Křižovatka Flora původní podoba

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Flora
původní podoba


Od roku 1950 do roku 1977 existovala křižovatka Flora v kolejové podobě dnešní křižovatky Národní divadlo. Od zastávky Flora bylo možné odbočit vpravo na Olšanské náměstí, pokračovat přímo k zastávce Radhošťská, nebo odbočit vlevo k zastávce Orionka. Zároveň bylo možné využít přímý směr mezi zastávkami Olšanské náměstí a Orionka.

Původní podoba rozvětvení křižovatky Flora s čepovými výhybkami a viditelnými kryty táhel jejich ovládání, jenž mířily do výhybkářské budky, odkud je ovládal výhybkář. | 13.8.1995
Díky „potkávačkám“ v obloucích křižovatky Flora nebylo příliš vhodné nasazovat na zde provozované linky vozy KT8D5. Přesto se díky odklonům i zde tento typ objevil. A tak netradiční vůz typu KT8D5 ev.č.9016 na netradiční lince 3 pro tuto lokalitu přijíždí na Floru od Orionky. | 20.5.2001
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7248+7249 vypravená na linku 23 projíždí křižovatkou Flora od zastávky Radhošťská. | 20.5.2001
Řidiči se dočkali, po takřka pěti letech neustálého vyskakování ven z vozu a ručního přestavování výhybek, probíhá rekonstrukce křižovatky, jejímž cílem jsou elektricky ovládané výhybky. | 2.3.2001
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7225+T3 ev.č.6537 vypravená na linku 5 odbočuje z Flory do Jičínské ulice. | 4.5.2003
Sólo vůz T3 ev.č.6520 vypravený na linku 11 míří přes křižovatku k zastávce Radhošťská. | 24.6.2000
Změny vyvolala až výstavba stanice metra Flora na trase A, díky čemuž byl na křižovatce od 5.září 1977 přerušen provoz a zároveň bylo zrušeno přímé kolejové propojení mezi zastávkami Orionka a Olšanské náměstí. Přibližně po roce, přesněji 10. září 1978, byl nad stavební jámou křižovatky částečně obnoven provoz, když byl zřízen pouze provizorní oblouk spojující ulice Vinohradská a Jičínská, tedy směr Muzeum - Orionka, který nebyl do té a od té doby nikdy kolejově propojen. Tento provizorní oblouk zajištující provoz v Korunní a Vinohradské ulici byl zrušen 15. prosince 1979.

S finišujícími pracemi na budování stanice metra Flora bylo možné nad stropní deskou vestibulu začít v závěru roku 1979 pokládat kolejovou konstrukci upravené tramvajové křižovatky, která jak již bylo výše řečeno, byla ochuzena o přímý směr mezi zastávkami Orionka - Olšanské náměstí, tedy ten první, který se v oblasti vůbec objevil. Vznikla tím tak křižovatka umožňující změnu směru jízdy pouze od zastávky Flora do třech dalších kolejových směrů. Ke kompletnímu obnovení provozu po její obnově došlo 22. prosince 1979.

V roce 2001 prošla křižovatka obnovou, jejíž součástí bylo i osazení elektricky ovládaných výhybek.

Pro zlepšení manipulačních možností tramvajových vlaků v širší oblasti centra města se několik let prověřovala možnost obnovení v roce 1977 zrušeného přímého propojení tzv. velké a malé Jičínské, neboli obnovení propojení zastávek Olšanské náměstí a Orionka. Plány ze stolů projektantů se ve skutečnost proměnily v roce 2012 a během rekonstrukce byl vložen obnovený přímý směr a zlepšeny osové vzdálenosti oblouků křižovatky.

Fotocesta po křižovatce Flora .:::. 13. srpna 2006
Rozvětvení tramvajové tratě od zastávky Flora, levý oblouk míří k zastávce Orionka, přímý směr pokračuje k zastávce Radhošťská a pravý oblouk k zastávce Olšanské náměstí. Rozvětvení tramvajové tratě od zastávky Flora, levý oblouk míří k zastávce Orionka, přímý směr pokračuje k zastávce Radhošťská a pravý oblouk k zastávce Olšanské náměstí. Zleva se k zastávce Flora připojuje tramvajová trať od Olšanského náměstí, uprostřed fotografie se připojuje trať od zastávky Radhošťská, vpravo pak trať od zastávky Orionka. Oblouky křižovatky Flora do Jičínské ulice k zastávce Orionka. Oblouky křižovatky Flora do Jičínské ulice k zastávce Olšanské náměstí.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024