Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
Preference |
Pondělí 27. prosince 2021, 20:13, přidal: admin Petr |
|
Nejzatíženější holešovická křižovatka prošla obnovou. SSZ 7.137 Argentinská – Plynární mezi Nádražím Holešovice a Ortenovým náměstím má vylepšenou preferenci tramvají. K původnímu prodlužování, vkládání a krácení vlastní fáze bylo doplněno také krácení kolizní fáze. Signalizace byla doplněna o výzvová návěstidla pro tramvaje, která sdělují informaci o nároku, blížícím se volnu a prodlužování pro tramvaje. Na rameni od Nádraží Holešovice přibyl nový přechod s ostrůvkem, který si vyžádal snížení počtu řadicích pruhů ze dvou na tři. Přes jižní rameno Argentinské vznikl a východní rameno Plynární vznikly cyklopřejezdy. Zprovozněna bude preference autobusů. Holešovice, na rozdíl od jiných, patří mezi čtvrtě, kterým pomohla stavba tunelového komplexu Blanka k nižším intenzitám provozu aut. Důsledkem je i lepší možnost úprav některých křižovatek, včetně vylepšení preference MHD.SSZ 7.137 Argentinská – Plynární
|
Preference |
Pondělí 27. prosince 2021, 20:12, přidal: admin Petr |
|
Na konci roku 2021 byla obnovena signalizace 3.322 na křižovatce ulic Jana Želivského a Olšanská. Vzhledem k tomu, že v ulici Jana Želivského probíhá ražba kanalizace, kvůli které jezdí auta ve směru k Ohradě po kolejích, byl semafor uveden do režimu dočasného dopravního opatření, a to v dynamickém řízení. To zahrnuje mimo jiné bezkolizní průjezd tramvají a aut ve zúženém úseku přímo v křižovatce. Semafor je na všech vjezdech doplněn výzvovými návěstidly pro tramvaje, dlouhý přechod přes Olšanskou byl opatřen chodeckými ostrůvky a souběžně vznikl cyklo přejezd. Přestože je na křižovatce preference tramvají, která umožňuje například prodlužování a krácení fází, zdržení tramvají je v dočasném stavu dopravního omezení zjevně delší než v původním dynamickém řízení. Definitivní stav signalizace s upravenou organizací dopravy a s plnohodnotnou preferencí tramvají by měl nastat v průběhu roku 2022.
|
Preference |
Pondělí 27. prosince 2021, 20:10, přidal: admin Petr |
|
|
Obnovené SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy bylo po půlroce uvedeno do provozu. Signalizace stejně jako před obnovou neuplatňuje preferenci MHD, přesto došlo ke zlepšení provozu tramvají proti původnímu stavu. Jednak byl zrušen nevyužívaný pevný výběr fáze od severního vjezdu Radlické vlevo, jednak tramvaje v hlavním směru můžou prodlužovat nad maxima podle aut. Prodlužování je však minimální a další preferenční prvky na signalizaci schází, takže nadále dochází ke zbytečnému zdržování MHD. Signalizace byla stavebně dokončena v červnu 2021, avšak nebyl hotový program křižovatky, takže zařízení zůstalo až dosud vypnuté. Do přípravy zasáhlo i vyrušení kolejových oblouků mezi jižním vjezdem Radlické a ulicí Za Ženskými domovy, které byly v havarijním stavu. Pro zřízení preference MHD bude nezbytné doladění řízení, doplnění hardware pro aktivní detekci autobusů a zřetelné vyznačení vyhrazeného pruhu pro autobusy na kolejích na jižním vjezdu Radlické. Tramvaje by měly až do kompletní přestavby Radlické a Za Ženskými domovy jezdit k Andělu po Radlické ulici. Obnovená signalizace k tomu trvale zajišťuje cyklický výběr signálů v hlavním směru, zatímco před obnovu bylo nezbytné dálkově aktivovat režim pro mimořádný stav.
|
Vozy |
Čtvrtek 23. prosince 2021, 21:22, přidal: admin Petr |
|
|
Zatímco se v pražských ulicích od roku 1995 objevovaly, z pohledu cestujících, supermoderní tramvaje typu T6A5, Dopravní podnik zařadil mezi roky 1996 a 1999 do pražských ulic také 18 kusovou sérii vozů, které se od stávajících zas tak moc neodlišovaly, a označit jí jako typ T3M2-DVC.
S očekávanými dodávkami vozů T6A5 bylo totiž možné ukončit tzv. celkové opravy tramvají T3M. Protože ale nebylo zároveň možné další vozy vyřazovat, posledních 18 vozů, které celkovou opravou neprošly, získalo novou vozovou skříň v provedení T3SUCS, vyrobenou přímo závodem ČKD ve Zličíně v prvním pololetí roku 1996.
Až do roku 1999 probíhala v Ústředních dílnách jejich postupná kompletace a vystrojování elektrickými výzbrojemi ČKD TV1, vyrobenými v letech 1978 až 1981, získávanými z vyřazených vozů typu T3M stejných evidenčních čísel, jaké získávali modernější nástupci. V roce 1996 byly dodány první tři vozy #8009, #8015 a #8051. V roce 1997 je následovala dodávka šesti vozů #8053, #8063, #8067, #8068, #8076 a #8087. Roku 1998 jich bylo předáno osm #8072, #8074, #8077, #8079, #8080, #8082, #8083, #8088 a v roce 1999 dodávky uzavřel vůz #8089.
#prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #t3m #t3sucs #t3m2dvc #vozovnahloubetin
|
Vozy |
Čtvrtek 23. prosince 2021, 11:36, přidal: admin Petr |
|
Na zkušebních jízdách se po pražských ulicích opět prohání novotou vonící vůz KT8D5.RN2P #9103. Jde o původní vůz KT8D5 dodaný jako #522 DP Košice. Následně byl odprodán do maďarského Miskolce, kde jezdil s evidenčním číslem 204. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #kt8d5rn2p #dpmk #dpp
|
Vozy |
Úterý 21. prosince 2021, 11:18, přidal: admin Petr |
|
|
Pražské tramvajové koleje skrápělo v minulosti celkem devět motorových kropících tramvají. V roce 1922 byly zhotoveny v Rustonce první vozy #2502 – #2504 na pojezdu starších vyřazených motorových vozů ze série #12- #15 z roku 1897. Vyřazeny byly v letech 1954 – 1959. Z kropící tramvaje #2504 zůstala souhrou šťastných okolností zachována jen nýtovaná nádrž na vodu, která byla až do roku 1993 využívána ve vozovně Hloubětín jako nádrž na vodu. Po předání do Muzea MHD ve Střešovicích byly dostrojeny všechny provozní doplňky v původním provedení. K dokončení tedy zbývá již jen samotný pojezd…
O sedm let později, než samotná kropící tramvaj, v roce 1929 Ringhofferovy závody vyrobily v sérii vozů #2146- #2205 motorový vůz evidenčního čísla 2196. Vůz byl z osobní dopravy vyřazen až jako jeden z posledních, k datu ukončení provozu dvounápravových tramvají, tedy 9. květnu 1974. Pražské koleje však neopustil ani poté a stal se služebním vozem s novým evidenčním číslem 4206. V roce 1992 byl vůz odstaven jako rezerva pro příští možné využití a v muzejním depozitáři přežil až do dnešních dnů. Skříň vozu není v příliš dobrém stavu, zato pojezd a čelnice až do výše poprsnice ještě poslouží ke vzniku repliky kropící tramvaje #2504. V Muzeum MHD se tak v dohledné době může objevit opravdu unikátní pracovní vozidlo. #prtky #prazsketramvaje #ringhoffer #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Pondělí 20. prosince 2021, 17:44, přidal: admin Petr |
|
Ze série celkem 102 vozů T3, upravených v sedmdesátých letech na „bzučící“ tramvaje typu T3M s hospodárnější tyristorovou výzbrojí pražský Dopravní podnik zachoval celkem 4 kusy pro příležitostný retroprovoz. Jedná se o vozy #8013, #8014, #8085 a #8042. Zatímco vozy #8013 a #8014 jsou před nepříznivými povětrnostními podmínkami uschovány v hale denního ošetření vozovny Hloubětín, vozy #8085 a #8042, dlouhodobě bivakují na odstavném kolejišti hostivařských dílen. Tedy v místě, odkud vozovna Hloubětín dočasně vypravuje své vlaky do sítě. Žádnému vozidlu nedělá dlouhodobé vystavení povětrnostním podmínkám dobře. A tak ač se v Hloubětíně snaží sebevíc, střechu haly nenahradí. A protože je vozy, které mají zůstat zachované i pro budoucí generace, třeba chránit a opečovávat, došlo k poskytnutí dočasného zimního azylu pod střechou střešovické vozovny právě pro dvojici tyristorek #8042 a #8085. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #vozovnahloubetin #vozovnastresovice #muzeummhd #t3m
|
Vozy |
Pondělí 20. prosince 2021, 17:43, přidal: admin Petr |
|
V pořadí 42. skříň pražského vozu T3R.PLF budoucího evidenčního čísla 8292 zachycuje snímek ve společnosti skříně vozu stejného typu budoucího evidenčního čísla 8291. Obě skříně byly dodány v pátek 17. prosince. Dárcem komponentů pro zrod vozu #8292 by měl být vůz T3R.PV #8163, který je odstavený po železniční nehodě od 2. prosince 2019. "Papíry" pro stavbu vozu T3R.PV s novou vozovou skříní VarCB3 v roce 2004 poskytl vůz T3 #6751. Aktuálně tedy v pražské Opravně tramvají čekají na dokončení skříně vozů #8286-#8292 #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #t3 #t3rpv #t3rplf
|
Vozy |
Pondělí 20. prosince 2021, 17:41, přidal: admin Petr |
|
V pátek 17. prosince 2021 dorazila do pražské Opravny tramvají skříň další "wany", tedy částečně nízkopodlažního vozu T3R.PLF. Ta na snímku by měla nést evidenční číslo 8291 a pokud vše půjde podle předpokladů, zdrojem většiny jejích komponentů bude vůz T3R.P #8230, který byl značně poškozen při železniční nehodě na Kotlářce 4. června 2019. Původní evidenční číslo vozu, před modernizací na typ T3R.P v roce 2001 bylo #6539. #prtky #prazsketramvaje #t3rplf #t3rp #t3 #ckd #tatra
|
Vozy |
Sobota 18.prosince 2021,07:00, vložil: admin Petr |
|
Na lince 22 dnes můžete potkat vánočně vyzdobený vůz Škoda 15T ForCity Alfa #9401. Z Vypichu odjíždí 9:57, 1242, 15:27, 18:12, 20:57 a 23:31 (do vozovny) . Z Nádraží Hostivař pak 8:41, 11:26, 14:11, 16:56, 19:41 a 22:17. #prazsketramvaje #prtky #skodatransportation #skoda #15t #forcity #Alfa #vozovnamotol
|
Ostatní |
Úterý 14. prosince 2021, 19:51, přidal: admin Petr |
|
Další vozovnou, ve které dochází k náhradě původních kozlíků (konstrukcí, které nesou tramvajovou kolej a pochozí lávky v lodích vozoven) za železobetonovou prefabrikovanou konstrukci, je vozovna Strašnice. #prazsketramvaje #prtky
|
Preference |
Sobota 11. prosince 2021, 14:05, přidal: admin Petr |
|
Další dva zrekonstruované semafory na tramvajové síti jsou v provozu. SSZ 1.107 Karmelitská – přechody u zastávky Hellichova fungují i po obnově bez preference tramvajové dopravy. Spuštěny byly do dočasného režimu v pevném programu s výzvou, což znamená, že v rámci každého cyklu řízení je při nároku vybráno v definované časové poloze volno pro chodce s tím, že výběry nově zajišťují koordinaci pro tramvaje a auta alespoň v jednom směru. Z pohledu zdržení tramvajové dopravy se nejedná o zhoršení. I předchozí režim po dobu 20 let byl bez preference MHD. Signalizace je vybavena detekcí tramvají. V noci je v režimu fáze blikající žlutá, kdy si semafor zapínají chodci bez ohledu na aktuální nároky tramvají. Zapnutí probíhá v obvyklém standardu, tedy do celočervené a následně do volna pro chodce.
|
Preference |
Pondělí 6. prosince 2021, 12:53, přidal: admin Petr |
|
Město kvapem pokračuje v obnově světelných signalizací. Do provozu bylo po rekonstrukci uvedeno SSZ 3.319 Vinohradská - nám. Jiřího z Lobkovic u zastávky Olšanské hřbitovy. Signalizace řídí zejména přechod pro chodce přes Vinohradskou, ale zajišťuje také výjezd z tramvajové smyčky a z boční komunikace. Preference tramvají byla na semaforu zavedena již dříve v návaznosti na rekonstrukci trati a aktuální způsob řízení vychází ze stejných principů. Doplněna byla výzvová návěstidla pro tramvaje také na hlavní trati a detekce automobilů v hlavním směru, která umožňuje jejich prodlužování. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. V obou směrech je nadále zajištěna preference chodců pro přístup na zastávku s ohledem na přijíždějící tramvaj.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 3. prosince 2021, 22:37, přidal: admin Petr |
|
Do obnovované části tratě v Opletalově ulici již byla vložena nejdůležitější součást. Křížová kolejová spojka. Pro představu, jak bude probíhat manipulace tramvají: Tramvaj přijede od Senovážného náměstí a na radiově ovládané rozjezdové výhybce kolejové spojky bude pokračovat buď přímo na správnou (pravou), nebo přes spojku na nesprávnou (levou) kolej. Pokud pojede na správnou kolej, překoná sjezdovou zajišťovací výhybku, která se po jeho průjezdu přestaví do odbočné větve na pravou kolej, odbaví pravými dveřmi cestující. Po přechodu řidiče na opačné stanoviště a odbavení cestujících (ač stejnými dveřmi jaké byly použity pro výstup, tak už v tomto směru jízdy levými) odjíždí z obratiště přes kolejovou spojku na pravou kolej. V případě, že při příjezdu míří na levou, nesprávnou kolej, překoná sjezdovou zajišťovací výhybku, která se po jeho průjezdu přestaví do přímé větve na pravou kolej, odbaví levými dveřmi cestující. Po přechodu řidiče na opačné stanoviště a odbavení cestujících (ač stejnými dveřmi jaké byly použity pro výstup, tak už v tomto směru jízdy pravými) odjíždí z obratiště přímo po pravé koleji.
|
Preference |
Pátek 3. prosince 2021, 10:03, přidal: admin Petr |
|
|
Dynamické řízení s preferencí tramvají a autobusů bylo zprovozněno na SSZ 0.326 Vršovická – Bělocerkevská. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a drobným předvýběrem kolizní fáze. Signalizace funguje s proměnnou délkou cyklu a k sousedním SSZ Vršovická – Kodaňská a U Slavie – Vladivostocká vysílá povelové signály, které zajišťují dynamickou koordinaci. Semafor u Edenu byl obnoven již v dubnu 2016 a dosud byl řízen pevným programem. V minulosti trvalo velmi dlouho nasazení preference také na dalších křižovatkách v okolí. Například signalizace u zastávky Průběžná čekaly po obnově na doplnění dynamiky v letech 2016 až 2018, semafory u Bohemians v letech 2015 až 2018. Ještě déle trvalo zřízení preference na SSZ náměstí Míru – Jugoslávská (2012 až 2018) a SSZ Vinohradská – Želivského (2011 až 2020). První semafory na Evropské, které se obnovovaly kolem roku 2010, dostaly preferenci přibližně o 6 let později. Aktuálně se čeká na zavedení preference zejména na SSZ Chodovská – U Plynárny, které bylo obnoveno před rokem.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 1. prosince 2021, 07:20, přidal: admin Petr |
|
K další redukci zbytných kolejových konstrukcí v těchto dnech dochází na křižovatce Ženské domovy. Po odstranění obou výhybek křižovatky na vrcholu od Radlic jsou nyní odstraňovány výhybky vrcholu křižovatky v ulici Za Ženskými domovy. V křižovatce tak zůstanou pouze výhybky od Anděla. Křižovatku v budoucnosti čeká rekonstrukce. Do jejího zahájení, které však závisí na celkové úpravě ulice Za Ženskými domovy, jsou odstraněny části konstrukcí, které byly v havarijním stavu. Křižovatce zůstává zachována funkce jako součást obousměrné pojížděné blokové smyčky a zároveň napojení tratě do Radlic.
|
Aktualita |
Čtvrtek 2. prosince 2021, 18:57, přidal: admin Petr |
|
Na první pořadí linky 42 bude zítra poprvé vypraven vánočně nazdobený ringhofferák, dvounárapravový vůz #2210. Pro fotografy a cestující připojujeme odjezdy z konečné Dlabačov: 10:00, 11:20, 12:40, 14:00 a 15:20. Z Václavského náměstí odjíždí 10:25, 11:45, 13:05, 14:25 a 15:45. #prtky #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Vozy |
Středa 1. prosince 2021, 06:57, přidal: admin Petr |
|
Svou premiéru s cestujícími s vánoční výzdobou si dnes odbyde střešovický vůz T3 #6921 na druhém pořadí linky 2. Pro fotografy doplňujeme odjezdy ze Sídliště Petřiny 6:45, 8:46, 10:46, 12:46, 14:45, 16:45 a, 18:47 (do vozovny). Z Nádraží Braník pak má spoj odjezdy 7:56, 9:53, 11:53, 13:53, 15:56 a 17:56. #prtky #ckd #tatra #t3 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Vozy |
Neděle 28. listopadu 2021, 16:50, přidal: admin Petr |
|
Po včerejším slavnostním rozsvícení ve střešovické vozovně vyrazila pětice vánočně vyzdobených dopravních prostředků na krátkou jízdu Prahou. SNímky zachycují vůz T3 #6921, Škoda 15T ForCIty Alfa #9401, mazací vlz T3M #5572, dvounápravový vůz #2210 a autobus Irisbus Citelis 12M #3510 na Klárově. Do vánočního hávu se také oblékly oba vozy lanové dráhy na Petřín. V přípravě je také vůz T3SU #7001.
|
Vozy |
Pondělí 22. listopadu 2021, 20:45, přidal: admin Petr |
|
Dnes uplynulo sedmdesát let od představení prototypu legendární tramvaje typu T1. Odborná veřejnost a novináři se dne 22. listopadu 1951 v pražské vozovně Motol seznámili s vozem T1 #5001. Jednalo se o první moderní tramvajové vozidlo vycházející z americké koncepce PCC, kterou tehdy techničtí představitelé DPP vybrali jako vzor pro poválečnou obnovu vozového parku. Vývoj dvou prototypů probíhal na základě objednávky z roku 1947, do provozu s cestujícími byly oba vozy zařazeny na jaře 1952. Na prototypy navázala ověřovací série a následně běžné sériové vozy, celkem bylo do Prahy v letech 1952 až 1956 dodáno 133 tramvají T1. #prtky #ckd #tatra #t1 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 20. listopadu 2021, 15:17, přidal: admin Petr |
|
Co nového na vznikající trati do Holyně? V blízkosti budoucího dočasného obratiště Holyně je položeno zhruba 150 metrů bezžlábkové koleje na betonových pražcích. Uloženy jsou také tři ze čtyřech budoucích výhybek křižkové kolejové spojky. V prostřední částí tratě, v oblasti budoucího náměstí Olgy Scheinpflugové končí práce na odvodnění. U smyčky Sídliště Barrandov se dokončují podkladní vrstvy tělesa tramvajové tratě.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 20. listopadu 2021, 14:47, přidal: admin Petr |
|
V Opletalově ulici dochází k opravě torza tramvajové tratě, které bylo od roku 2003 zcela odpojeno od kolejové sítě. Obnovená trať bude i nadále končit kuse. Do tratě budou vloženy kolejové spojky, které umožní obracení obousměrných vozů. Zřízeny zde budou také výstupní a nástupní zastávky. Tramvajové těleso by mělo být hotovo do 10. prosince 2021. V lednu pak bude pokračovat instalace sloupů a samotného trolejového vedení. Trať by měla být připravena do provozu v polovině února příštího roku. Bude využívána pro náhradní tramvajovou dopravu během nutných občasných víkendových výluk při výměně stropní desky a modernizaci vestibulu stanice metra Florenc, která potrvá 4,5 roku. Uvažuje se lince, která bude během výluk spojovat Hlavní nádraží (Opletalovou ulicí) a Vltavskou, případně Nádraží Holešovice. Do budoucna se počítá s využitím obnoveného úseku do připravované tratě směr Václavské náměstí a Muzeum.
|
Aktualita |
Pátek 19. listopadu 2021, 22:05, přidal: admin Petr |
|
Dnes došlo k symbolickému předání nového exponátu Muzea MHD ve vozovně Střešovice. Jedná se o hasičský automobil z poloviny osmdesátých let 20. století. Jde o šestý pracovní automobil v muzejní sbírce a až do neděle si jej návštěvníci budou moci prohlédnout. Muzeum je o víkendu otevřeno od 9 do 17 hodin jako obvykle a ti, kdo přijdou v neděli odpoledne mezi 13. a 16. hodinou budou moci sledovat představení nejen nového muzejního exponátu, ale také nejmodernější hasičské techniky příslušníky hasičského záchranného sboru. Trvalý domov najde nejnovější přírůstek v připravované hale pro silniční vozidla. #prtky #muzeummhd #vozovnastresovice
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 16. listopadu 2021, 17:38, přidal: admin Petr |
|
Práce na znovunapojení Opletalovy ulice do kolejové sítě, jsou v plném proudu. V souvislosti s opravou stropní desky stanice metra Florenc zde vznikne úvraťové obratiště tramvají.
|
Aktualita |
Úterý 16. listopadu 2021, 17:32, přidal: admin Petr |
|
Skončila oprava vrchní části mostu před Divadelní ulici, na což naváže rekonstrukce kanalizace v Divadelní ulici. Tu provede Pražská vodohospodářská společnost (PVS). Z důvodu uzavření ulice, kterou budou muset auta objíždět, TSK odstraní dřívější úpravu u kavárny Slavia a Smetanovo nábřeží se tak dočasně stane opět obousměrným pro IAD. Na rekonstrukci kanalizace v Divadelní příští rok navážou další práce na nábřeží. Měla by vzniknout nová tramvajová zastávka Karlovy lázně mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská ve směru od divadla. Zrušena bude naopak zastávka Národní divadlo na Smetanově nábřeží a pro linku 17 vznikne nová na Masarykově nábřeží.
|
Preference |
Úterý 16. listopadu 2021, 14:33, přidal: admin Petr |
|
|
Nejen doplnění přechodů pro chodce, ale také dynamické řízení s preferencí tramvají přinesla obnova semaforu na náměstí Jiřího z Poděbrad. SSZ 2.307 Vinohradská – U Vodárny uplatňuje preferenci prodlužováním a krácením vlastního volna a krácením kolizního volna. Ve směru z centra byl nahrazen původní úzký nástupní ostrůvek mysem s jízdou aut po kolejích, což signalizace řeší vytlačováním kolony a následně vlastní preferencí tramvaje. Stopčára křižovatky je totiž přímo u označníku a případná auta mezi tramvají a křižovatkou znemožňují stanicování. Úspěšnost zásahů ale závisí zejména na aktuálních intenzitách provozu. Naopak během pobytu v zastávce již auta nepředjíždí tramvaj před kritickým navazujícím úsekem. V zastávce do centra zůstal ostrůvek a vozidla jezdí mimo trať. Dle koncepční studie Vinohradské z roku 2016 mají ale i zde jezdit po kolejích, s mysovou zastávkou těsně u křižovatky. Vinohradskou ulici používá ve špičce až 800 aut za hodinu, což vede k tvorbě kolon s dopadem do plynulosti provozu tramvají v místech s jízdou po kolejích. Po roce 2023 zde přibude tramvají v souvislosti s výstavbou tramvajové trati na Václavském náměstí.
|
Vozy |
Úterý 16. listopadu 2021, 14:03, přidal: admin Petr |
|
Během manipulačních jízd můžeme v ulicích potkat tramvajové vozy spřažené do souprav, které nebývají obvyklé. Při závadě tak klidně vůz Škoda 15T ForCity Alfa z tratě odvleče dvojici vozů T3R.P. Střešovická vozovna využívá k vnější očistě flotily svých retro vozů mycí rám ve vozovně Vokovice a aby jeden řidič odvezl dvojici, spojí se občas to, co je potřeba. Dnes se tak po Praze 6 pohybovala velmi netradiční souprava vozů T2 #6004 a vyhlídkového vozu T3 #5602. #ckd #tatra #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 12. listopadu 2021, 19:19, přidal: admin Petr |
|
Během poslední letošní výluky tramvajové tratě v úseku Staroměstská - Čehův most dochází také k výměně části kolejové konstrukce z roku 2001 na křižovatce Čechův most.
|
Ostatní |
Úterý 9. listopadu 2021, 11:03, přidal: admin Petr |
|
Pražský Dopravní podnik na dvou místech tramvajové tratě v Bělohorské ulici upravuje travnatý zákryt. Došlo k odstranění dosavadního travnatého svršku až na pražce. Následně byla místa zavezena speciálním substrátem a na něj je prováděna pokládka nových, experimentálních travnatých pásů. Ty předpěstovali v OSEVA PRO, s.r.o. a OSEVA vývoj a výzkum, s.r.o. v jejich Výzkumné stanici travinářské v Rožnově – Zubří. Jde o součást vědeckého projektu „Genofondy pro město“, který koordinuje Výzkumný ústav rostlinné výroby, vvi v Praze-Ruzyni, finančně podporuje Technologická agentura ČR a pražský Dopravní podnik je jeho spoluřešitelem společně s Výzkumným ústavem pícninářským a Zemědělským výzkumem a Seed Service. Cílem projektu je získat unikátní osevné směsi, vhodné pro stálezelené travnaté koberce pro tramvajové tratě a jiná extrémní městská stanoviště, které by byly odolné zejména vůči suchu, teplotnímu stresu nebo zasolení.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 7. listopadu 2021, 17:02, přidal: admin Petr |
|
Od včerejšího dne je obnovený provoz tramvají okolo Pražské tržnice. Letošní I. etapa rekonstrukce tratě obsáhla úsek mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice, konkrétně oblouk na přejezdu vozovky u zastávek Vltavské po přejezd s Argentinskou ulicí. Tramvajová trať byla zrekonstruována konstrukcí pevmé jízdní dráhy W-tram. Úsek od přejezdu Argentinské ulice po oblouk do ulice Komunardů bude rekonstruován v návaznosti na výstavbu lávky HolKa přes Vltavu, s níž souvisí změna polohy tramvajové tratě, v příštím roce. #prtky #ckd #tatra Tramfantik
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 2. listopadu 2021, 06:33, přidal: admin Petr |
|
Jak probíhá rekonstrukce tramvajové tratě v okolí Negrelliho viaduktu?
|
Z jiného města v Česku |
Úterý 26. října 2021, 11:06, přidal: admin Petr |
|
Po ostravských kolejích se ve zkušebním provozu prohání první dodaný vůz Škoda 39T ForCity Smart Ostrava nesoucí evidenční číslo 1751. Patronem nového vozu se stal automobilový závodník Karel Loprais. Typ vychází z modelu Artic vyvinutého ve finském Transtechu, který Škoda Transportation odkoupila. Jedná se o dvoučlánkovou jednosměrnou šestinápravovou tramvaj. První článek je usazen na jednom otočném podvozku, zadní na dvou. Pro výměnu cestujících jsou určeny patery dvoukřídlé dveře v pravé bočnici. Vůz je 100% nízkopodlažní. Design vozidla je dílem designéra Tomáše Chludila ze Škody Transportation. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 t, plně obsazeného pak i 56 t. Cena za jeden kus vozidla je 47,5 mil. korun. Tramvaj bude v Ostravě dosahovat rychlosti až 80 km/h. Maska vozu je navržena tak, aby svými tvary připomínala nohu těžební věže a odkazovala tak na historii Ostravy.
|
Aktualita |
Úterý 19. října 2021, 15:12, přidal: admin Petr |
|
|
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil veřejnou zakázku na zhotovitele nové 1,7 kilometru dlouhé tramvajové tratě Modřany – Libuš. Postaví ji firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“, které nabídlo nejnižší cenu 304,17 milionů korun, o téměř 46 milionů korun méně, než byl odhad nákladů dle projektové dokumentace. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od celkem šesti subjektů. Výstavbu nové tratě do Libuše plánuje DPP zahájit v průběhu jara příštího roku.
„Nesmírně mě těší, že i přes negativní signály z trhů, jako je růst cen komodit, energií, nedostatku řady druhů materiálů či výrobků se nám povedlo vysoutěžit stavbu nové tramvajové tratě o 13 % levněji, než byl předpoklad dle projektové a zadávací dokumentace. Díky tomu z veřejných prostředků na této stavbě ušetříme téměř 46 milionů korun,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023.“
Nová tramvajová trať Modřany – Libuš bude dvoukolejná a 1,7 kilometru dlouhá. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí. DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory. Smyčku Libuš si DPP postaví vlastními silami, ideálně současně s dokončením stavby nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Toto řešení DPP umožní nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje místo obousměrných.
DPP na nové tramvajové trati vybuduje 4 dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka, a dále do centra např. na Palackého náměstí, nebo na Staroměstskou bez nutnosti přestupovat.
Prodloužení tramvajové tratě na Nové Dvory
Letos DPP rozeběhl také přípravu navazujícího projektu, tj. pokračování tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory. Jedná se o definitivní prodloužení o další dvě zastávky do lokality, ve které hl. m. Praha plánuje významný rozvoj a vznik lokálního centra. Tento plán vznikl na základě systematické analýzy lokalit Libuše a Nových Dvorů územními studiemi. Projekt tramvajové trati v prostoru u budoucí stranice metra D Nové Dvory bude koordinován s plánovanou zástavbou, kterou zde jako jeden z pilotních projektů bude zajišťovat městský developer – Pražská developerská společnost. Realizace definitivního prodloužení tramvajové trati na Nové Dvory je předpokládána v horizontu pěti let.
/TZ DPP/
|
Preference |
Čtvrtek 14. října 2021, 09:40, přidal: admin Petr |
|
Takřka každodenní kolaps dopravy v Zenklově ulici, včetně tramvají, provází uzavírku nedaleké Prosecké ulice. Zastávky U Kříže jsou řešeny formou mysů, přičemž auta jezdí po kolejích i na řadě jiných míst. Zenklova je sběrná komunikace, která byla do této podoby přestavěna v roce 2018.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 11. října 2021, 07:36, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše, která je pro technické komplikace prodloužena do konce října, zachytil von Špilberk.
|
Vozy |
Čtvrtek 7. října 2021, 17:19, přidal: admin Petr |
|
Dnes dopoledne byl v Bratislavě naložen na tahač vůz ČKD Tatra K2 #8133, který v budoucnu rozšíří flotilu retrovozidel pražského Dopravního podniku. Během noci bude přepraven do ústředních dílen Dopravního podniku města Brna, kde projde devítiměsíční kompletní renovací. Dopravní podnik Bratislava vůz vyřadil z provozu v roce 2009 po dvaatřicetileté službě, kdy sloužil pouze jako cvičný vůz a nikdy nezasáhl do provozu s cestujícími. Vůz v červnu odkoupil pražský Dopravní podnik za 1 000 € a po renovaci v Brně a zprovoznění v pražských Ústředních dílnách v Hostivaři bude jistě ozdobou flotily vozů ČKD v Praze.
Foto: Peter Plunár, Dopravný podnik Bratislava
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 26. září 2021, 16:09, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje výstavba prodloužení tramvajové tratě z Barrandova do Holyně zachytil von Špilberk.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 18. září 2021, 19:00, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě mezi křižovatkami Čechův most a Letenský tunel na nábřeží Edvarda Beneše?
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 14. září 2021, 12:39, přidal: admin Petr |
|
|
Neustále se na nás obracíte s dotazy, proč vlastně zastávky Zahradní Město zůstávají dispozičně a vzhledově ve stejné podobě, jako před zahájením rekonstrukce tratě v podjezdu Zahradní Město a i koleje jsou nadále ve velkoplošných panelech BKV. Pro objasnění odcitujeme vyjádření Martina Šubrta na našem profilu: "Na tak krátkém úseku právě P10 nechce změnit nic. Ovšem je tam oblouk, nedostatečná osovka mezi kolejemi a také nedostatečné šířky zastávek. Po teoretickém napravení těchto věcí ovšem ubývají na jedné či druhé straně vozovky cca 2-3 metry, takže na jedné či druhé straně by pak musel ubýt pruh. A to je jádro problému. K tomu další problém, že po rekonstrukci by na té straně s ponechanými dvěma pruhy musel zmizet na zastávku přechod, nebo by musel mít signalizaci.
Profil dnešní Švehlovy v začátku zastávek je jen cca 24 metrů, takže minimální rozměry: osovka kolejí 3,5 + 2x1,35 k nástupní hraně + aspoň 2x 2,5 metru zastávky + 2x 6,5 metru vozovky je 24,2 m. A to by kvůli odklonům kamionů mělo být vozovkově o 2x0,5 m více a kvůli oblouku a zábradlím asi 0,25 m více i na ostrůvcích. Pak se to tam vejde jen s přestavbou severní části a zásahem komunikace do bývalého zastávkového zálivu u zdi Jižní spojky.
Jenže. I když se to tam vejde, pak tam budou v novostavbě na zastávku přechody přes 2 jízdní pruhy a nutný ten semafor. Ten P10 ani Policie v blízkosti okolních logicky nechtějí, protože by se tam na zastávku přebíhalo. Jenže současně nechtějí ani zúžení na 1 pruh, který by vyřešil zase to přecházení. Hlava 22."
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 14. září 2021, 10:16, přidal: admin Petr |
|
Obnovení provozu tramvají na Zahradní Město se blíží. Na trati došlo ke zrušení zastávek Na Padesátém. Od roku 2012 již tramvaje stanicovaly v blízkých zastávkách Dubečská. Po obnovení provozu budou ještě tramvaje několik dnů projíždět zastávkami Nádraží Zahradní Město, ale brzy budou v provozu i ony a zajistí komfortní přestup mezi tramvajemi, autobusy a vlaky. Zároveň dojde k prodloužení "krátkých" spojů linky 22, ukončených dosud ve smyčce Radošovická, až na Zahradní Město do nové smyčky.
|
Aktualita |
Pondělí 13. září 2021, 19:48, přidal: admin Petr |
|
Zahájení provozu nové smyčky Zahradní Město se blíží. Zatímco na předchozí zkušební jízdy byly zkušební tramvaje přes úsek bez napětí okolo zaniklých zastávek Na Padesátém přetaženy, dnes se již jelo vlastní silou. #prtky #ckd #tatra #t3
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 12. září 2021, 08:42, přidal: admin Petr |
|
Během rekonstrukce tratě na nábřeží Edvarda Beneše dojde k odsunutí celé tratě o zhruba 40 – 50 cm směrem k řece, aby ve směru na Klárov vznikl plnohodnotný jízdní pruh pro autmobily, který bude od kolejí oddělen tzv. bumlíky. Dojde tak ke zlepšení průjezdnosti úseku nejen pro tramvaje, ale i pro zájezdové autobusy i pro širší osobní auta. Ve směru k Letenskému tunelu tak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. Díky tomuto řešení by se měl snížit počet konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou.
|
Aktualita |
Neděle 12. září 2021, 08:15, přidal: admin Petr |
|
Zcela výjimečnou příležitost ke svezení vyhlídkovým vozem T3 #5602 dnes nabídne druhé pořadí linky 42. Poprvé od přestavby v roce 1989 se tak na lince objeví původní vůz T3 #6400. Na své cestující se těší i se zcela speciálním prvkem v boční linkové orientaci. Začíná se odjezdem v 10:30 z Dlabačova. Další odjezdy jsou v 11:30, 13:00, 14:30 a 16:00. #prtky #ckd #tatra #t3 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Aktualita |
Úterý 7.září 2021,18:50, vložil: admin Petr |
|
Již tradicí bývá to, že novostavby i rekonstrukce tramvajových tratí jako první projíždí měřící vůz T3 #5521. Výjimkou tedy není ani nová smyčka Zahradní Město, na jejíž vnitřní koleji vůz pózuje pro naše čtenáře. #prtky #ckd #tatra #t3
|
Aktualita |
Pondělí 6. září 2021, 15:10, přidal: admin Petr |
|
|
Tramvajová síť v Praze se brzy rozroste o další více než dva kilometry. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na tramvajovou trať Divoká Šárka – sídliště Na Dědině a ještě letos vyhlásí veřejnou zakázku na jejího zhotovitele. Začít stavět jí plánuje na jaře příštího roku. Nová trať bude mít celkem 2,3 km, pět párů zastávek a bude končit smyčkou Dědinská u křižovatky Drnovské a Dědinské ulice.
Nová tramvajová trať na Dědinu bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka, která i nadále zůstane v provozu a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou. Od křižovatky s ulicí U Silnice až po křižovatku s Drnovskou dostane Vlastina ulice díky stavbě tratě novou urbanistickou podobu. Ve středu ulice bude stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Vlastina ulice se díky tomuto uspořádání v souladu s územním plánem mírně rozšíří jižním směrem a ukrojí část sousedního areálu ve správě Ministerstva obrany ČR. Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena. Smyčka Dědinská se bude nacházet ve směru z centra vlevo od Drnovské ulice, u křižovatky se stejnojmennou ulicí, resp. nedaleko od současných autobusových zastávek Dlouhá Míle.
Na nová tramvajové trati Divoká Šárka – sídliště Na Dědině bude pět párů zastávek. Ve směru z centra to budou:
• Divoká Šárka – na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí,
• Vlastina – před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice,
• Sídliště na Dědině – u budovy nákupního centra a České pošty
• Ciolkovského – před křižovatkou se stejnojmennou ulicí a
• Dědinská – konečná na stejnojmenném obratišti.
V úseku mezi zastávkami Sídliště na Dědině a Ciolkovského budou uprostřed ulice vysázeny nové stromy, ve zbytku Vlastiny ulice DPP při výstavbě v maximální míře zachová stávající stromořadí. Nové stromořadí bude také v koncovém úseku mezi Drnovskou ulicí a tramvajovou tratí. V rámci stavby tramvajové trati na Dědinu DPP vysadí více než 170 nových stromů.
