|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolejový brus T3 ev.č.5571
Náhradou za doslouživší dvounápravový kolejový brus ev.č.4091 od německé
firmy Schörling z Hannoveru, byl v letech 1986 až 1988 pro potřeby Dopravního podniku Praha vystavěn z vozu
T3 nový moderní čtyřnápravový kolejový brus. Jako zdrojový vůz k přestavbě
posloužil vůz ev.č.6235, pocházející z druhé série vozů T3, dodaných v roce
1963.
Nejmarkantnější změnou během rekonstrukce bylo jeho zobousměrnění, kdy na někdejší zadní plošině vozu bylo vybudováno regulérní stanoviště řidiče. Z tohoto důvodu byly poslední dveře v původním směru jízdy přemístěny do protější bočnice, aby sloužily při záměně směru jízdy jako klasické přední dveře umístěné vpravo ve směru jízdy a zároveň znemožňovali řidiči opustit vozidlo v nesprávném směru výstupem do kolejiště. Změny se dotkly i středních dveří, kde byly zrušeny schody, podlaha srovnána do roviny a dveřní křídla přizpůsobena zkrácením na úroveň podlahy. Okna nad prvním podvozkem byla na obou stranách zaslepena plechovými vyklápěcími násypkami pro snadnější doplňování písku pro posyp kolejí.
Interiér vozu byl rozdělen příčkami na tři oddíly, v nichž byly umístěny zásobníky písku, nádrže na vodu, kompresor
a další nutná zařízení pro provoz kolejového brusu.
Pro technickou závadu byl vůz 27. listopadu 1996 v areálu vozovny Hloubětín
těžce poškozen požárem vedoucím až k jeho následnému zrušení.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |