Vysoké Tatry 2019

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vysoké Tatry 2019


Do výhybny Velký Slavkov od Starého Smokovce přijíždí souprava jednotek 425 961-0+425 958-6. | 20.7.2019
Jednotka 425 951-1 v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019 Jednotka 425 955-2 na údržbě v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019 Jednotka 425 955-2 na údržbě v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019 Jednotka 425 951-1 v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019 Sólo jednotka TEŽ 425 961-0 zatahuje manipulační spojkou do depa. | 20.7.2019
Historické vozy Tatranských Elektrických Železnic. | 20.7.2019
Poštovní a zavazadlový vůz ev.č.22 (tzv.»nová pošta«) byl vyroben v roce 1912 firmou Ganz v Budapešti s elektrovýzbrojí firmy Siemens. Sloužil v nákladní dopravě k přepravě kusových zásilek. Později byl využíván k vedení pracovních vlaků a k jízdám se sněhovým pluhem. Zrušen byl v roce 1977. Zejména díky natáčení televizního seriálu Rodáci byl v roce 1987 opraven jako historické vozidlo TEŽ. V této době byly do vozu dosazeny podélné lavice pro cestující. | 20.7.2019 Historické vozy Tatranských Elektrických Železnic. | 20.7.2019 Historické vozy Tatranských Elektrických Železnic. | 20.7.2019 Vlečný vůz ev.č.12 v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019 Vlečný vůz ev.č.16 v depu TEŽ Poprad. | 20.7.2019
Interiér Komety, motorového vozu ev.č.22. | 20.7.2019 Interiér Komety, motorového vozu ev.č.22. | 20.7.2019 Interiér Komety, motorového vozu ev.č.22 s lavicemi dosazenými v roce 1987. | 20.7.2019 Interiér Komety, motorového vozu ev.č.22 s lavicemi dosazenými v roce 1987. | 20.7.2019 Interiér Komety, motorového vozu ev.č.22 s lavicemi dosazenými v roce 1987. | 20.7.2019
Zázemí depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 20.7.2019
Ve Vysokých Tatrách roku 2019 ještě stále zůstává vše při starém. Od změny vozidel pozemní lanové dráhy na Hrebienok v roce 2007 stoupá na Lomnický štít stále stejná kabinka visuté lanové dráhy, v síti Tatranských Elektrických Železnic se pohybuje pořád stejná patnáctičlenná skupina jednotek řady 425. I na Štrbské Pleso se cestou ze Štrby do ozubnice mezi kolejnicemi zakusují stále stejné letité ozubnicové jednotky řady....

A právě zde, na trati zubačky, nás mezi lety 2020 - 2021 čeká zásadní změna. ZSSK v rámci modernizace vozového parku objednala do Vysokých Tater 5 nových elektrických jednotek, které doplní dnes už početně nedostačující jednotky Tatranských Elektrických Železnic a Ozubnicové Železnice. Veřejnou soutěž na dodání jednotek vyhrála firma Stadler Oproti stávajícím jednotkám budou ty nové schopné provozu na ozubnicových i adhezních úsecích. Každá z nízkopodlažních jednotek nabídne 91 míst k sezení, 2 místa pro invalidní vozíky. Jednotky budou vybaveny Wi-Fi, klimatizací, informačním systémem a zařízením na sčítání cestujících. Součástí dodávky je také jedna multifunkční dvouzdrojová dvounápravová lokomotiva pro vozbu pracovních vlaků a traťových mechanismů. Po jejich dodání se počítá s tím, že v letní sezóně zůstanou na ozubnicové železnici nadále v provozu původní jednotky a nové jednotky pomohou zahustit dopravu na síti TEŽ.

U jednotek řady 425 jsou pomalu v cíli jejich velké prohlídky, jejichž součástí je vždy změna vnější podoby laku, nejviditelnější ve spodní části, kde bílou barvu nahrazuje šedá. Z patnácti jednotek prohlídkou prošlo již čtrnáct kusů (o prázdninách 2019 byla dokončována na jednotce 425 952-9), v původní podobě tak zůstává poslední jednotka 425 964-4.

Na nezájem cestujících si ani v roce 2019 nemůže stěžovat visutá lanová dráha na Lomnický štít, jejíž jediná kabinka se na fotografii právě vrací na Skalnaté Pleso. | 19.7.2019
Pracovní vozidla v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 20.7.2019
Poslední jednotku 425 964-4 v původním barevném provedení zachytil snímek v čele soupravy mířící na Štrbské Pleso ve Starém Smokovci. | 20.7.2019
Setkání historické jednotky řady 420 s jednotkou řady 425 ve Starém Smokovci. | 20.7.2019
V čele soupravy jednotek čekajících na Štrbském Plesu na odjezd do Popradu stojí připravena jednotka 425 960-2, která v létě roku 2018 procházela velkou prohlídkou.. | 20.7.2019
Na trati TEŽ probíhá obnova jednoho z mostků. | 20.7.2019
Jednotka 405 952-3+905 952-8 na třetí nástupní pozici dolní stanice Štrba. | 20.7.2019 Zatímco jednotka 905 952-8+405 952-3 vlevo v čase daným jízdním řádem opouští dolní stanici Štrba, na koleji vpravo čeká jednotka 905 951-0+405 951-5 na svůj odjezd. V letní špičce je část ranních a odpoledních spojů posilována tzv. následy, kdy posilový spoj jeden v celé trase pět minut po spoji pravidelném. | 19.7.2019 Do dolní stanice Štrba přijíždí na první nástupní pozici ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8. | 20.7.2019 Ozubnicová jednotka 905 952-8+405 952-3 bude v zadní části stanice Štrbské Pleso vyčkávat na zahájení odpolední špičky. | 20.7.2019 Když se na Štrbském Plese setkají stále provozní takřka padesátiletá ozubnicová jednotka se stávajícími jednotkami Tatranských Elektrických Železnic a historickou jednotkou EMU 89.0009, vznikne snímek porovnávající designy vozidel. Tak který zvítězí u Vás? | 20.7.2019
Ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8 vjíždí na třetí nástupní pozici dolní stanice Štrba. | 19.7.2019
Vizualizace nových jednotek Stadler GTW pro ZSSK.
Návrh číslo 1 s motivy Folklóru a krojů (Ždiar), Zimy ve Vysokých Tatrách a zimních sportů, Fauny a flóry Vysokých Tater (kamzík, plesnivec), Lanovky na Lomnický štít a konečně Štrbského plesa. Návrh číslo dvě zobrazuje přírodní krásy a cestovní ruch Vysokých Tater (plesnivec, kamzík, lanovka, medvěd, horský nosič). Návrh číslo tři přiděluje každému písmenku zkratky Tatranského národního parku (TANAP) nový význam Tradice, Adrenalin, Nezávislost, Architektura, Panorama. Čtvrtý návrh ukazuje vzácná zvířata Vysokých Tater. Každé je spojené s jeho typickou tatranskou lokalitou. Pátý návrh zobrazuje pět výjimečných vrcholů Vysokých Tater, které sice nejsou nejznámější, ale za návštěvu. O Gerlachu, Lomnickém štítu či Kriváni slyšel takřka každý. Grafické zpracování využívá střední část vozidla ke znázornění tvaru vrcholu a přístupové cesty. Znázorněny jsou vrcholy Vysoká (2560 m), Stredohrot (2441 m), Bradavica (2476 m), Ganek (2462 m) a Kostolík (2262 m).
Dne 14. května 2019 představila ZSSK grafické návrhy pro barevné řešení nových elektrických jednotek typu GTVV 2/6 pro TEŽ a OŽ. Na základě veřejné soutěže, bylo vybráno pět návrhů do finále, z nichž porota ZSSK vybrala vítěze. Zvítězil nápad tandemu Jakub Rusnák - Lenka Syrovátková, kteří se rozhodli představit vrchy Bradavica, Ganek, Kostolík, Stredohrot a Vysoká, jež jsou nerozlučně spjaty s Vysokými Tatrami, avšak oproti takovým pojmům jako Gerlachovský a Lomnický štít nebo Kriváň jsou podstatně méně známé.
Grafické zpracování návrhu polepů využívá hnací modul ke znázornění příslušného vrcholu a výstupové cesty, piktogramy odkazují na náročnost a nutnou výstroj. Název vrcholu spolu s nadmořskou výškou vyplňuje prostor pod okny vozů na bočnici.
Na trati ze Studeného Potoka do Tatranské Lomnice v létě spojení zajišťují motorové jednotky řady 840, které Železničná spoločnosť Slovensko provozuje od roku 2003 v počtu šesti kusů. Všechny jednotky byly vyrobeny ve spolupráci firem Stadler, Bombardier Transportation a ŽOS Vrútky. Jejich koncepce typu GTW 2/6 je shodná s elektrickými jednotkami řady 425.95 dodanými na Tatranské Elektrické Železnice v předchozích letech stejnými firmami. V Tatranské Lomnici snímek zachycuje jednotku 840 002-4. | 20.7.2019


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020