Dočasná jednokolejná trať Smíchovské nádraží - ČSAD Smíchov

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Dočasná jednokolejná trať
Smíchovské nádraží - ČSAD Smíchov


Na snímku z výstavby stanice metra Smíchovské nádraží je u pravého okraje fotografie zachycená provizorní tramvajová trať vedená u kraje Nádražní ulice | 1984
Souprava vozů T3 ev.č.6228+6635 vypravená na linku 27 vjíždí do jednokolejné části provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T3M ev.č.8070+8071 vypravená na linku 5 projíždí jednokolejným úsekem provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T3 ev.č.6542+6543 vypravená na linku 27 opouští jednokolejný úsek provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T3 ev.č.6509+6508 vypravená na linku 12 projíždí dvoukolejnou částí provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T3 ev.č.6708+6709 vypravená na linku 12 projíždí jednokolejným úsekem provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T1 s karoseriemi vozů T3 ev.č.6019+6018 vypravená na linku 12 projíždí jednokolejným úsekem provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Souprava vozů T3 ev.č.6190+6191 vypravená na linku 12 opouští jednokolejný úsek provizorní tramvajové tratě u okraje Nádražní ulice, zřízené během výstavby stanice metra Smíchovské nádraží | 26.4.1981
Probíhající výstavba trasy metra B zasáhla do provozu tramvají v oblasti smíchovského nádraží poprvé 20. října 1978, kdy byla v I. etapě stavby metra zrušena tehdejší smyčka Smíchovské nádraží a na trati v Nádražní ulici přerušen provoz. Jelikož byla smyčka dvoukolejná, posloužila část jejího kolejiště jako součást přeložky původní tratě v Nádražní ulici a tramvaje využívaly její kolejiště, po drobných úpravách, jako běžnou trať.

Tento stav nevydržel dlouho a již od 21. prosince roku 1979 začaly jezdit tramvaje po nové provizorní trati, z větší části jednokolejné. Byla zřízena při okraji Nádražní ulice, vzdálenějším od železničního nádraží. Ve své první části byla dvoukolejná, její součástí však byl i jednokolejný úsek.

Když bylo v roce 1985 nutné dokončit a vyřešit přednádražní prostor s novými výstupy z metra a tramvajovou tratí přeloženou do nové polohy, bylo nutné provoz na provizorní trati ukončit.
Od 22. ledna tak byly tramvajové linky jedoucí od Anděla (který se již chystal na nové jméno Moskevská) ukončeny v zastávce Plzeňka na provizorním vratném trojúhelníku, umožňujícím ukončení jednosměrných vozů. Hlavní důvodem, proč byly linky ukončeny až na Plzeňce, bylo právě blízké smíchovské nádraží, kapacitně praskající ve švech, které by v případě přerušené provozu již od křižovatky Na Knížecí zůstalo zcela bez návaznosti na hromadnou dopravu.



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018