Hromadná doprava v Göteborgu

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Hromadná doprava v Göteborgu


Obdivovatelé vozů značky Tatra nemohou na svých cestách vynechat město, v němž je, byť jen v jednom exempláři, provozován vůz této značky. Naše kroky proto zamíří do Göteborgu, druhého největšího švédského města, ležícího v provincii Västergötland na západním pobřeží Švédska u zálivu Kattegat. Začneme 
však „netatrováckým“ vozem, kdy souprava vozů M28 na lince 10 stanicuje na své konečné stanici Doktor Sydows Gata. Na fotografii vidíme několik zajímavostí, které má toto město. Jako první je pantograf umístěný v zadní části, za 2. zvýraznění zrcátka reflexní páskou ve tvaru písmene L. Posledním znamením je označení zastávkového sloupku ve všechny přestupních uzlech. Tento sloupek má označení pismene B. Označení slouží k lepší orientaci při hledání správného místa zastavení vašeho dalšího spoje. | 28.9.2012
Přijíždí hlavní „objekt“ naší návštěvy, vůz T7B5, který... | 28.9.2012 ...se v Göteborgu vyskytuje i pod označením M30. Vůz v současnosti slouží jako přenosový vůz místního rádia. | 28.9.2012 Pohled od strany dveří ukazuje zaslepení posledních dveří, kde je umístěn mixážní pult pro přenost radiových vln do místního rádia. | 28.9.2012 Pohled na zadní čelo vozu ev.č.100. | 28.9.2012 Cedulka za sklem informuje o typu vozidla a uvádí informaci, že vůz pochází z Osla. | 28.9.2012
Logo västtrafiku dokazuje, že se jedná o integrovaný dopravní systém v okolí Göteborgu. A zde je loď připravena na linku 181. | 27.9.2012 Linka 8 směřujicí z nástupiště C ve stanici Redbergsplatsen do centra města. | 28.9.2012 Linka 11 ve své konečné stanici Salholmen, kde se nachází přestupní místo na lodní dopravu směřujicí do „příměstských“ fjordů. | 27.9.2012 Linka 5 stanicující ve stanici Eketrägatan. | 27.9.2012 Linka 2 na své konečné stanici u nemocnice. | 28.2012
Zástupce vozů s označením M21 nesoucí ev.č. 373 opouští tunel, který je využíván pro rychlejší cestu z centra na okraj města. | 28.9.2012
Interier „M28čky“ je speciální uspořádáním 2+2, kdy vždy dochází k posunutí jednoho sedadla vůči druhému. | 28.9.2012 Vůz ev.č.349 byl zkraje roku 2010 v pražských Ústředních dílnách vybaven digitální výzbrojí a vrácen zpět do svého domovského města. Zde vypravený na linku 8 ve stanici Axel dahlströms Torg. | 28.9.2012 Vůz opouští centru ve stanici Svingeln a míří do severovýchodní oblasti Goteborgu. | 27.9.2012 Zleva specialita obdoby metrobusů v podobě tříčlánkového klubového autobusu a z tunelu vyjíždí zástupce první série tramvají s označením M32. | 28.9.2012
Konečná stanice pro linku 8. | 28.9.2012 Linka 9 ve stanici Hammarkullen. Tato stanice je na trati, která je vedena jako rychlodrážní a takřka po celou dobu je na ní levostraný provoz. | 28.9.2012 Pohled na zadní část tramvaje typu M32 ev.č.458. | 28.9.2012 Specialitou vozů M28 jsou dveře obdobné, jaké známe z našich vozů T3. Tyto dveře ale nemají žádné dveřní pohony. Cestujicí si je tak sami otevřou a poté zase sami za sebou zavřou, ostatně podobný princip známe i z vozů zubačky na Štrbské Pleso. | 28.9.2012
Vozy s označením M28 se v Göteborgu vyskytují v počtu 70 kusů. Dodal je koncern Asea v letech 1965-1967. A jsou stále provozní... | 28.9.2012 Linka 11 obsazená vozem M28 ev.č.754 opouští svou konečnou Salholmen a míří do centra města. | 27.9.2012 Vůz M28 ev.č.757 vypravený na cvičnou jízdu u stanice Ekedal. | 27.9.2012 Pohled na zadní čelo vozu M28 ev.č.818. | 27.9.2012
Linka 11 v nástupní stanici konečné Salholmen. | 27.9.2012 Souprava vozů M28 ev.č.829+739 ve smyčce Axel dahlströms Torg. | 28.9.2012 Souprava na lince 5 ve stanici Eketrägatan. Za povšimnutí stojí značení nástupišt písmeny. Toto označení slouží pro lepší orientaci v místech přestupních uzlů. | 27.9.2012 Nevolnost cestujicího v jedné ze souprav v centrální přestupní stanici Brunnsparken brzdí provoz ve všech směrech a tak na místo doraží složky místního Dopravního podniku. | 27.9.2012
Metrolinka s označením 16 ve své konečné stanici u nemocnice. | 28.9.2012

ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017