|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T6A5 ev.č.0032
Kromě 150 standardních tramvají typu T6A5 jezdil pražskými ulicemi další prototyp vozu T6A5, nesoucí ev.č. 0032,
nazývaný 52. téšestkou.
Vůz byl postaven z padesáté druhé karoserie vozů T6A5, která byla vyrobena navíc k druhé - padesátikusové - sérii tohoto typu pro Prahu. Na voze byly prováděny zkoušky s střídavého trakčního pohonu TV 30. Tento trakční pohon určený jako náhrada stejnosměrných pohonů byl v ČKD vyvíjen pro zástavbu do standardních tramvajových vozů s podlahou 900 mm nad temenem kolejnice. Pro usnadnění této náhrady mají nové části shodné rozměry s původními. Vůz nebyl nikdy využíván v provozu s cestujícími a 1. února 2002 přešel do majetku firmy Siemens Kolejová vozidla s.r.o.. Neprovozuschopný vůz byl až do 11. května deponován v areálu Siemens Kolejová vozidla s.r.o. na Zličíně. Toho dne byl po železnici - společně s vozem ev.č.0030 - přepraven k novému majiteli, firmě Pars nova v Šumperku. Po úpravách byl vůz zařazen na sklonku roku 2005 v Bratislavě do provozu s ev.č.7958
Fotografie: © Pražské tramvaje a © Zdeněk Liška
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |