Statistika nuda je... aneb jak budeme jezdit od září 2016

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Statistika nuda je...
aneb jak budeme jezdit od září 2016


V souvislosti s blížícími se změnami v linkovém vedení tramvají stojí za to se u této tematiky zastavit blíže. Rozhodně zde nehodláme vstupovat na už tak tenký led hodnocení toho, co je a není špatně, protože k tomu se jistě vyjádří šéfredaktoři renomovanějších webů. Ale podíváme se na nové linkové vedení z pohledu statistiky. Ta sice, jak už se zpívá v písničce z pohádky Princové jsou na draka, „nuda je, má však cenné údaje“…

Grafikon provozu linky 22 od září 2016 v náhledovém okně konstruktérského programu firmy CHAPS.

Dlužno poznamenat, že naše shrnutí, díky dlouhodobé výluce tratě na Spořilov, není schopno zahrnout základní stav, ale stav platný od konce srpna roku 2016, s přihlédnutím ke sníženému vypravení z vozovny Kobylisy, kde pokračuje rekonstrukce kozlíků kolejí v halách.

Bohatý pražský tramvajový provoz.
V ulicích bude v pracovní dny v provozu 24 denních tramvajových linek z číselné řady 1-26. Nadále mimo provoz zůstávají linky 19 a 23. Na provozované linky vyjede ve špičkovém období 420 vlaků ze sedmi pražských vozoven, přičemž 51 vlaků bude v sestavě sólo, z toho 13 nízkopodlažních garancí v podobě strašnických wan. Těch bude podlé plánu již pouze 7 vypravováno ve dvojici.

První denní vlak vyjede z vozovny Motol krátce po 3:30 na linku 12, naopak řidič poslední denní tramvaje půjde domů po druhé hodině ranní opět z linky 12 vypravené vozovnou Motol.

Od srpna 2014, kdy došlo k odstavení většiny vozů Škoda 14T Elektra se, díky zvyšujícímu se počtu zprovozněných vozů, opět tento typ objevuje mezi garantovaně nízkopodlažními spoji. V barvách vozovny Kobylisy samozřejmě, a na linkách 3 a 17. Díky tomu již garantovaně nízkopodlažní spoje nebude zajišťovat pouze vozovna Žižkov.

Následující tabulka přináší celkový přehled vypravení jednotlivých vozoven, seřazený podle celkového počtu vypravených denních vlaků.

Vozovna NG vlaky G vlaky NG vlaky sólo G vlaky sólo Celkem
Motol 26 35 12 0 73
Pankrác 27 30 12 0 69
Vokovice 17 40 5 0 62
Strašnice 40 7 1 13 61
Hloubětín 20 36 2 0 58
Žižkov 47 0 4 0 51
Kobylisy 39 5 2 0 46
Celkem 216 153 38 13 420

Další tabulka přináší přehled toho, kolik vlaků vypravuje která vozovna na danou linku. Podbarvené buňky vyznačují, že příslušná vozovna zajišťuje na lince nízkopodlažní garantované spoje. Kombinace čísel x+x uvádí na první pozici počet negarantovaně nízkopodlažních spojů za znaménkem plus pak počet garantovaných spojů z dané vozovny. Na negarantovaných spojích se samozřejmě může z provozních důvodů objevit také nízkopodlažní vlak.

Zároveň z těchto údajů vyčteme, že největší různorodost vypravovaných linek hostí vozovna Pankrác, která bude vypravovat na celkem 13 linek, následovaná Motolem (10 linek) a Hloubětínem, Strašnicemi a Žižkovem (9 linek). Vokovice vypraví vlaky na 8 linek a Kobylisy na 6 linek.

Linka 18 je pak první linkou, na níž jsou v denním provozu všechna pořadí garantovaně nízkopodlažní. Toto však vyplývá ze zkušebního provozu terminálů na bezkontaktní prodej jízdenek, které jsou zatím instalovány pouze do vozů Škoda 15T ForCity Alfa a linka 18 je jedinou, na jejímž vypravení se podílí pouze vozovny, tímto typem tramvaje disponujícím.

Linka Hloubětín Kobylisy Motol Pankrác Strašnice Vokovice Žižkov G pořadí Pořadí
1 0 0 0 0 0 0+6 7+0 6 13
2 2+0 0 0 5+0 0+3 5+0 0 3 15
3 0 7+2 0 4+5 0 0 0 7 18
4 0 0 6+1 4+1 0 0 0 2 12
5 0 0 1+5 1+1 6+1 0 2+0 7 17
6 2+5 0 0 0 0 0 9+0 5 16
7 0 0 1+1 4+2 4+2 0 0 5 14
8 3+5 0 0 0 0 2+4 0 9 14
9 0 0 9+10 0 0 0 15+0 10 34
10 0 16+0 2+6 0 0 0 0 6 24
11 0 0 0 2+4 0 0 5+0 4 11
12 2+5 1+0 2+4 2+0 0 0 0 9 16
13 0 0 0 3+0 0+6 0 1+0 6 10
14 3+6 0 0 1+3 0 0 0 9 13
15 0 2+0 6+0 0 1+2 0 3+0 2 14
16 7+5 0 3+4 0 1+0 0 1+0 9 21
17 2+1 9+3 0 7+7 0 0 0 11 29
18 0 0 0 0+7 0 0+6 0 13 13
19 0 0 0 0 0 0 0 0 0
20 0 0 2+4 2+0 0 4+4 0 8 16
21 0 0 6+0 4+0 0+2 0 0 2 12
22 0 0 0 0 22+2 3+10 0 12 37
23 0 0 0 0 0 0 0 0 0
24 0+2 6+0 0 0 0 0 8+0 2 16
25 1+7 0 0 0 0 5+3 0 10 16
26 0 0 0 0 7+2 3+7 0 9 19
Celkem 58 46 73 69 61 62 51 166 420

Nejčastější počet pořadí v oběhu na jedné lince je roven šestnácti. Šestnáct vlaků tak naleznete na linkách 6, 12, 20, 24 a 25. Nejvíce vlaků je logicky na páteřních linkách. Vítězí linka 22 (37 vlaků), následovaná linkou 9 (34 vlaků) a linkou 17 (29 vlaků). Přes dvacítku pořadí se vyhoupnou ještě linky 10 (24 vlaků) a 16 (21 vlaků).

Grafikon provozu linky 9 od září 2016 v náhledovém okně konstruktérského programu firmy CHAPS.


Související články:
 Tramvajová linka 15
 Tramvajová linka 10
 Tramvajová linka 35
 Tramvajová linka 21
 Tramvajová linka 17
 Tramvajová linka 3
 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 poprvé v provozu
 Tramvajová linka 24
 Jednokolejný provoz v Zenklově ulici od 15.5.2018 do 10.8.2018
 Přestávky řidičů tramvají
 Projekt organizace pražské MHD 1967 aneb Co by se stalo, kdyby...
 Praha 1963: Zkoušky »tunelového provozu«
 Tramvajová linka 8
 Tramvajová linka 18
 Tramvajová linka 11
 Tramvajová linka 7
 Tramvajová linka 5
 Tramvajová linka 4
 V roce 1974 dojezdily v Praze dvounápravové tramvaje
 Tramvajová linka 1
 Tramvajová linka 25
 Provoz tramvají během MS v ledním hokeji 1972
 Tramvajová linka 2
 Jak pražské koleje opouštěly vozy T1
 Tramvajová linka 16
 Předpisy a přezkoušení DP Praha
 Tramvajová linka 20
 Tramvajová linka 14
 Tramvajová linka 13
 Tramvajová linka 22
 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 opět v provozu
 Tramvajová linka 27
 Tramvajová linka 26
 Tramvajová linka 29
 Tramvajová linka 32
 Tramvajová linka 6
 Tramvajová linka 31
 Když Prahu ovládla Téčka
 Tramvajová linka 28
 Nasazení vozů T3 na linky 9 a 14 v nočním provozu
 Noční provoz tramvají nejen na Štědrý den a Silvestra
 Náhradní tramvajová doprava za metro
 Provoz - archivní data vypravení
 Povolání: řidič tramvaje
 Označování vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020