|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sněhové pluhy T3 ev.č.5401 - 5408
Když v osmdesátých letech morálně dosluhovala většina dvounápravových sněhových pluhů, rozhodl se pražský Dopravní podnik
pro jejich náhradu vyřazenými vozy T3 z osobní dopravy. Celkem tak bylo pro "první řadu" čtyřnápravových sněhových pluhů použito 12
vyřazených vozů tohoto typu. Jenže i tyto vozy - s ohledem na své určení - urychleně zestárly a tak byla v roce 1995 zadána výroba nových osmi sněhových pluhů.
Vybrané vyřazené vozy z osobní dopravy typu T3 tak prošly v Ústředních dílnách kompletní
rekonstrukcí, opravou karoserie a obdržely nový nátěr zcela vycházející z koncepce nátěru vozů T3, pouze na čelech doplněný bezpečnostními
bílými šikmými pruhy. Pluhová radlice umístěná pod předními dveřmi byla použita z vyřazených sněhových pluhů I. generace. Právě umístění radlice
do tohoto prostoru je důvodem zkrácení a odpojení funkčnosti levého křídla předních dveří. Výška sněhové radlice se nastavuje mechanicky z otvoru v podlaze vozu s použitím klíče.
Byla demontována zástěna kabiny řidiče a interiér vozu byl rozdělen vestavěním přepážek. Původní umístění nasávání vzduchu do motorgenerátoru žaluzií umístěnou v
karoserii pod oknem proti druhým dveřím bylo shledáno jako nevhodné, s ohledem na možnost nasávání sněhu. Proto bylo okno proti druhým dveřím zrušeno a do jeho prostoru bylo vsazeno
nové vyústění místa pro nasávání vzduchu. Díky této úpravě byly z interiéru vozu odstraněny dvě sedačky proti druhým dveřím. Sněhové pluhy obdržely evidenční čísla v číselné řadě 540x, kde písmenko původně x označovalo přidělení pluhu konkrétní vozovně. Původní a nová evidenční čísla, včetně uvedení vozů do provozu, vyřazení z provozu a přidělení vozovnám přináší následující tabulka.
Každá z vozoven - a tím i každý ze sněhových pluhů - má přesně stanovenou oblast, kterou zbavuje od sněhu. Posádka takového sněhového pluhu nejenže očišťuje sněhovým pluhem samotné tramvajové těleso, ale navíc důkladně čistí výhybky, projíždí veškeré manipulační a jinak nepoužívané koleje, v případě zvýšeného spadu sněhu má noční osádka sněhového pluhu za povinnost uklízet nástupní tramvajové ostrůvky, které nejsou součástí chodníků, na délku jedné tramvajové soupravy.
Fotografie: © Pražské tramvaje, © Absolut a © Zdeněk Liška
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |