Scanjournal č.063

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.063

Fotografické okénko do nedávné historie


63. Praha na začátku srpna 1998
V šedesátém třetím vydání navážeme na minulý díl z období výluky v úseku Kotlářka – Anděl – Újezd. Tyto výluka vyvolala kromě přímých odklonů linek i některá nezvyklá nasazení tramvají na linkách. Ve druhé polovině dnešního vydání se budeme věnovat běžným provozním situacím v létě 1998, a to včetně několika autobusových záběrů.
Během výluky byla v provozu náhradní tramvajová doprava v trase Sídliště Řepy – Kotlářka, označená jako linka 35. Na této lince, ukončené povrchovým přejezdem na Kotlářce, jezdily vozy KT8D5 půjčené do vozovny Motol. Na snímku je tramvaj ev.č.9047. | 11.8.1998 Linka 6 byla z důvodu výluky odkloněna do obratiště Brusnice a na motolských pořadích zaskakovaly soupravy z Vokovic. Díky tomu bylo možné pořídit snímek reklamní soupravy ev.č.7182+7183 na lince 6 poblíž zastávky Brusnice. Dnes je zde travnatý kryt tramvajové trati. | 11.8.1998 Motolská pořadí na lince 6 vyjížděla také z vozovny Pankrác s místními vozy. Tak se objevila na motolském pořadí na Náměstí bratří Synků na lince 6 i souprava vozů T3 ev.č.6139+6138, na počátku roku 1998 předaná na Pankrác ze Žižkova. | 19.8.1998 Ve směru na odklonovou konečnou Malovanka byla na zastávce I.P.Pavlova zachycena další pankrácká souprava suplující výkon vozovny Motol. Tentokrát se jedná o soupravu vozů T3 ev.č.6600+6601 ve slušivé celovozové reklamě Allianz. | 19.8.1998 Linku 12 díky výluce vypravovala vozovna Pankrác. Tak bylo možné v tehdejší podobě smyčky Sídliště Ďáblice zachytit soupravu ev.č.6457+6439. | 13.8.1998
9047 - 35
11.8.1998
7182+7183 - 6
11.8.1998
6139+6138 - 6
19.8.1998
6600+6601 - 6
19.8.1998
6457+6439 - 12
13.8.1998
Rovněž na lince 3 se tedy v srpnu 1998 nevyskytovaly vozy T6A5 a objevovalo se zde více pankráckých souprav starších vozů T3. Tak mohla být vedle tradičních stánků na Palmovce vyfotografována souprava ev.č.6518+6519. | 11.8.1998 Další trojku z vozovny Pankrác reprezentuje souprava vozů T3 ev.č.6577+6579, zachycená na odjezdu ze zastávky Tusarova. | 11.8.1998 Přestože z minulých snímků by se mohlo zdát, že tramvaje typu T6A5 v srpnu 1998 vůbec nejezdily, nebylo tomu tak. Některé vozy T6A5 byly z Motola během výluky přemístěny do vozovny Vokovice, odkud byly vypravovány nezvykle na linku 22. Na Pohořelci byla vyfotografována souprava vozů ev.č.8667+8668. | 11.8.1998 Na lince 22 jezdila také souprava vozů T6A5 ev.č.8681+8682, čerstvě připravená na polep druhým provedením celovozové reklamy Pražský Podzim. Na snímku stanicuje v zastávce Pražský Hrad. | 11.8.1998 Kromě několika souprav vozů T6A5 jezdily na motolských pořadích linky 22 i soupravy z Pankráce, podobně jako na lince 6. Na snímku z náměstí Míru je zachycena souprava vozů T3 ev.č.6602+6608. | 20.8.1998
6518+6519 - 3
11.8.1998
6577+6579 - 3
11.8.1998
8667+8668 - 22
11.8.1998
8681+8682 - 22
11.8.1998
6602+6608 - 22
20.8.1998
Třetí pětice snímků se zabývá záběry z běžného provozu, bez ovlivnění výlukami. Na Náměstí bratří Synků byla vyfotografována souprava vozů T3 ev.č.6686+6687 na lince 11. Vůz ev.č.6686 byl jedním z nemnoha z řady 66xx, které byly vybaveny pevnou kabinou. | 19.8.1998 Vůz T3M ev.č.8030 ještě pevnou kabinu nemá a nikdy ji nedostane, zatím však může jezdit jako čelní, respektive jako sólo i se starou kabinkou. Na snímku z Masarykova nádraží jede na lince č. 5 ve směru k Vozovně Kobylisy. | 25.8.1998 Na snímku soupravy T3SUCS ev.č.7152+7153 na lince 1 je vidět nejen pozůstatek celovozové reklamy Candy, ale také část uspořádání Strossmayerova náměstí před zřízením pěší zóny u zastávky od Vltavské. | 5.8.1998 Rovněž na Letenském náměstí byla od roku 1998 zastávka ve směru z centra změněna zřízením chodníkového mysu. Na zastávce v původním stavu zastavila souprava T3SUCS ev.č.7024+T3 ev.č.6637 na lince 26. | 17.8.1998 Na dalším snímku z Letenského náměstí je vidět pouze tramvaj – souprava T3SUCS ev.č.7234+7235 v celovozové reklamě EuroTel na lince 1. | 17.8.1998
6686+6687 - 11
19.8.1998
8030 - 5
25.8.1998
7152+7153 - 1
5.8.1998
7024+6637 - 26
17.8.1998
7234+7235 - 1
17.8.1998
Celých 28 let po zrušení tramvajového provozu ještě v ulici Antala Staška leží koleje, cestující však musejí jezdit jen autobusem linky 193, lidově zvaným X13 po původní tramvajové lince. Na snímku vůz ev.č.5733 poblíž zastávky Poliklinika Budějovická. | 14.8.1998 U zastávky Ryšánka jezdily autobusy dlouhá léta kolem opuštěného vratného trojúhelníku, kterým byla ukončena tramvajová trať. Postupem let části kolejiště mizely… Na lince X13 je zachycen autobus ev.č.5750. | Třetí smutný snímek z Ryšánky v létě 1998 – přes zbytky kolejí přejíždí autobus ev.č.5845 na lince 121. | 14.8.1998 Ať dnes nekončíme tak smutně, mrkněme do obratiště Palmovka, kde se to ještě hemžilo Ikarusy. Na snímku je zachycen na lince 261 vůz ev.č.4009, zakoupený v roce 1992 jako ojetý z Pardubic. | 10.8.1998 Ikarus ev.č.4592 na lince 187 vyčkává na Palmovce na odjezd vedle operativní zálohy, na kterou byl vypraven autobus ev.č.4006, patřící rovněž do skupiny ojetých vozů z Pardubic. | 10.8.1998
5733 - 193
14.8.1998
5750 - 193
14.8.1998
5845 - 121
14.8.1998
4009 - 261
10.8.1998
4592 - 187, 4006
10.8.1998


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017