|
Orientační a informační systémy |
Neděle 5. září 2021, 10:47, přidal: admin Petr |
|
Pro zlepšení informovanosti cestujících o trase linky ve vozech T6A5 se používaly magnetické fólie s tzv. teploměrem, tedy průběhem trasy linky. Tyto fólie umístil na vnitřní stranu bočního transparentu před výjezdem z vozovny řidič. Originální magnetický teploměr se současnou trasou linky 2 samozřejmě neexistuje, ale pro připomenutí toho, jak vypadal informační systém na přelomu tisíciletí, je i do dnes vypraveného vozu T6A5 #8750 samozřejmě teploměr s aktuální trasou linky připraven. #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Preference |
Neděle 5. září 2021, 10:34, přidal: admin Petr |
|
Obnova SSZ 1.078 Legerova – Vinohradská přinesla nárůst zdržení tramvají. Zatímco na původní technologii před obnovou semaforu byl provozován pevný program s výzvou tramvaje ve dvou polohách v cyklu řízení, který zaručoval tramvajím zdržení nanejvýš kolem jedné minuty, nyní je v provozu pevný program s cyklickým výběrem tramvajového volna v jedné poloze v cyklu. Délka signálu volno pro tramvaje je 5 sekund, délka signálu stůj je 95. Jde o nejhorší podmínky na jednom SSZ pro tramvaje v Praze, společně s SSZ Chodovská – U Plynárny, která je po obnově v roce 2020 také stále v pevném řízení. Semafor u Muzea byl uveden do provozu ve druhé polovině srpna a kromě zhoršení pro MHD přinesl naopak zlepšení podmínek pro chodce, protože přes magistrálu byly vytvořeny dva nové přechody.
|
Aktualita |
Neděle 5.září 2021,10:45, vložil: admin Petr |
|
Také v neděli se můžete na čtvrtém pořadí linky 2 svézt historickým vozem T6A5. Dnes je vypraven poslední dodaný vůz #8750 z roku 1997. Pravidelný provoz vozů tohoto typu Praha ukončila v červnu 2021. Odjezdy z Petřin 7:09, 9:09, 11:11, 13:11, 15:11, 17:11, 19:11 a do vozovny 21:02. Odjezdy z Nádraží Braník v 7:56, 10:16, 12:16, 14:16, 16:16, 18:16 a 20:16. #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Aktualita |
Sobota 4.září 2021,10:43, vložil: admin Petr |
|
U příležitosti 100. výročí založení Československé obce legionářské jsou dnes všechny pražské tramvajové vlaky opatřeny státními vlajkami. Sluší jim to, že? #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Vozy |
Sobota 4.září 2021,10:42, vložil: admin Petr |
|
Nezapomeňte, že již dnes se můžete na čtvrtém pořadí linky 2 svézt historickým vozem T6A5 #8601 z roku 1995. Pravidelný provoz vozů tohoto typu Praha ukončila v červnu 2021. Odjezdy z Petřín 7:09, 9:11, 11:11, 13:11, 15:11, 17:11, 19:11 a do vozovny 21:02. Odjezdy z Nádraží Braník v 8:16, 10:16, 12:16, 14:16, 16:16, 18:16 a 20:16. #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Aktualita |
Pátek 3.září 2021,10:36, vložil: admin Petr |
|
V soupravě byly dnes převezeny vozy T6A5 #8750+#8601 z žižkovské deponace do vozovny Střešovice. Víkendové vypravení na linku 2 se blíží. V sobotu vyjede vůz #8601, v neděli #8750. #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol #vozovnastresovice #muzeummhd #vozovnazizkov
|
Aktualita |
Středa 1. září 2021, 12:38, přidal: admin Petr |
|
Nadcházející první zářijový víkend budou poprvé do provozu s cestujícími v rámci retrojízd vypraveny zachované vozy T6A5 #8601 a #8750. Oba vozy vyjedou na střešovické, čtvrté pořadí linky 2. Zatímco v sobotu vyjede vůz #8601, v neděli pak vůz #8750. Svezete se?
|
Preference |
Pondělí 23. srpna 2021, 12:46, přidal: admin Petr |
|
Po obnově SSZ na křižovatce Muzeum v souvislosti se zřízením přechodů pro chodce byl zprovozněn pro tramvaje nevstřícný pevný program, který zařazuje volno pro tramvaje pouze 1x do cyklu, navíc se zachováním původní délky cyklu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 22. srpna 2021, 20:40, přidal: admin Petr |
|
Pojďme se společně projít rekonstruvaným úsekem tramvajové tratě v lokalitě Zahradního Města. Od napojení novostavby smyčky Zahradní Město v křižovatce ulic Žďánická x Švehlova k zastávkám Dubečská jde o úsek o celkové délce cca 750 metrů dvoukolejné tratě s tím, že cca 150 metrů od napojení smyčky Zahradní Město po zastávky Zahradní Město neprošlo rekonstrukcí a zůstalo zachováno v původním stavu s velkoplošnými panely BKV. K dokončení rekonstrukce chybí kolejově poločit cca 150 metrů chybějících kolejí v Průběžné ulici.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 21. srpna 2021, 13:40, přidal: admin Petr |
|
Na křížovatce ulic Průběžná a Na Padesátém pokračují stavební práce, aby již od pondělí 23. srpna byl umožněn průjezd autobusůl MHD podjezdem. Na snímku je patrný posun polohy tratě oproti původnímu stavu, který dokumentuje krátký úsek zachovaných velkoplošných panelů BKV.
|
Orientační a informační systémy |
Neděle 15. srpna 2021, 12:06, přidal: admin Petr |
|
|
Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil... Možná si při čtení následujících řádků vzpomenete na slova krále ze známé české pohádky.
