Scanjournal č.067

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.067


67. Dílenské okénko ze září 1998
Dnešní díl Scanjournaálu nás zavede do opravny tramvají v září 1998. Většina vozů na snímcích v dnešních dnech již Prahu zcela opustila, nebo jsou zachovány v poměrně odlišné podobě. Jen dva vozy, tehdy z nejnovějších, ještě v Praze existují v podobě velmi blízké zachycenému stavu. V popiscích jednotlivých fotografií pozorný čtenář jistě odhalí, o které vozy jde.
Cvičný vůz T3 #5509 na snímku vypadá jako nový, jedná se však původně o tramvaj T3 z roku 1963, upravenou na cvičný vůz v roce 1982. V roce 1998 absolvoval velkou prohlídku, po které bude sloužit dalších patnáct let, aby následně byl prodán k návratu do osobního provozu do ukrajinského Charkova. | 24.9.1998 Evidenčně o jediné číslo vyšší cvičný vůz 5510 sice pochází z trošku novější T3, ale měl méně štěstí a v roce 1998 již byl vyřazen. Zanedlouho dojde k jeho náhradě nově upraveným jiným vozem. Rozebraná skříň byla zlikvidována následující rok.  | 24.9.1998 Budoucí nový cvičný vůz vyčkává v popředí před zbytkem někdejšího vozu #5510. Z tramvaje #6312, vyřazené v roce 1998 z osobního provozu, bude v roce 2002 nový cvičný vůz T3 #5520. | 11.9.1998 Setkání dvou vozů s reklamou Daewoo s odlišnými osudy. Zatímco T3 ev. #6523 je odstrojována ke šrotaci a stane se jedním z posledních zrušených vozů před zahájením procesu modernizací T3R.P, tramvaj T3SUCS #7135 bude v Praze sloužit ještě dlouhých šestnáct let, aby se pak přesunula k dalšímu životu do Kyjeva. | 11.9.1998 Na tmavém snímku je zachycen vůz T3 #6663, který také patří k několika poslední vyřazeným před zahájením modernizačního procesu tramvají T3. Tento vůz však ještě bude mít zajímavý osud, čekají ho bariérové zkoušky (crash-test) s prototypem tramvaje RT8D5 #0029.| 11.9.1998
5509
24.9.1998
5510
24.9.1998
6312
11.9.1998
6523, 7135
11.9.1998
6663
11.9.1998
Oba reklamní vozy na snímku jsou běžné provozní, byť dnes již je v Praze nenajdeme. Vůz T3SUCS #7255 jezdil v Praze až do roku 2016 a nyní je exponátem muzea poblíž jihokorejského Soulu. Tramvaj T3 #6383 se v roce 2002 podrobila modernizaci na vůz T3R.P #8338, takže pár tun železa ji v Praze dodnes připomíná. | 24.9.1998 Boxy a přesuvna s manipulací pomocí lavice vznášející se na vzduchovém polštáři byly v roce 1998 ještě žhavou novinkou nedávné modernizace dílen. Náhodně zde byla zachycena tramvaj T3 #6505, která se za dva roky stane surovinou pro T3R.P #8302. | 24.9.1998 Celkový pohled na manipulaci s vozem T3 #6505 na přesuvně. | 24.9.1998 U nových stanovišť konečné montáže (lávky) byla zachycena ke kompletaci zatím jen připravená skříň T3SUCS výrobního čísla 179608 z roku 1996, která bude v dílnách do konce roku 1998 dokompletována jako vůz T3M2-DVC #8083 a jezdí v Praze dodnes. | 24.9.1998 Zánovní tramvaj T6A5 #8725 byla v roce 1997 vážně poškozena při nehodě a na snímku byla zachycena těsně před zahájením opravy v ústředních dílnách. Skříň se podařilo narovnat a vůz přes nedostatek náhradních dílů dokompletovat a po dvou letech se vrátil do provozu. Tato tramvaj je druhým vozem z dnešní sady snímků, který v Praze jezdí, byť dny pražských vozů T6A5 se krátí...| 11.9.1998
7255, 6383
24.9.1998
6505
24.9.1998
6505
24.9.1998
8083
24.9.1998
8725
11.9.1998

Fotografie: © Absolut


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019