Pohlednice Pražských tramvají... ...od krytého mostu v Radošově

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pohlednice Pražských tramvají...
...od krytého mostu v Radošově


Obnovený krytý most v Radošově s farním kostelem sv. Václava z roku 1352. | 10.7.2012
Obnovený krytý most v Radošově. | 10.7.2012 Usazení obnoveného krytého mostu v Radošově mostu na kamenné pilíře. | 10.7.2012 Usazení obnoveného krytého mostu v Radošově mostu na kamenné pilíře. | 10.7.2012 Čelní štít obnoveného krytého mostu v Radošově. | 10.7.2012 Základní kámen obnovy krytého mostu v Radošově. | 10.7.2012
Dřevěné bednění bočnic mostu. | 10.7.2012
Radošovský most přes Ohři byl postaven v místě někdejšího brodu v místech, kudy král Jan Lucemburský prvně přijel do Čech v roce 1310. Jeho syn, císař Karel IV., udělil v roce 1364 městu Ostrovu (nad Ohří) právo k vybudování mostu a k vybírání cla ze vzácného zboží dováženého po zemské cestě zvané Královskou cestou.

Původní most byl nepochybně celý vybudován ze dřeva, je zřejmé, že musel být neustále opravován. Podle dochovaných pramenů měl vyhořet měl v roce 1567, v roce 1628 jej měla poškodit velká voda a o 11 let později jej měli strhnout Švédové... Obnovován po poškozeních měl být také v letech 1709 a 1731. V roce 1742 byl most zcela shořel, tentokráte díky francouzským vojákům, ale o dva roky později byl opět obnoven. Během obnovy v roce 1753 byly nábřežní pilíře vyzděny z lomového kamene, ale ostatní konstrukce včetně návodních pilířů byly opět dřevěné. Poté, co byl most poškozen ledy v roce 1768, byly i oba návodní pilíře postaveny z kamene, horní dřevěná konstrukce však zůstala včetně střechy zachována. Roku 1783 byl most opět opravován, horní dřevěná část zůstala bez zastřešení. Za napoleonských válek byla roku 1810 půlka mostu rozebrána, po pominutí nebezpečí byl most opraven včetně nového zastřešení. V tomto stavu se most dochoval až do druhé poloviny 20. století.

V letech 1979-1980 proběhla celková rekonstrukce mostu. Dne 18. července 1986 dřevěná konstrukce mostu lehla popelem, zbyly pouze kamenné pilíře, které jak memento trčely z řeky...

V roce 1992 obec Kyselka spustila sbírkovou akci na rekonstrukci historické památky, zapsanou v rejstříku památek pod č.1020. O devět let později začala obnova mostu dle dochované historické dokumentace. V roce 2003 byla rekonstrukce dřevěného krytého mostu přes řeku Ohři dokončena a most byl dne 30. září 2003 slavnostně uveden do provozu.

Dřevěné bednění bočnic mostu. | 10.7.2012
Střecha v pohledu z interiéru. | 10.7.2012 Střecha v pohledu z interiéru. | 10.7.2012
Interiér krytého mostu. | 10.7.2012 Interiér krytého mostu. | 10.7.2012
Interiér krytého mostu. | 10.7.2012 Interiér krytého mostu. | 10.7.2012
Podlaha krytého mostu. | 10.7.2012 Přes záplavové území Ohře vede ke krytému mostu ještě menší, nekrytý mostek. | 10.7.2012
Přes záplavové území Ohře vede ke krytému mostu ještě menší, nekrytý mostek. | 10.7.2012 Maximální výšku vozidel vjíždějících na krytý most v Radošově hlídá trámová konstrukce. | 10.7.2012
Krytý most v Radošově. | 10.7.2012

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024