Po devíti letech se od 28. srpna změní název zastávek Výstaviště Holešovice zpět na Výstaviště, bez doplnění jména čtvrti, kde je konečná označena. Stránky Pražské integrované dopravy vysvětlují, že jde o "zlepšení čitelnosti názvu konečné zastávky" (předpokládejme tedy, že na cílových transparentech tramvají). Nuž dobrá, po devíti letech to někoho "trklo", že dvouřádkové transparenty nic moc. Je také možné, že původní nositel "myšlenky" začal nosit brýle... Nejspíš by se dalo nad tím i pousmát, kdyby u současného přejmenování zastávek Černokostelecká na Nové Strašnice nebyla argumentační podporou informace o "zobrazení názvu čtvrti jako cílové destinace tramvaje, přesnější místo oproti názvu Černokostelecká". To je takový trošku "vlastňák". U jedné zastávky jméno čtvrti odstraníme (aby se nám text lépe četl), u jiné kompletně změníme, aby se nám cestující neztratil... A abychom nezapomněli. Stávající Nové Strašnice se stávají Limuzskou, podle vzdálené autobusové zastávky. "Jednou" se prý totiž i ta tramvajová zastávka přisune ke křižovatce s Limuzskou ulicí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 14. srpna 2021, 10:39, přidal: admin Petr |
|
V podzimních měsících roku 2008 se poprvé v Praze objevila při rekonstrukci tramvajové tratě jedna zajímavá novinka - pevná jízdní dráha založená na technologii upevnění W-tram. Šlo o úsek ve Vyšehradském tunelu. Po 13 letech dochází k výměně kolejnic.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Pondělí 9. srpna 2021, 19:56, přidal: admin Petr |
|
V prostoru křižovatky horní Palmovka došlo dnes odpoledne k tzv. železniční nehodě, tedy srážce dvou protijedoucích tramvají. Úcastníky byly vozy Škoda 14T Elektra #9164 a Škoda 15T ForCity Alfa #9295, oba vypravené na linku 8. #prtky #skoda #forcity #alfa #elektra #skodatransportation #vozovnakobylisy #vozovnavokovice Tramfantik
|
Ostatní |
Středa 4. srpna 2021, 16:11, přidal: admin Petr |
|
Na křížení ulic Legerova a Vinohradská, vznikají dva nové přechody pro chodce.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 4. srpna 2021, 15:39, přidal: admin Petr |
|
Výluku vyvolanou dokončovacími pracemi na železničním mostě přes Otakarovu ulice využil Dopravní podnik k výměně jedné osmnáctky v Otakarově za jinou osmnáctku. Že nechápete? Inu jde o slangové označení jednoho vrcholu křižovatky, který umožňuje jízdu do třech směrů. Obvykle tedy obsahuje čtyři výhybky a pokud si spočítáte počet srdcovek (tedy míst, kde jedna kolejnice protíná druhou), dopočítáte se právě osmnácti. Na odkryté části křižovatky navíc můžete spatřit podkladové panely VÚIS. O nich se více dozvíte v článku na našem webu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 2.srpna 2021,19:17, vložil: admin Petr |
|
V souvislosti s opravou mostu nad Divadelní ulicí u Národního dovadla provedl Dopravní podnik výměnu kolejnic ve Spálené ulici a zároveň dochází k předláždění prostoru mezi kolejnicemi v oblastni zastávek Národni třída, kdy jsou velké žulové kostky nahrazeny malými, poskládanými do oblouku, podobně jako u Karlových lázní pro snažší průjezd cyklistů.
|
Aktualita |
Sobota 24. července 2021, 10:23, přidal: admin Petr |
|
Hned dva retro vozy T3M byly dnes vypraveny na linku 19. Ta je, s ohledem na výluku tratě mezi Koh-i-noorem a Otakarovou zkrácena ve směru od Lehovce na Čechovo náměstí a mohou na ní tedy jednosměrné vozy. Na páté pořadí je vypraven vůz #8085, který byl naposledy v procozu 20. prosince 2020 na lince 22 a na šestém pořadí pak vůz #8014. Ten byl v provozu zatím naposledy 3. ledna 2021 také na lince 22. #prtky #ckd #tatra #t3m #vozovnahloubetin #retrojizdydpp
|
Aktualita |
Sobota 24. července 2021, 10:22, přidal: admin Petr |
|
Na první pořadí turistické linky 42 dnes poprvé vyjíždí souprava motorového a vlečného vozu. Konkrétně jde o motorový vůz #240 z roku 1908 a vlečný vůz #628 z roku 1909. Na druhém pořadí linky 42 se prohání vůz T2 #6003, na třetím pak motorový vůz #2272. Na linku 43 bude vypraven vůz #349. #prtky #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 20. července 2021, 06:52, přidal: admin Petr |
|
Přerušení provozu na tramvajové trati Národní divadlo - Lazarská z důvodu opravy mostu přes Divadelní ulici využívá Dopravní podnik také k výměně kolejnic ve Spálené ulici. Tento zatížený úsek tratě prošel rekonstrukcí v roce 2010.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 19.července 2021,06:44, vložil: admin Petr |
|
Nová "pevná" kolejová spojka se v těchto dnech objevuje u tramvajové zastávky Muzeum. V letošním roce bude sloužit pro ukončení tramvajové linky ve směru od Vinohradské a v následujícím období bude přes výhybky kolejové spojky zachován běžný obousměrný provoz. Spojku pak bude čekat další provozní využití při ukončení linky ve směru od Tylova náměstí, během vkládání kolejového trojúhelníku křižovatky ke kusým kolejím u Národního muzea.
|
Aktualita |
Neděle 18.července 2021,08:38, vložil: admin Petr |
|
Zřejmě nejsledovanější vůz průvodu ke 130 letům elektrických drah právě razí cestu Prahou dalším vozům. #prtky #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Aktualita |
Úterý 13.července 2021,06:42, vložil: admin Petr |
|
|
Dnes na pražské tramvajové koleje dosedla návštěva z nejvzácnějších, historický vůz Plzeňských městských dopravních podniků (PDMP) přezdívaný „Křižík“. Motorový vůz #18 z roku 1899 je nejstarší dochovanou historickou elektrickou tramvají ve funkčním stavu v Česku.
Probíhající rekonstrukce plzeňské tramvajové vozovny Slovany přemístila historické tramvaje do obřího stanu, u nějž byla zajištěna ventilace. Jak se ale ukázalo, řešení cirkulace vzduchu není dostatečné a ve stanu se dlouhodobě udržuje vlhkost, která by při delším působení mohla způsobit vážné poškození dřevěné konstrukce unikátní historické tramvaje.
Možnost přesunutí vozidla do prostředí zaručujícího patřičnou péči o vůz tak byla ze strany PMDP přivítána. V jubilejním roce 130. výročí od zahájení provozu první elektrické tramvaje v Praze, za nímž stál právě František Křižík, je tak prezentace tohoto vozidla významným zpestřením muzejní expozice pražského Muzea MHD ve vozovně Střešovice.
Praha bude mít vůz zapůjčený bezplatně, při splnění všech podmínek zhruba do konce září 2022.
#prtky #muzeummhd #vozovnastresovice #dpp #pmdp
|
Aktualita |
Čtvrtek 8. července 2021, 17:19, přidal: admin Petr |
|
Výstavba prodloužení tramvajové tratě na Barrandově po skrývce ornice.
|
Aktualita |
Neděle 4. července 2021, 12:51, přidal: admin Petr |
|
O letních prázdninách vyjíždí do pražských ulic turistické linky 42 a 43, obsazené celkem třemi historickými vozy. Linka 42 je obsazena dvěma pořadími, na prvním by měl být vždy vůz typové řady T z ČKD Tatra Smíchov a na druhém dvounápravový vůz. Linka 43 je obsazena na svém jediném pořadí dvounápravovým vozem. V zastávce Královský letohrádek se při ideálním načasování setkávají všechny tři vlaky. #prtky #ckd #tatra #t1 #ringhoffer #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 4. července 2021, 12:23, přidal: admin Petr |
|
V oblasti Zahradního Města probíhá přes celé léto výluka provozu tramvají. Důvodem je nejen napojování noé tramvajové smyčky Zahraddní Město, ale také stavební práce v prostoru vznikající železniční stanice Zahradní Město.
|
|