Drážďany 2015

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Drážďany 2015


Sedmičlánkový vůz Bombardier NGT8DD ev.č.2706 vyrobený v roce 2001 zachycený u zastávky Altmarkt. | 4.4.2015
Drážďany jsou přibližně půlmilionové hlavní město německého Saska, které se nachází severně od Ústí nad Labem, zhruba 40 kilometrů od českých hranic. Město ležící na Labi má bohatou, avšak i velmi smutnou historii. Při bombardování v únoru 1945, během kterého zahynulo přes 20 000 lidí, bylo zničeno celé historické jádro města a silně poničeny byly i ostatní části Drážďan. Po válce bylo město postupně obnovováno s rekonstrukcí původních historicky významných budov. Dnes jsou Drážďany velmi významným ekonomickým a kulturním centrem Německa s překrásným historickým centrem.

Vůz Bombardier NGTD8DD ev.č. 2639 projíždí alejí v sídlišti Prohlis mezi zastávkami Jacob-Winter-Platz a Georg-Palitzsch-Str. | 4.4.2015
V sídlišti Prohlis nás fascinovala nejen trať alejí, ale také tento přechod. Perfektně udržovaná tráva, keře a stromy, vkusné zábradlí v přijatelném množství a výstraha pro chodce. Kéž by tratě na sídlištích v ČR vypadaly takto. | 4.4.2015
Vůz Bombardier NGT6DD ev.č. 2520 projíždí alejí v sídlišti Prohlis mezi zastávkami Jacob-Winter-Platz a Georg-Palitzsch-Str. | 4.4.2015
Vůz Bombardier NGTD12DD ev.č. 2819 opouští jednokolejný úsek u zastávky Käthe-Kollwitz Platz. | 4.4.2015
Interiér vozu Bombardier NGTD12DD ev.č.2819. | 4.4.2015
Interiér vozu Bombardier NGTD12DD ev.č.2819. | 4.4.2015
Pohled na vždy zadní čelo vozu Bombardier NGTD12DD ev.č. 2819 ve výstupně-nástupní zastávce smyčky Weixdorf. | 4.4.2015
Vůz Bombardier NGTD8DD ev.č. 2626 najíždí na Augustus-brücke od zastávky Neustädter Markt. Dále míří do samého centra města. | 4.4.2015
Vůz Bombardier NGT6DD ev.č. 2517 zachycený u zastávky Altmarkt. | 4.4.2015
Dva sedmičlánkové vozy Bombardier NGT8DD zachycené u zastávky Altmarkt. | 4.4.2015
Vůz pozemní lanovky ve své horní stanici ve vilové čtvrti Weißer Hirsch. | 4.4.2015
Vůz pozemní lanovky ve své dolní stanici v městské části Loschwitz. | 4.4.2015

Fanoušci městské hromadné dopravy si zde přijdou na své díky rozsáhlému tramvajovému provozu, svým pojetím podobnému těm českým, který je doplněn autobusy a dvěma lanovkami (jednou pozemní a jednou visutou). Pozornost si také zaslouží mimořádně rozsáhlá a funkční parková železnice v Großer Garten.

Nejpočetnějším typem tramvají je NGT6DD v počtu 60 kusů, vyprodukovaných v letech 1995 – 1998 konsorciem SachsenTram (DWA Bautzen – později odkoupen Bombardierem). Jedná se o nízkopodlažní pětičlánkové vozidlo s třemi pevnými podvozky pod lichými články, kdy krajní podvozky jsou hnací a střední běžný. Vyrobeno bylo 47 jednosměrných a 13 obousměrných vozů. Z let 2001 – 2002 pocházejí koncepčně i vzhledově shodné sedmičlánkové vozy Bombardier NGT8DD. Mají 4 pevné podvozky, z nichž 1., 3. a 4. jsou hnací. Celkem těchto (přes 40 metrů dlouhých) vozů jezdí po Drážďanech 23.

Dalším typem je Bombardier NGTD8DD, provozovaný v počtu 40 kusů. Jedná se o jednosměrné cca 30metrové vozy z let 2006 – 2009, které jsou tříčlánkové. Krajní články jsou vybaveny dvojicemi podvozků, krátký střední článek je nesený. Ze 4 otočných podvozků jsou 3 hnací a 1 běžný. I k těmto vozům existuje prodloužená varianta (cca 45 metrů) Bombardier NGTD12DD, která sestává z 5 článků, kdy každý lichý má dvojici otočných podvozků (v krajních článcích hnané, ve středním běžné) a sudé články jsou nesené. Těchto vozů jezdí po Drážďanech 43 a byly vyrobeny v letech 2003 – 2010. U všech 4 typů platí, že podlaha nad běžnými podvozky je v jedné rovině s nízkopodlažními nesenými články. Nad hnacími podvozky je podlaha o jeden schod zvýšena. Ve stavu přežívá také posledních pár vozů T4D-MT a B4D. V době našich návštěv však do provozu nezasahovaly. Velkým lákadlem jsou v Drážďanech také 2 nákladní téměř 60metrové tramvaje CarGoTram, které slouží firmě Volkswagen.

Z drážďanského provozu by bylo dobré si vzít příklad. Stav tratí, zastávek i samotných vozů je perfektní, především čistota interiéru tramvají je příkladná. Dále také tichost samotných vozů je příkladná, ani dveřní výstraha není rušivým elementem. Dále může být drážďanský provoz příkladný sloučením výstupní a nástupní zastávky na konečných, kdy cestující nemusí čekat na nástupní zastávce, ale mohou se během řidičovy pauzy usadit a vyčkat na odjezd přímo ve voze. Téměř všechny spoje pak zajišťují nízkopodlažní vozidla.

  • Více o lanových dráhách: https://www.dvb.de/cs-cz/vylety/lanove-drahy/
  • Více o parkové železnici: http://www.parkeisenbahn-dresden.de/?index_cz
  • Pohled na visutou lanovku z Loschwitz do Oberloschwitz. | 4.4.2015 Pohled na visutou lanovku z Loschwitz do Oberloschwitz. | 4.4.2015 Jedno z lákadel tramvají v Drážďanech je CarGoTram, který slouží firmě Volkswagen. | 4.4.2015
    Pohled na krásnou a čistou továrnu na auta značky Volkswagen. | 26.9.2015 V parku přiléhajícím na továrnu Volkswagen se nalézá rozsáhlá parková železnice. | 26.9.2015 Parkovou železnici v Drážďanech mimo jiné obsluhuje také parní lokomotiva. | 26.9.2015 Vůz Bombardier NGTD12DD ev.č. 2840 odbavuje cestující v zastávce Mosenstraße. | 26.9.2015 Poblíž zastávky Gompitzer Höhe berou pojem „past na mamuty“ skutečně s německou důsledností. | 26.9.2015
    Vůz Bombardier NGTD12DD ev.č. 2831 přijíždí do zastávky Gompitzer Höhe. | 26.9.2015

    Text: Hhoonnzzaa

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
    ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
    web postaven na redakčním systému phpRS
    Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018