Hromadná doprava v Elblągu

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Hromadná doprava v Elblągu


Vlajková loď tramvajového vozového parku v Elblągu – vůz Pesa 121N. | 21.7.2014
Elbląg je město na severu Polska nepříliš vzdálené od Gdańsku. Na rozloze cca 80 km2 žije bezmála 125 000 obyvatel. Provozovatelem tramvají je společnost Tramwaje Elbląskie Sp. z o.o.
Vůz Pesa 121N ev.č.402 přijíždí do zastávky Mickiewicza na jednokolejném úseku. | 21.7.2014 Vůz Pesa 121N ev.č.402 v zastávce Mickiewicza na jednokolejném úseku. | 21.7.2014 Iveco Crossway LE 10,8 m ev.č.723 poblíž zastávky Mickiewicza. | 21.7.2014 Autosan Sancity 9LE ev.č.10108 poblíž zastávky Mickiewicza. | 21.7.2014 Solbus Solcity 11M ev.č.70108 poblíž zastávky Mickiewicza. | 21.7.2014
Konstal 805Na ev.č.056 v zastávce Plac Słowiański. | 21.7.2014
Na nepříliš rozsáhlé síti o rozchodu kolejnic 1000 mm je provozováno celkem 5 linek (1 – 5), které jsou obsluhovány cca 17 vozy Konstal 805Na z 80. let, šesti tříčlánkovými plně nízkopodlažními vozy Pesa 121N z roku 2006 a dvěma tříčlánkovými obousměrnými vozy Düwag M8C-NF, které vznikly rekonstrukcí vozů MAN M8C v roce 2013. Společnost disponuje taktéž vozy Düwag a Westwaggon/AEG GT6. V provozu však tyto vozy v době návštěvy nebyly.

I v Elblągu je patrná snaha o modernizaci tramvajové sítě a vozového parku. Tratě linek 3 a 5 jsou víceméně zrekonstruované, zbylé jsou ovšem ve velmi zbědovaném stavu. Nízkopodlažní vozy jsou vypravovány výhradně na linky 3 a 5. Hlavním problémem jsou zdejší intervaly stpojů. Některé linky jsou provozovány v intervalu 40 minut ve všední den, nejkratší intervaly má pak linka 4, která je v pracovní dny provozována v intervalu 12 minut. Na všechny spoje jsou nasazovány buď článkové vozy nebo samostatné vozy Konstal 805Na. Zřejmě díky velmi dlouhým intervalům a vysokým cenám jízdného jsou vozy často zcela prázdné, v žádné fázi dne není problém ani v centru města nalézt v tramvaji místo k sedění. Špatnou situaci tramvajového provozu dokresluje i špinavý a zanedbaný interiér zdejších vozů.

Tramvajová síť je tvořena převážně tratěmi s otevřeným svrškem se žlábkovými i bezžlábkovými kolejnicemi. Použito je klasické trolejové vedení i tzv. řetězovka. V síti se nalézá mnoho jednokolejných úseků. Zvláštností je pak jednokolejná trať linky 2 vedoucí po straně obousměrné komunikace, kdy výstup v jednom směru je umožněn cestujícím přímo do jízdního pruhu protisměrně jedoucích aut.

Vůz Düwag M8C-NF ev.č.812 mezi zastávkami Sąd a Plac Słowiański. | 21.7.2014
Vůz Düwag M8C-NF ev.č.812 v nástupní zastávce smyčky Ogólna. | 21.7.2014 Stanoviště řidiče vozu Düwag M8C-NF ev.č.812, jehož ovládací prvky jsou popsány výhradně piktogramy. | 21.7.2014
Konstal 805Na ev.č.041 v nástupní zastávce smyčky Ogólna. | 21.7.2014 Vybavení zadní plošiny vozu Konstal 805Na ev.č.041 (výhybková tyč a krabička zadního pojezdu). | 21.7.2014
Interiér vozu Konstal 805Na ev.č.041. | 21.7.2014 Provedení boční orientace vozu Konstal 805Na ev.č.041. | 21.7.2014
Na odříznuté koleji od ostatní kolejové sítě poblíž vozovny vyčkávají na svůj osud vozy Konstal 5N ev.č.029, Konstal 5ND ev.č.154 a Westwaggon/AEG GT6ZR ev.č.221. | 21.7.2014 Vlečný vůz Konstal 5ND ev.č.154. | 21.7.2014
Westwaggon/AEG GT6ZR ev.č.221 na odříznuté koleji od ostatní sítě u vozovny. | 21.7.2014 Konstal 805Na ev.č.046 u zastávky Stocznia. | 21.7.2014 Konstal 805Na ev.č.057 u zastávky Plac Słowiański. | 21.7.2014 Konstal 805Na ev.č.056 ve smyčce Marymoncka. | 21.7.2014 Konstal 805Na ev.č.061 vyjíždí ze smyčky Druska. Jako jeden z mála je opatřen nátěrem zdejšího dopravního podniku. | 21.7.2014
Konstal 805Na ev.č.056 vyjíždí ze smyčky Druska. | 21.7.2014 Setkání vozů Pesa 121N ev.č.402 a 406 u zastávky Sąd. | 21.7.2014 Interiér vozu Pesa 121N. | 21.7.2014 Pesa 121N ev.č.406 v zastávce Sąd. | 21.7.2014 Pesa 121N ev.č.402 přijíždí do zastávky Mickiewicza. | 21.7.2014


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017