 2002 zažila pražská hromadná doprava kolaps, jelikož při vzestupu hladiny řeky Vltavy během katastrofálních povodní, došlo k vyřazení z provozu páteřního systému pražské dopravy - metra - vzhledem k jeho zaplavení.

Po částečném zprovoznění linky metra C k 19. říjnu 2002 z Hájů až do zastávky Florenc, došlo k odklonění a prodloužení autobusových linek 102, 144, 152, 187, 200 a X-C jedoucích ze severního města přes Hlávkův most a následně tramvajovým podjezdem Těšnov ke stanici metra Florenc.

Z důvodu úpravy tramvajové tratě a vozovek v sousedství těšnovského podjezdu k provozování autobusové dopravy a z důvodu zřízení provizorní světelné signalizace v tomto úseku, předcházela zprovoznění stanic metra Vltavská a Nádraží Holešovice, tramvajová výluka v úseku Vltavská - Bílá labuť.
V období od 12. října 2002 - (cca 0,30 hod.) do 14. října 2002 - (cca 4,00 hod.) a dále každou noc počínaje nocí ze 14. na 15. října 2002 a konče nocí z 18. na 19. října 2002 vždy od cca 0,30 hod. do cca 4,00 hod. probíhaly ve značném tempu přípravné práce, při kterých bylo v úseku zastávka Těšnov - tramvajový podjezd Těšnov zřízena provizorní světelné signalizační zařízení (SSZ), které mělo zabránit setkání protijedoucích autobusů a tramvají ve stísněných poměrech tramvajového podjezdu Těšnov. Začátky úseku byly ve směru od křižovatky Na Poříčí x Těšnov v prostoru ukončení zastávky Těšnov (z centra) a ve směru od zastávky Vltavská cca 5 metrů za vjezdem do tramvajového podjezdu Těšnov. Tento úsek dlouhý cca 150 metrů byl řízený SSZ ve standardním režimu dispečersky pomocí ručního ovládání a televizního dohledu z mobilní buňky, osazené v prostoru tramvajové zastávky Těšnov do centra, kde byl demontován přístřešek pro cestující. Zároveň byly v celém prostoru zastávky Těšnov odstraněny obrubníky nástupních ostrůvků, aby byla rozšířena vozovka pro bezpečný průjezd a vzájemné míjení autobusů.
V tramvajové zastávce Bílá labuť tak mohli cestující od tohoto data slýchat vcelku nevídané hlášení:
Bílá labuť, upozornění pro cestující: zastávka Těšnov je zrušena, příští zastávka Vltavská

K 18. listopadu 2002 byl zprovozněn úsek metra C až do stanice Nádraží Holešovice, ale s projížděním stanice Vltavská. Došlo ke zkrácení autobusových linek 102, 144, 152, 187 a 200 do autobusového terminálu Nádraží Holešovice, zrušení náhradní linky X-C a zároveň prodloužení linek 133, 135 a X-8 z Florence přes Těšnov, Hlávkův most a Vltavskou na Strossmayerovo náměstí. Tento režim vydržel až do 16. prosince 2002, kdy byla zprovozněna i stanice metra Vltavská, a tak se autobusové linky 133, 135 a X-8 vrátily na svou konečnou zastávku u stanice metra Florenc.

Po nezbytné úpravě zastávkového prostoru na Těšnově (zpětná instalace obrubníků v prostoru zastávky Těšnov, instalace přístřešku pro cestující) od 21. prosince 2002 opět slouží tramvajová zastávka Těšnov cestující veřejnosti.

Stanoviště dispečera řídícího provoz světelné signalizace v mobilní buňce zřízené v prostoru odstraněného přístřešku pro cestující v tramvajové zastávce Těšnov do centra | 14.12.2002 Stanoviště dispečera řídícího provoz světelné signalizace v mobilní buňce zřízené v prostoru odstraněného přístřešku pro cestující v tramvajové zastávce Těšnov do centra | 14.12.2002 Celkový pohled na prostor zrušené tramvajové zastávky Těšnov se stanovištěm dispečera a světelnou signalizací | 14.12.2002 Celkový pohled na prostor zrušené tramvajové zastávky Těšnov se stanovištěm dispečera | 14.12.2002 Souprava vozů T6A5 ev.č.8633+8634 vypravená na linku X-B míjí v prostoru dočasně zrušené zastávky Těšnov světelnou signalizaci řídící provoz v podjezdu Těšnov | 14.12.2002
Autobus Karosa společnosti Hotliner ev.č.1082 vypravený na linku X-8 projíždí prostorem zrušené tramvajové zastávky Těšnov | 14.12.2002 Vůz KT8D5 ev.č.9020 vypravený na linku X-B minul při vjezdu do prostoru dočasně zrušené zastávky Těšnov světelnou signalizaci řidící provoz v podjezdu Těšnov | 14.12.2002 Autobus Karosa společnosti Hotliner ev.č.1085 vypravený na linku X-8 opustil podjezd Těšnov a vyjíždí na Hlávkův most | 14.12.2002 Souprava vozů T6A5 ev.č.8609+8610 vypravená na linku X-B opustila podjezd Těšnov a vyjíždí na Hlávkův most | 14.12.2002 Autobus Karosa Dopravního podniku hl.m.Prahy ev.č.5578 vypravený na linku 133 opustil podjezd Těšnov a vyjíždí na Hlávkův most | 14.12.2002
Souprava vozů T6A5 ev.č.8667+8668 vypravená na linku X-B míří po Hlávkově mostě k zastávce Vltavská | 14.12.2002 Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku X-B míří po Hlávkově mostě k podjezdu Těšnov | 14.12.2002 Autobus Karosa společnosti Hotliner ev.č.1054 vypravený na linku X-8 míří po Hlávkově mostě k zastávce Vltavská | 14.12.2002 Autobus Karosa společnosti Hotliner ev.č.1088 vypravený na linku X-8 odbočuje z ulice Ke Štvanici do Sokolovské ulice | 14.12.2002 Autobusy Karosa Dopravního podniku hl.m.Prahy ev.č.5628 na lince 133 a společnosti Hotliner ev.č.1054 na lince X-8 manipulují v prostoru Strossmayerova náměstí | 14.12.2002


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017