Scanjournal č.023

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.023

Fotografické okénko do nedávné historie


23. Liberecký srpen roku 1997
Ve 23. a 24. vydání Scanjournalu se společně podíváme do Liberce dne 23.8.1997, kde se tou dobou konal den otevřených dveří u příležitosti oslav 100 let MHD. V první části se podíváme na to, co se bylo ten den k vidění ve vozovně a také nahlédneme trošku do běžného provozu. Myslím si, že následující snímky v porovnání s realitou dnešních dní dokumentují obrovský posun kvality MHD v Liberci.
V roce 1997 již v Liberci běžely naplno modernizace tramvají T3SU ve Škodě Plzeň a tak bylo zapotřebí zajistit na dočasné období nějaké náhradní vozy. Jedním ze zdrojů ojetin se stala i Praha, ze které byly do Liberce v létě 1997 dodány po dílenské prohlídce provedené v Praze 4 vozy T3. Na snímku je pražský vůz ev.č.6115 budoucího libereckého čísla 39, odstavený ve vozovně po dodání z Prahy | 23.8.1997 Další z vozů, dodaných na výpomoc z Prahy, čeká v liberecké vozovně na zařazení do provozu. Jedná se o vůz ev.č.6489 se zachovanými původními okny z roku 1965, což lze rozpoznat na první pohled podle tlustých rámečků mezi spodní a vrchní polovinou okna. Vůz dostane co nevidět číslo 34 | 23.8.1997 Ve staré hale byla k vidění zajímavá skupinka vozů. Zleva po nehodě odstavená původní Liberecká T3 ev.č.41 (místo které byl záhy dodán ojetý vůz z Mostu, ani ten však dnes již nejezdí a dnešní liberecká 41 je T3R.PV), dále T3M ev.č.82 (ex. Praha 6238, v prvních letech provozu velmi poruchový vůz) a původní T2 ev.č.32 (pro špatný stav byla v roce 2001 sešrotována a pod jejím číslem dnes jezdí vůz T3m koupený jako ojetý z Ostravy). Vida, popisek jedné fotky a hned ukazuje na liberecké čarování s evidenčními čísly :-) | 23.8.1997 Liberecký pracovní vůz ev.č.132 v létě 1997 nám připomíná liberecký městský nátěr z poloviny 90. let, který se naštěstí neujal. Celooranžovým vozům se přezdívalo hořčice | 23.8.1997 Čelní pohled na Libereckou T2 ev.č.32, odstavenou ve vozovně | 23.8.1997
39
23.8.1997
34
23.8.1997
41, 82, 32
23.8.1997
1322
23.8.1997
32
23.8.1997
Vůz ev.č.48 není původní liberecký. Liberecká T3 ev.č.48 byla zrušena po nehodě a nahrazena vozem z Prahy - na fotografii se díváme na vůz ev.č.6582. Po něm dostane číslo 48 ojetý vůz z Mostu a posléze nový vůz T3R.PVN. Dnešní liberecký vůz ev.č.48 je tedy od toho na snímku vzdálen 11 let a dvě obsazení evidenčního čísla | 23.8.1997 Vůz ev.č.45 byl v roce 1997 původní liberecký a moc mu to slušelo. Fakt pěkná červenokrémová T3 | 23.8.1997 Soupravy T2R 24+25 a T3SUCS 76+77 odstavené na venkovní ploše Liberecké vozovny. Jedná se o provozní vozy, které brzy zase vyjedou na trať a povezou cestující | 23.8.1997 Pohled do interiéru vozu T2R ev.č.25. Vlastně mě tady zaujal hlavně odložený kabel, sloužící k elektrickému propojení vozů, protože na žádné z odstavených souprav nechyběl :-) | 23.8.1997 V srpnu 1997 se veřejnosti představil i muzejní vůz Bovera ev.č.78, tehdy ještě během probíhající opravy | 23.8.1997
48
23.8.1997
45
23.8.1997
25+24, 77+76
23.8;1997
25
23.8.1997
78
23.8.1997
Pohled do dvora liberecké vozovny. Vlevo již začíná výstavba nových hal pro rozchod 1435mm, vpravo původní haly vozovny | 23.8.1997 Hurá do provozu! Vůz T3M ev.č.53 na lince 11 stanicuje v zastávce Proseč, výbor. Dnes se tato zastávka jmenuje Proseč, Pošta a je zde nová výhybna s pravostranným provozem. Jen čekárna pro cestující zde zůstala stále stejná | 23.8.1997 Vůz T3 ev.č.37 na lince 11 právě opustil zastávku Proseč, škola ve směru do Liberce s mnohokrát opakovanou a okoukanou reklamou na Radio Contact Liberec | 23.8.1997 V opačném směru přijíždí od Liberce k zastávce Proseč, škola vůz T3M ev.č.56 s celovozovou reklamou ČS živnostenské pojišťovny | 23.8.1997 Snímek interiéru vozu ev.č.56 ze smyčky v Jablonci nad Nisou dokládá provedení interiéru libereckých vozů T3 po modernizacích v 90. letech | 23.8.1997
Vozovna Liberec
23.8.1997
53 - 11
23.8.1997
38 - 11
23.8.1997
56 - 11
23.8.1997
56
23.8.1997
Městská trať procházela v roce 1997 další etapou modernizace na rozchod 1435mm. V úseku Viadukt - Kubelíkova byla trať o rozchodu 1000mm přeložena na provizorium na kraj komunikace a v jejím středu probíhaly stavební práce nutné ke zřízení normálněrozchodné trati. Na snímku přijíždí od Hanychova do zastávky Viadukt po provizorní trati vůz T3 ev.č.36 (ex. Praha ev.č.6521) | 23.8.1997 Snímek ze stejného místa, avšak opačným směrem. Vůz T3 ev.č.36 křižuje s vozem ev.č.38, který zde vyčkával na uvolnění jednokolejné provizorní trati. V koleji do centra je zřejmý konec rozchodu 1435mm, v koleji z centra zase stojí za pozornost posun označníku zastávky tak, aby vyčkávající tramvaj nebránila výjezdům linky 1 ze smyčky Viadukt | 23.8.1997 Na městské trati byl zachycen druhý vůz s reklamou na RCL. Tramvaj T3 ev.č.42 před chvílí odstanicovala v zastávce Šaldovo náměstí | 23.8.1997 K Liberci neodmyslitelně patří vozy T2R odkoupené z Ostravy. Na snímku je na Šaldově náměstí zachycena souprava ev.č.21+20 na lince 3{23.8.1997 Na závěr snímek od nádraží se soupravou T3 ev.č.76+77 na lince 3. Pozornému čtenáři Scanjournalu jistě neunikl fakt, že právě tato otlučená souprava stála ještě dnes ráno vedle vozovny úplně vzadu v kopřivách | 23.8.1997
36 - 3
23.8.1997
36 - 3; 38 - 3
23.8.1997
42 - 3
23.8.1997
21+22 - 3
23.8.1997
76+77 - 3
23.8.1997

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024