Nehoda tramvají T3 ev.č.6942+6458 a T3M ev.č.8012+80156. října 1994 na Vinici

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Nehoda tramvají T3 ev.č.6942+6458
a T3M ev.č.8012+8015
6. října 1994 na Vinici


Pusa jedenáctek
(Večerník Praha 7. října 1994)

Dvě tramvaje číslo 11 se včera krátce před půl pátou odpoledne srazily na křižovatce Starostrašnické a Černokostelecké ulice v Praze 10 - Strašnicích. Vážná dopravní nehoda si vyžádala 17 zraněných z toho 4 těžce. Mezi zraněnými byli i oba řidiči tramvají. Jeden z nich byl s poraněnou hlavou převezen na chirurgické oddělení vinohradské nemocnice a nyní je hospitalizován na jednotce intenzivní péče. V okamžiku srážky se odtrhla část tramvaje a vyrazila okno projíždějícího autobusu ČSAD. Podle sdělení Miroslava Zdvihala z centrálního dispečinku Dopravního podniku je předběžný odhad škody na zdemolovaných tramvajích asi půl milionu korun, ale policie dnes ráno oznámila, že škoda činí čtyři miliony. Okamžitě po havárii byla na trase zavedena náhradní autobusová doprava, tramvajový provoz byl zcela obnoven v 19:45. Příčiny havárie se dosud vyšetřují, ale podle jednoho ze zaměstnanců vozovny Strašnice, do které byly nabourané tramvaje odtaženy, není vyloučeno, že havárie byla zaviněna technickou závadou na výhybce. V době nehody fungovala světelná signalizace na křižovatce normálně. Přestože srážka si naštěstí nevyžádala žádné oběti na životech, jedná se o největší havárii tramvají v Praze od vykolejení soupravy na smyčce Špejchar před deseti lety.
zš, fji

Neposlušné tramvaje
(Dobrý večerník 7. října 1994)

Asi výhybka způsobila letos nejvážnější havárii Dopravních podniků / Stav řidiče kritický / Osmnáct zraněných skončilo předčasně svou včerejší cestu tramvají v nemocnici
Zřejmě kvůli špatně přehozené výhybce došlo včera před sedmnáctou hodinou k vážně dopravní nehodě na Černokostelecké ulici ve Strašnicích, kde se srazily bočně dvě tramvaje.

O vážnosti nehody svědčí i počet šesti záchranných vozů nasazených k této havárii. Na místě nehody společně se zdravotníky asistovali i hasiči, kteří pomáhali vyprošťovat zraněné osoby ze zablokovaného vagónu tramvaje. Sanitky odvezly celkem osmnáct zraněných do tří pražských nemocnic.
Při nehodě nejvíce utrpěl řidič tramvaje, jehož zdravotní stav byl kvalifikován jako vážný, přičemž hned na místě museli lékaři nasadit veškeré úsilí k jeho oživení. Po převozu do nemocnice byl těžce zraněný řidič okamžitě operován, a podle posledního nočního sdělení pracovníků vinohradské nemocnice zůstal i po operaci jeho stav kritický.
Ostatní zranění účastníci dopravní nehody naštěstí utrpěli lehčí a středně těžká zranění, která si podle lékařů vyžádají léčení od několika dnů až po jeden měsíc. Zlomenin a boulí bylo zkrátka požehnaně.
Doprava byla přerušena celkem na neuvěřitelné čtyři hodiny. Definitivní viník nehody zatím nebyl určen, vyšetřování případu pokračuje.
Vladimír Mužík

Proč se srazily?
(Večerník Praha 10. října 1994)

Příčiny havárie dvou jedenáctek, které se ve čtvrtek odpoledne srazily na křižovatce Vinice v Praze 10, se stále vyšetřují. Jak nám dnes dopoledne sdělili na Dopravním inspektorátu v Praze, policisté zatím uvažují o dvou možnost. Havárie byla s největší pravděpodobností zaviněna nekvalitním tramvajovým svrškem, nebo nepřiměřenou rychlostí jedné z tramvají při vjezdu na výhybku. Dopravní podnik hl.m.Prahy zatím oficiální stanovisko k příčinám nehody nevydal.

Souprava vozů T3 ev.č.6942+6458 vypravená na linku 11 po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994 Vůz T3 ev.č.6942 vypravená na linku 11 po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994 Původní vůz T3M ev.č.8012 vypravený na linku 11 po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994 Původní vůz T3M ev.č.8012 vypravený na linku 11 po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994 Původní vůz T3M ev.č.8012 zaklíněný do vozu T3 ev.č.6942 po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994
Odleva vozy T3 ev.č.6458+6942 a T3M ev.č.8012+8015 v postavení po těžké nehodě na křižovatce Vinice. | 6.10.1994 Vůz T3 ev.č.6942 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený ve vozovně Pankrác. | 15.3.1995 Vůz T3 ev.č.6942 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený ve vozovně Pankrác. | 15.3.1995 Interiér vozu T3 ev.č.6942 těžce poškozeného při srážce tramvají na Vinici. | 15.3.1995 Původní vůz T3M ev.č.8012 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený ve vozovně Strašnice. | 7.10.1994
Původní vůz T3M ev.č.8012 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený ve vozovně Strašnice | 7.10.1994 Interiér původního vozu T3M ev.č.8012 těžce poškozeného při srážce tramvají na Vinici | 10.10.1994 Původní vůz T3M ev.č.8012 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený v Opravně tramvají před sešrotováním. | 15.3.1995 Původní vůz T3M ev.č.8012 těžce poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený v Opravně tramvají před sešrotováním. | 15.3.1995 Původní vůz T3M ev.č.8015 poškozený při nehodě na křižovatce Vinice odstavený ve vozovně Strašnice | 7.10.1994


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017