|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce křižovatky Albertov 2007
Doslova maratón komplexních rekonstrukcí důležitých dopravních křižovatek v centrální části Prahy roce 2007
odstartovala v květnu ta, ležící na rozhraní ulic Svobodova a Na Slupi - křižovatka Albertov.
V období od 14. května do 17. července 2007 prošla křižovatka Albertov kompletní rekonstrukcí za současného vyloučení veškeré povrchové dopravy. Zhotovitel rekonstrukce Hans Wendel spol. s r. o. & Co., k. s. provedl úpravy křižovatky dle studie Metroprojektu Praha, a. s., spočívající v její úplné výměně, včetně opravy přiléhajících úseků v ulici Na Slupi v rozsahu Botičsská - Horská a na Svobodově ulici v úseku od Vyšehradské ulice. Součástí je i úprava všech zastávek Albertov a ve druhé etapě rekonstrukce silně poškozených oblouků ve velkoplošných panelech BKV v Jaromírově a Křesomyslově ulici. Původní tvar křižovatky Albertov zůstává zachován, dochází zde však ke komplexní rekonstrukci kolejového lože. Původní konstrukce uložená na dřevěných pražcích a krytá velkou žulovou dlažbou je vytěžena až na podkladní pláň zemního tělesa. Na ní je rozprostřena geotextílie, po stranách umístěny betonové profily L, ve kterých bude zřízeno štěrkové lože. Celá tato "vana" je vyplněna pryžovou rohoží, omezující vibrace způsobené tramvajovým provozem na okolní budovy. Samotná tramvajová křižovatka je provedena klasickou technologií s použitím žlábkových kolejnic na dřevěných pražcích ve štěrkovém podkladu s využitím izolačních a protihlukových prvků kolejnic (pryžové bokovnice, podél hlavy kolejnic se speciální pružnou zálivkou) a povrchovou úpravou z litého asfaltu, jenž nahradil původní žulovou dlažbu. Ta zůstane zachována pouze v prostoru vyústění ulice Albertov na základě požadavku Národního památkového ústavu. V rámci výluky jsou rovněž prováděny údržbové práce v přilehlých úsecích ke křižovatce v ulicích Na Slupi, Jaromírova a Křesomyslova, kde je provedena výměna velkoplošných panelů BKV za nové, včetně nových kolejnic. Součástí akce je i rekonstrukce zastávkových prostorů Albertov ze všech směrech. Zastávka od Ostrčilova náměstí je ve stávajících parametrech jako minulá, nově vznikl uprostřed nástupiště v místě přechodu bezbariérový vstup na zastávku. Ve směru od Výtoně došlo k protažení nástupní hrany na plnohodnotnou délku jedné soupravy s bezbariérovým přístupem ze zadní části, kde je nově umístěn přechod pro chodce v celé šíři komunikace. Největší proměnou prošla zastávka od Karlova náměstí. Původní výstup cestujících do vozovky byl značně nebezpečný, proto se přistoupilo k vybudování zastávkového mysu v podobě tzv. vídeňské zastávky. Součástí rekonstrukce je rovněž oprava kabelového a trakčního trolejového vedení tramvajové tratě. Rekonstrukce tramvajové tratě je stavebně koordinována se společností Pražské vodovody a kanalizace, a. s, tudíž došlo i k obměně zastaralých vodovodních sítí.
Související články: Rekonstrukce křižovatky Albertov 8.7.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 28.6.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 23.6.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 19.6.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 12.6.2007 Rekonstrukce tratě v Nuselském údolí 5.6.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 2.6.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 31.5.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 29.5.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 25.5.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 16.5.2007 Rekonstrukce křižovatky Albertov 15.5.2007 Křižovatka Albertov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |