|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Flora
|
S finišujícími pracemi na budování stanice metra Flora bylo možné nad stropní deskou vestibulu začít v závěru roku 1979 pokládat kolejovou konstrukci upravené tramvajové křižovatky, která jak již bylo výše řečeno, byla ochuzena o přímý směr mezi zastávkami Orionka - Olšanské náměstí, tedy ten první, který se v oblasti vůbec objevil. Vznikla tím tak křižovatka umožňující změnu směru jízdy pouze od zastávky Flora do třech dalších kolejových směrů. Ke kompletnímu obnovení provozu po její obnově došlo 22. prosince 1979.
V roce 2001 prošla křižovatka obnovou, jejíž součástí bylo i osazení elektricky ovládaných výhybek.
Pro zlepšení manipulačních možností tramvajových vlaků v širší oblasti centra města se několik let prověřovala možnost obnovení v roce 1977 zrušeného přímého propojení tzv. velké a malé Jičínské, neboli obnovení propojení zastávek Olšanské náměstí a Orionka. Plány ze stolů projektantů se ve skutečnost proměnily v roce 2012 a během rekonstrukce byl vložen obnovený přímý směr a zlepšeny osové vzdálenosti oblouků křižovatky.
Fotocesta po křižovatce Flora .:::. 13. srpna 2006 | ||||