|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pojízdné prodejny jízdenek
Zatímco po otevření první trasy metra v roce 1974 se vstupní vestibuly jejich stanic staly zcela
logickými místy pro situování předprodejních míst jízdenek, do té doby podobně vhodná místa neexistovala.
Jízdenky pro jednotlivou jízdu prodávali průvodčí ve vozech, a předprodej se uskutečňoval na místech
k tomu vhodných.
Rekonstrukce spočívala vlastně ve stavbě zcela nového vozu (z původních vozů zbyla pouze střecha a podvozek) se třemi prodejními okénky, která byla umístěna do boční podélné stěny. Ta byla vsunuta cca o třetinu dovnitř vozu, aby před okénky zůstal krytý prostor pro kupující. Vůz ev.č.5039 měl díky své původní délce, která byla o cca 2 metry delší než u vozů předešlých, prodejní okénka čtyři. V roce 1952 byly všechny vozy přečíslovány na nová ev.č. 4534 - 4539. Vozy 4534 a 4537 byly vyřazeny v roce 1952, vůz 4535 v roce 1962. V roce 1974 byly znovu využity. S výjimkou vozů 4536 a 4539 (které byly sešrotovány) byly zbylé využívány i nadále pro potřeby Dopravního podniku, vůz 4534 se stal součástí expozice Muzea MHD ve vozovně Střešovice. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |