Poslední prototyp ČKD v pražských ulicích

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Poslední prototyp ČKD v pražských ulicích


Kuriózní spojení spřáhel typu Scharfenberg na voze T7B5 a Sécheron +GF+ na voze T6A5 redukcemi pražského typu. | 17.10.2001
V sestavě T6A5 ev.č.8717+T7B5 ev.č.0024 s krycím vozem T6A5 ev.č.8718 za zády vyčkává netradiční souprava v zastávce Palmovka na Sokolovské ulici na odjezd do areálu na Zličíně. | 17.10.2001 Vůz T7B5 ev.č.0024 vlečený vozem T6A5 ev.č.8717 u Masarykova nádraží... | 17.10.2001 ...překonává Hybersnkou ulici. | 17.10.2001 V Lazarské se souprava potkává s vozem KT8D5 ev.č.9018 vypraveným na linku 3... | 17.10.2001 ...a záhy z Lazarské odbočuje k Národní třídě. | 17.10.2001
Tady byl vůz T7B5 ev.č.0024 vyroben... | 17.10.2001
Uměle vyvolaný krach kdysi největšího výrobce tramvají na světě, podniku ČKD v Praze, a jeho následný a dlouho protahovaný odprodej firmě Siemens, měl v konečné fázi i smutný dopad nejen na zaměstnance bývalého vývojového oddělení ČKD, ale také na tramvajové prototypy, tímto oddělením v Praze, ale i jinde, po léta testované...

V posledních létech tak bylo možné v ulicích Prahy možné shlédnout celou řadu technicky rozmanitých tramvajových prototypů. Ty byly v kontextu s novými skutečnostmi okolo dnes již neexistujícího ČKD Tatra postupně z pražských vozoven (ponejvíce jich bylo v Hloubětíně) stahovány zpět do mateřského závodu, kde je čekala v horším případě likvidace, v tom lepším pak prodej některému ze zájemců z řad Dopravních podniků, kterých však logicky bylo jako šafránu. A tak v duchu s novým majitelem přišla i nová obchodní politika, z níž v podstatě vyplynulo, že nic co neslo tradiční značku ČKD nesmí být nadále na očích, tedy ani ty prototypy tramvají, které musely do konce roku 2001 zmizet z pražské sítě!

A že tento úklid proběhl s příslovečnou německou důkladností, svědčí fakt že poslední z prototypů, vůz KT 4, na němž se zkoušelo nucené natáčení v obloucích převzaté z německých bojových tanků byl vlastní silou odvezen dne 16. října 2001 na překládací rampu v Praze Zličíně. O den později pak svoji poslední cestu na kolejích DP Praha absolvoval i ten poslední a před tím již dlouhodobě ve vozovně Hloubětín odstavený prototyp vozu T7B5, vůz čísla 0024.

Vůz ev.č.0024 byl vlečen tramvají T6A5 ev.č.8717, jako krycí vůz sloužila "téšestka" ev.č.8718. Cesta probíhala v trase Vozovna Hloubětín - Balabenka - Palmovka (Sokolovskou ulicí) - Florenc - Masarykovo nádraží - Václavské náměstí - Lazarská - Národní divadlo - Újezd - Anděl - Vozovna Motol - Sídliště Řepy a dále na překládací rampu u nádraží Zličín, odsud vůz 0024 dále pokračoval naložen na speciálním železničním voze do podniku Siemens kolejová vozidla na Zličíně.

V září 2002 tento správce vůz odprodal firmě SKD TRADE spol s.r.o., která vozidlo v říjnu 2002 demontovala v Dopravním podniku města Mostu a Litvínova. Část dílů byla použita, zbytek vozu byl sešrotován...

...dnes bývalou Ringhofferovu továrnu připomíná již jen zachovalé průčelí za níž se ukrývá obchodní centrum. | 17.10.2001
Na Kotlářce se s vozem T7B5 ev.č.0024 potkala souprava vozů T3R.P ev.č.8240+8241 vypravená na linku 4. | 17.10.2001 Pozování před vozovnou Motol poprvé... | 17.10.2001
...podruhé. | 17.10.2001 Naposledy je v čele soupravy provozní vůz T6A5 ev.č.8717, protože je nutné na předávání kolej vůz T7B5 ev.č.0024 sunout... | 17.10.2001
...dochází k odpojení čelního vozu T6A5 ev.č.8717. | 17.10.2001 Alespoň na chvilku se tak dvacetčtyřka dostala do čela... | 17.10.2001
..to když dosud krycí vůz T6A5 ev.č.8718 po odstoupení vozu ev.č.8717 z čela soupravy zahajuje sunutí na předávací kolej. | 17.10.2001 Vůz T7B5 ev.č.0024 je na poslední metry jízdy po pražských kolejích sunut vozy T6A5 ev.č.8717+8718. | 17.10.2001
Vlečková lokomotiva zličínské továrny 740.421-2 (T 448.0), rovněž výrobek ČKD, přivezla v minulých letech k této rampě desítky vozů T6A5, dnes je však všechno jinak... | 17.10.2001 K rampě jsou připojeny železniční plošinové vozy a počasí nevěstí nic dobrého... | 17.10.2001
Netypická souprava ve složení T7B5 ev.č.0024+T6A5 ev.č.8718+8717. První vůz T6A5 již má složený pantograf, odběr proudu při sunutí vozu T7B5 na plošinové vozy bude řešit zadní vůz. | 17.10.2001 Netypická souprava ve složení T7B5 ev.č.0024+T6A5 ev.č.8718+8717 na předávací koleji Zličín. | 17.10.2001
Souprava vozů T6A5 ev.č.8717+8718 sune vůz T7B5 ev.č.0024 na plošinové železniční vozy. | 17.10.2001 Souprava vozů T6A5 ev.č.8717+8718 sune vůz T7B5 ev.č.0024 na plošinové železniční vozy. | 17.10.2001 Vůz T7B5 ev.č.0024 již opustil pražské tramvajové koleje a probíhá jeho upevňování na plošinový železniční vůz. | 17.10.2001 Souprava vozů T6A5 ev.č.8718+8717 již byla odpojena od vozu T7B5 ev.č.0024. | 17.10.2001 Vlečková lokomotiva zličínské továrny 740.421-2 připravena k odjezdu od předávací koleje. | 17.10.2001
Speciální vůz na přepravu tramvajových vozů obdržel jednoho z posledních zákazníků... | 17.10.2001 Opouštěná souprava vozů T6A5 ev.č.8718+8717 na předávací koleji Zličín. | 17.10.2001 Definitivním odpojením od pražské kolejové sítě se uzavřela i krátká historie tohoto zajímavého vozu. | 17.10.2001 Vůz T7B5 ev.č.0024 na poslední cestě. | 17.10.2001 Vůz T7B5 ev.č.0024 na poslední cestě. | 17.10.2001
Smutný konec vozu jako kdyby předznamenávalo mlhavé počasí, které zahalilo celé zličínské nádraží. | 17.10.2001

Jaroslav Wagner

ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017