Tramvajová doprava města Częstochowa 2014

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Tramvajová doprava města Częstochowa 2014


Vůz Pesa Twist ev.č. 627 „Pułaski“ ujíždí stejně rychle, jako utekla naše letní dovolená v Polsku v roce 2014. | 26.7.2014
Do nástupní zastávky přijíždí ze smyčky Fieldorfa-Nila vůz Pesa Twist ev.č.626 „Częstoch“. | 26.7.2014 Vůz Pesa Twist ev.č. 626 „Częstoch“ ve smyčce Fieldorfa-Nila. | 26.7.2014 Prostor předních dveří vozu Pesa Twist. | 26.7.2014 Pohled do přední části prvního článku vozu Pesa Twist. | 26.7.2014 Průhled vozem Pesa Twist od druhého kloubu. | 26.7.2014
Zadní článek vozu Pesa Twist. | 26.7.2014
Częstochowa je město s necelými 250 000 obyvateli v jižní části Polska. Kromě jednoho z nejvýznamnějších světových křesťanských poutních míst – Jasna Góra – se zde nalézá nevelký tramvajový provoz, který jsme v létě 2014 navštívili.

Tramvaje zde z jedné vozovny vyjíždí na tratě ve tvaru otočeného písmene „Y“. Ze sídliště na severu města vede přes centrum dále na jih jedna tramvajová trať, která se v jižní části města větví na dvě samostatné větve. Východní větev společně s hlavní tratí je původní, větev západní je novostavbou z roku 2012. Veškeré tratě jsou dvoukolejné o rozchodu 1 435 mm a většinou jsou vedeny odděleně od ostatní pouliční dopravy. Celkem jsou provozovány 3 linky denní a 1 linka noční. Všechny linky zajíždí na sever města, linky 1 a 2 využívají původní východní větev na jižní straně města, linka 3 a noční tramvajová linka zajíždějí do západní větve.

Vozový park se skládá ze starých vozů Konstal 105Na (cca 50 kusů) a vozů Pesa Twist (7 kusů) z roku 2012. Jedná se o cca třicetimetrové tříčlánkové vozy se čtyřmi otočnými podvozky, z kterých pouze dva krajní jsou hnací, dva podvozky pod prostředním článkem jsou běžné. Vůz je 100% nízkopodlažní. Interiér je značně limitován čtyřmi podvozky zasahujícími do prostoru jednotlivých článků, samozřejmostí je klimatizace celého vozu.

Vůz Pesa Twist ev.č. 626 „Częstoch“ ve výstupní zastávce Stadion Raków. | 26.7.2014
Vůz Pesa Twist ev.č. 626 „Częstoch“ manipuluje ve smyčce Stadion Raków zprovozněné v roce 2012. | 26.7.2014 Pesa Twist ev.č. 626 „Częstoch“ v nástupní zastávce Stadion Raków. | 26.7.2014
Do zastávky Estakada přijíždí dvojice vozů Konstal 105Na ev.č. 644+645 na lince 2. | 26.7.2014 Ovšem tady něco nehraje. Na čele vozu byla dvojka a na boční orientaci je pro jistotu oboje. Uvidíme, kam dojedeme... | 26.7.2014
Dojeli jsme do smyčky linky 2 – Raków Dworzec PKP. Co tedy měla znamenat ta boční orientace?. | 26.7.2014 Ve smyčce Raków Dworzec PKP zachycena souprava vozů Konstal 105Na ev.č. 644+645, která po výměně čelní orientace byla zepředu linka 1, z boku linka 1(2), a zezadu linka 2. | 26.7.2014
Vůz Pesa Twist ev.č. 625 „Czewuś“ v centru města. | 26.7.2014
Nutno uznat, že udržovanější vozy Konstal 105Na snad v celém Polsku najít nelze.. | 26.7.2014 Vcelku obyčejný pohled do vozu Konstal 105Na narušuje piktogram upozorňující na místo pro invalidní vozík. | 26.7.2014 Souprava vozů Konstal 105Na ev.č. 644+645 v nástupní zastávce Raków Dworzec PKP. | 26.7.2014 Zcela dokumentační, mimotramvajová, fotka Ikarusu 280 ev.č. 158 – v tomto městě autobusy Ikarus stále slouží. | 26.7.2014 Vůz Pesa Twist ev.č. 625 „Czewuś“ přijíždí do zastávky Estakada. | 26.7.2014
Souprava vozů Konstal 105Na na lince 2, zdánlivě však na lince 1. Do zastávky Kucelin Szpital v době naší návštěvy tramvaje nejezdily a bylo nutné přestoupit na autobus. | 26.7.2014

Text: Hhoonnzzaa

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024