Projekt tramvajové rychlodráhy centrem sídliště Petržalka má stejnou trasu a zastávky jako petržalská část od 70. let minulého
století plánovaného projektu těžkého metra sovětského typu, které se koncem 80. let 20. století začalo i stavět. Realizovaný
projekt tramvajové rychlodráhy vznikl okolo roku 2003.
První etapa přivede tramvajovou trať ze Šafárikova náměstí přes "nový" Starý most a po Jantárovej ceste ke křižovatce s Rusovskou
cestou v délce 2,4 km se čtyřmi zastávkami. Součástí projektu je také nahrazení původní konstrukce Starého mostu novou.
Tramvajová trať je budována formou čtyřkolejnicové splítky 1000 a 1435 mm, přičemž standardní rozchod je uvažován pro provoz
"vlakotramvaje" do Vídně. Výstavba první etapy začala na podzim roku 2013 a dokončena by měla být, podle aktualizováno harmonogramu,
v prosinci 2015. Zakončení tratě bude provedeno úvraťově, k čemuž se využije obousměrnost vozů Škoda 30T ForCity Plus.
Náklady na výstavbu první etapy činí 70 580 170 € s tím, že 85% nákladů financuje Evropská unie prostřednictvím operačního programu
Doprava, státní rozpočet Slovenské republiky se podílí 10% a město Bratislava 5%.