Pohlednice Pražských tramvají... ...z Nového Údolí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Pohlednice Pražských tramvají...
...z Nového Údolí


Česko-německá státní hranice. A to byl v dobách ne zas tak minulých obrovský problém. Dnes tu hrdě poklidně vedle sebe vlají vlajky obou států. | 4.8.2014
Do cíle své cesty v Novém Údolí přijel vlak vedený motorovým vozem 810.146-8. Protože má přivěšený pouze vlečný vůz řady 010, musí před odjezdem provést poměrně složitou manipulaci. Od nástupiště odcouvá i s vagónkem zpět do výhybny. Tam vagon odpojí, motorový vůz se vrátí zpět směrem k nástupišti a následně po druhé koleji odstavený vagón objede. Přijede si pro něj z druhé strany a zase jej... | 4.8.2014 ...nasune zpět k nástupišti. | 4.8.2014 Dál už koleje provozované „normální“ železnicí nevedou. | 4.8.2014 Nový dopravní terminál, vybudovaný v roce 2011 jako sem ani nepatřil... | 4.8.2014 Nový dopravní terminál, vybudovaný v roce 2011 jako sem ani nepatřil... | 4.8.2014
Tři využité vagóny jsou svým způsobem technické unikáty...  | 4.8.2014
První sloužil jako klasický dobytčák... | 4.8.2014 ...a využívaný je jako krčma.  | 4.8.2014 Druhý pochází z přelomu 19. a 20. století a je to vůz, který již v době svého vzniku sloužil, stejně jako dnes, jako vůz ubytovací. | 4.8.2014 Třetí vagón, ve kterém je muzejní expozice, byl používán k přepravě potravin a proto má dvojité izolované stěny. | 4.8.2014 Muzejní expozice je umístěna v historickém chladícím vagonu z 20. let minulého století, račte vstoupit. | 4.8.2014
Vstupné do muzea je dobrovolné a platí se do kasičky u vstupních schodů . | 4.8.2014
Nové Údolí bylo osadou ležící uprostřed šumavských lesů, do níž v roce 1823 patřilo již 23 domů. V roce 1884 byla na bavorské straně u obce Borský Mlýn (něm. Haidmühle) zřízena celnice. V červnu roku 1910 zahájila provoz česká část železnice od Černého Kříže, v listopadu téhož roku se přidala německá část Waldkirchen - Haidmühle.
Poválečný vývoj Nového Údolí kopíruje osudy západního pohraničí. Po vysídlení původního obyvatelstva v říjnu 1947 následovalo přerušení železničního spojení do Německa, a ve vzdálenosti 4 km od hranice směrem do vnitrozemí vyrostla v roce 1951 železná opona. V obci Nové Údolí přečkala do dnešních dnů jediná stodola, z domů pak žádný, všechny byly strženy v roce 1953... Zatímco Němci své koleje snesli v roce 1974, u nás do zakázaného pásma zajížděly nákladní vlaky pro dřevo. Cestující museli vystoupit již ve Stožci.
Po roce 1989 mířily železniční koleje do Země Nikoho, do srdce čarokrásné přírody. Až 1. července 1990 přijel do Nového Údolí v 8:18 hodin po dlouhé době osobní vlak z českého vnitrozemí.
Exponáty Muzea Pošumavské jižní dráhy. | 4.8.2014
Exponáty Muzea Pošumavské jižní dráhy. | 4.8.2014 Exponáty Muzea Pošumavské jižní dráhy. | 4.8.2014
Exponáty Muzea Pošumavské jižní dráhy. | 4.8.2014 Exponáty Muzea Pošumavské jižní dráhy. | 4.8.2014
Zejména v letní sezóně se můžete po trati svést replikou praní lokomotivy zvané s nadsázkou „Gigant“... | 4.8.2014 Ta byla vyrobena Zdeňkem Liberdou z Kubovy Hutě. | 4.8.2014 Směrem do Německa, tedy do kopce, lokomotivu pohání humánní pohon, tedy členové Muzea či brigádníci, do Česka se vrací samospádem. | 4.8.2014 Aby byla iluze parní lokomotivy věrnější, topí se v ní travou posečenou v okolí nejkratší mezinárodní tratě. | 4.8.2014 Spolek Pošumavská jižní dráha zakoupil od státu násep bývalé mezinárodní tratě Volary - Pasov, která byla v roce 1948 na státní hranici zrušena. | 4.8.2014
Postupně podařilo položit 105 metrů koleje... | 4.8.2014 Koleje nejkratší mezinárodní železniční tratě světa. | 4.8.2014 Koleje nejkratší mezinárodní železniční tratě světa. | 4.8.2014 Koleje nejkratší mezinárodní železniční tratě světa. | 4.8.2014 Nejkratší mezinárodní železnice na světě překračující státní hranici je v Novém Údolí. | 4.8.2014
V roce 2000 byla Šumava vyhlášena evropskou krajinou roku 1999/2000. Toto ocenění každoročně obdrží přírodně zajímavá oblast na hranicích evropských zemí. | 4.8.2014

ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017