»Zubačka« Štrba-Štrbské Pleso 2018

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

»Zubačka« Štrba-Štrbské Pleso 2018


Přes most nad silnicí do Liptovského Hrádku stoupá na Štrbské Pleso jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8. | 10.7.2018
Budova skrývající krytá nástupiště a zázemí zubačky ve Štrbě. | 8.7.2018 Zatímco v prostoru nástupišť se schovává jednotka 405 952-3+905 952-8... | 8.7.2018 ...v zázemí postává 405 953-1+905 953-6. | 8.7.2018
Ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8 ve Štrbě. | 8.7.2018 Ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8 ve Štrbě. | 8.7.2018
Trať ozubnicové železnice v pohledu od krytých nástupišť ve Štrbě. | 8.7.2018 Výzdoba pamatující počátky provozu obnovené ozubnicové železnice. | 8.7.2018
Konec... | 8.7.2018 Konec... | 8.7.2018
Ozubnicová jednotka 905 952-8+405 952-3 ve Štrbě. | 8.7.2018
Provoz na ozubnicové trati, na které se objevily dva úseky s pomalou jízdou, je organizován shodně s předchozími lety. V ranní špičce vyjede třikrát posilový spoj zubačky vždy pět minut po běžném spoji ze Štrby na Štrbské Pleso. Odtud se však vrátí jen dvakrát a po třetím výjezdu zůstává posilový vlak odstavený takřka pět hodin v zadní části nástupiště do odpolední špičky. Po jejím zahájení vyjíždí na tři posilové spoje do Štrby, podobné jako v ranní špičce pět minut za běžným spojem. Ze Štrby se však vrátí jen dvakrát. Celkem tedy uskuteční pět párů posilových spojů za den.

Na zubačce jsou stále v provozu takřka padesátileté jednotky vyrobené švýcarskou lokomotivkou SLM Winterthur s výzbrojí Brown-Boveri. V roce 2017 prošla velkou prohlídkou spojenou s obnovou laku jednotka 405 953-1+905 953-6, v letošním roce jí následovala jednotka 405 952-3+905 952-8, kterou však krátce po zařazení do provozu kompletně posprejovali vandalové.

Provoz takřka padesátiletých jednotek této řady se však pomalými kroky blíží do finále své tatranské cesty. Železniční společnost Slovensko připravuje výběrové řízení na dodání čtyřech nových jednotek, koncepčně podobných jednotkám řady 425 provozovaným na síti TEŽ (tedy řídící vozy na čele se středním hnacím modulem), které zajistí přímou provozní přechodnost mezi ozubnicovou tratí a sítí TEŽ.

Ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8 ve Štrbě. | 8.7.2018
Zázemí ozubnicové železnice ve Štrbě umožňuje kryté stání pro všechny tři ozubnicové jednotky v prostoru nástupišť. | 8.7.2018 Trať ozubnicové železnice v bezprostřední blízkosti Štrby razantně stoupá od železniční stanice. | 8.7.2018
Trať ozubnicové železnice. | 8.7.2018 Trať ozubnicové železnice. | 8.7.2018
Letos se nám ta tráva nějak urodila... Není přes ni ani vidět přijíždějící ozubnicová jednotka. | 8.7.2018 Je životu nebezpečné dotýkat se drátů i na zem spadlých... | 8.7.2018
Trať ozubnicové železnice. | 8.7.2018 Trať ozubnicové železnice mezi Štrbou a Štrbským Plesem několikrát překonává mimoúrovňově silniční komunikace. Pod prvním mostem za stanicí Štrba se skrývá silnice spojující Poprad s Liptovským Hrádkom. | 8.7.2018
Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0. | 8.7.2018 Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 905 951-0+405 951-5. | 8.7.2018 Trať ozubnicové železnice. | 8.7.2018
Přes most nad silnicí do Liptovského Hrádku stoupá na Štrbské Pleso jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8. | 10.7.2018 Přes most nad silnicí do Liptovského Hrádku stoupá na Štrbské Pleso jednotka ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0. | 10.7.2018
Kolejový rozplet ozubnicové železnice ve Štrbě. | 11.7.2018 Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce. Ve svitu ranního Slunce vypadá, jak kdyby před pár hodinami opustila výrobní závod. | 11.7.2018
Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce. Ve svitu ranního Slunce vypadá, jak kdyby před pár hodinami opustila výrobní závod. | 11.7.2018 Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce. Ve svitu ranního Slunce vypadá, jak kdyby před pár hodinami opustila výrobní závod. | 11.7.2018
Do Štrby klesá jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce. Ve svitu ranního Slunce vypadá, jak kdyby před pár hodinami opustila výrobní závod. | 11.7.2018
Jednotka ozubnicové železnice 905 951-0+405 951-5 na třetím nástupu stanice Štrba. | 11.7.2018 Jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce na prvním nástupu stanice Štrba. | 11.7.2018 Jednotka ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce na prvním nástupu stanice Štrba. | 11.7.2018 Jednotky ozubnicové železnice ve Štrbě. | 11.7.2018 Jednotky ozubnicové železnice ve Štrbě. | 11.7.2018
Jednotka ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0 vyčkává v zadní části nástupiště na Štrbském Plese. V letní dopravní špičce jezdí nejvytíženější spoje zdvojené v podobě následu další jednotky po pěti minutách. Jednotka na Štrbském Plese zajíždí až do zadní části nástupiště a po ranní špičce zde vyčkává na tu odpolední. | 11.7.2018 Na Štrbské Pleso přijíždí ozubnicová jednotka 905 952-8+405 952-3 po velké prohlídce. | 11.7.2018 Na Štrbské Pleso přijíždí ozubnicová jednotka 905 952-8+405 952-3 po velké prohlídce. | 11.7.2018
Ozubnicová jednotka 405 952-3+905 952-8 po velké prohlídce na Štrbském Plese. | 11.7.2018
Jednotka ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0 vyčkává v zadní části nástupiště na Štrbském Plese. V letní dopravní špičce jezdí nejvytíženější spoje zdvojené v podobě následu další jednotky po pěti minutách. Jednotka na Štrbském Plese zajíždí až do zadní části nástupiště a po ranní špičce zde vyčkává na tu odpolední. | 11.7.2018 V prostoru odstavné koleje ozubnicové železnice na Štrbském Plese bylo původně zřízeno nástupiště i pro třetí jednotku. | 11.7.2018 V letní dopravní špičce jezdí nejvytíženější spoje zdvojené v podobě následu další jednotky po pěti minutách. Proto se v tomto období na Štrbském Plese můžete potkat současně s dvěma jednotkami. | 11.7.2018
Jednotka ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0 vyčkává v zadní části nástupiště na Štrbském Plese. V letní dopravní špičce jezdí nejvytíženější spoje zdvojené v podobě následu další jednotky po pěti minutách. Jednotka na Štrbském Plese zajíždí až do zadní části nástupiště a po ranní špičce zde vyčkává na tu odpolední. | 11.7.2018 Jednotky ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 a 405 951-5+905 951-0 ukryté pod rouškou mlhy na Štrbském Plese. | 11.7.2018 Jednotky ozubnicové železnice 405 952-3+905 952-8 a 405 951-5+905 951-0 ukryté pod rouškou mlhy na Štrbském Plese. | 11.7.2018 Počasí se v horách umí měnit velmi rychle. Pod rouškou mlhy tak v zadní části nástupiště na Štrbském Plese prosvítají pouze čelní reflektory jednotky ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0. | 11.7.2018 Počasí se v horách umí měnit velmi rychle. Pod rouškou mlhy tak v zadní části nástupiště na Štrbském Plese prosvítají pouze čelní reflektory jednotky ozubnicové železnice 405 951-5+905 951-0. | 11.7.2018
Pro rok 2018 se s ozubnicovou železnicí loučíme v zastávce Tatranský Lieskovec pohledem na odjíždějící poslední jednotku bez velké prohlídky 905 951-0+405 951-5. | 11.7.2018


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2020