Hromadná doprava města Grudziądz 2014

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Hromadná doprava města Grudziądz 2014


Vůz Düwag GT8 ev. č. 84 opatřený městským unifikovaným nátěrem. | 23.7.2014
Souprava vozů Konstal 805Na-MM ev.č. 91+90 vjíždí do areálu tramvajové vozovny. | 23.7.2014
Ve stotisícovém městě Grudziądz je v provozu nejmenší tramvajový provoz v Polsku, jehož historie však sahá až do konce 19. století. Kromě tramvajového provozu, kterému se věnuje zbytek textu, je zajímavý již příjezd do města. Pro příjezd ze západní strany je možné využít jediného mostu přes mohutnou řeku Vislu, který je společný v jedné úrovni pro automobily i pro vlaky.

Tramvajový provoz je velmi malý. Jedná se pouze o jednu trať ze severu, přes historické centrum, do sídliště na jihu města. Z hlavní tratě se v cca polovině odpojuje krátká trať k tramvajové vozovně. Tratě jsou rozchodu 1000 milimetrů a jsou tvořeny jak žlábkovými, tak bezžlábkovými kolejnicemi. Úsek od odbočky k vozovně na jih města je tvořen výhradně dvoukolejnou tratí, která v jednotlivých etapách procházela v minulosti rekonstrukcemi. Trať k vozovně a úsek na sever od odbočky k vozovně obsahuje i úseky jednokolejné. Síť obsahuje 3 smyčky (dvě koncové a jednu nácestnou) a jeden obratový trojúhelník, který se nalézá u vozovny. Vozovna sousedí s hlavním nádražím. Její budova v roce 1993 vyhořela a nyní vypadá opravená ve velmi dobrém a udržovaném stavu.

Vozový park tvoří pouze vysokopodlažní vozy Konstal 805Na (cca 20 kusů) z 80. 90. let a Düwag GT8 (cca 10 kusů) odkoupených z Německa v roce 2010. Celkem 6 vozů Konstal 805Na bylo v roce 2010 rekonstruováno společností Pesa na typ 805Na-MM s dosazením asynchronní elektrické výzbroje a kompletním omlazením exteriéru i interiéru vozů.

V minulosti byly střídavě provozovány ve městě tři linky. Od vozovny na sever (linka 1), od vozovny na jih (linka 3) a linka ze severu na jih (linka 2). Nyní, dle dostupných zdrojů, je v bezvýlukovém stavu provozována pouze linka 2 a trať k vozovně a k hlavnímu nádraží slouží pouze jako manipulační pro výjezdy a zátahy vozů.

V létě 2014 právě probíhala rekonstrukce úseku od odbočky k vozovně na sever města a z toho důvodu byla v provozu linka číslo 3. Přes den se na lince objevovaly soupravy dvou vozů Konstal. Během pozdního odpoledne a večera byly soupravy nahrazovány vozy Düwag.

Pohled do areálu vozovny s odstaveným pracovním vozem Ikarus. | 23.7.2014
Již odstavená souprava vozů Konstal 805Na-MM ev.č. 91+90 ve společnosti pracovního vozu Konstal 2N2. | 23.7.2014 Pohled do areálu vozovny s pracovní vozem Konstal 2N2 a vozem Düwag GT8 ev.č. 88, který nahradí ve večerním provozu soupravu právě odstavených Konstal 805Na-MM. | 23.7.2014
Vůz Düwag GT8 ev.č. 87 manipuluje na obratovém trojúhelníku u vozovny v přednádraží. | 23.7.2014 Vůz Düwag GT8 ev.č. 80 přijíždí do výstupní zastávky u vozovny a nádraží. | 23.7.2014
Vůz Düwag GT8 ev.č. 87 manipuluje na obratovém trojúhelníku u vozovny v přednádraží. | 23.7.2014 Prázdninový jízdní řád výlukové linky číslo 3. | 23.7.2014
Interiér vozu Düwag GT8 ev. č. 87. | 23.7.2014 Souprava vozů Konstal 805Na na lince 3 vykonává poslední jízdu před večerním odstavením ve vozovně. | 23.7.2014
Zadní čelo vozu Düwag GT8 ev.č. 87 zaujme instalovanými diodovými koncovými světly a přidanou couvací kamerou. | 23.7.2014 Vůz Düwag GT8 ev.č. 87 v nástupní zastávce Rządz na jihu města. | 23.7.2014
Vůz Düwag GT8 ev.č. 80 míří do konečné zastávky Rządz na jihu města. | 23.7.2014 Vůz Solaris Urbino 12 ev. č. 331 na sídlišti v blízkosti smyčky Rządz. | 23.7.2014 Vůz Düwag GT8 ev.č. 80 směřuje z konečné zastávky Rządz k nádraží. | 23.7.2014 Vůz Düwag GT8 ev. č. 79 míří do konečné zastávky Rządzůz Düwag GT8 ev. č. 79 míří do konečné zastávky Rządz. | 23.7.2014 Setkání vozů Düwag GT8 ev. č. 79 a 88. Vůz ev.č. 88 toho dne absolvoval drobnou nehodu s osobním automobilem. V dalším provozu mu to však nebrání. | 23.7.2014
Mírně obouchaný vůz Düwag GT8 ev. č. 88. | 23.7.2014 V prostoru nácestné smyčky Chelmińska/Południowa odbavil cestující vůz Düwag GT8 ev.č. 84. | 23.7.2014 Po nově zrekonstruované části tratě projíždí vůz Düwag GT8 ev. č. 87. | 23.7.2014 Po nově zrekonstruované části tratě projíždí vůz Düwag GT8 ev. č. 87. | 23.7.2014 Na nově zrekonstruované části tratě se nachází i jediná nácestná smyčka s pro Česko nezvyklým provedením výhybky. | 23.7.2014

Text: Hhoonnzzaa

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017