Pohlednice Pražských tramvají... ...od zprovozněné zubačky do Polska

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pohlednice Pražských tramvají...
...od zprovozněné zubačky do Polska


Kořenovské nádraží a v něm vyčkává na své cestující polská motorová jednotka SA134-007 mířící odtud po obnovené trati až do cílové stanice Szklarska Poręba Górna. Kontrast bílé, žluté a černé barvy na jednotce, která se skládá ze dvou dílů, uložených na společném Jakobsově podvozku a spojených přechodovým měchem je něčím novým, tak nastupme... | 6.5.2011
Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011
Z původních 59. kilometrů dlouhé rakousko-pruské spojnice mezi Tanvaldem a Hirschbergem (dnešním polským městem Jelenia Góra) bylo ještě na počátku roku 2009 provozováno pouhých 12. kilometrů na českém území z Tanvaldu do Harrachova...
Osudným se pro tuto trať stal rok 1945, když byl v listopadu zrušen mezinárodní železniční přechod do Polské republiky, pak trať usnula jako Šípková Růženka. První výrazný pokus o vzkříšení původního kolejového spojení do Polska přišel v letech 1991-92. Po sérii brigád dobrovolníků projel 31. května 1992 z české strany opět vlak do Szklarské Poreby. Jenže i přes občasné snahy se dalších 17. let takřka opět "nic" nedělo.
Až rok 2009 přinesl naději a nakonec i činy, když byla 8. května zahájena rekonstrukce přes půl století neprovozované trati na polské straně a 3. července 2010 byla po více jak šesti desítkách let obnovena pravidelná osobní doprava ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc. V sobotu 28. srpna 2010 pak konečně došlo i k obnovení provozu přes hranice, do Harrachova.
Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011
Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011 Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011
Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011 Interiér jednotky SA134-007. | 6.5.2011
Stanoviště strojvedoucího jednotky SA134-007. | 6.5.2011 Sociální zařízení s WC v jednotce SA134-007. | 6.5.2011 Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s trolejovým vedením, které kdysi končilo až v Kořenově, v současnosti zde... | 6.5.2011 Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s trolejovým vedením, které kdysi končilo až v Kořenově, v současnosti zde... | 6.5.2011 Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s trolejovým vedením, které kdysi končilo až v Kořenově, v současnosti zde... | 6.5.2011
Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s jednotkou SA134-007. | 6.5.2011 Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s jednotkou SA134-007. | 6.5.2011 Cílová stanice Szklarska Poręba Górna s jednotkou SA134-007. | 6.5.2011 A jsme zpátky na českém území, v Harrachově. Některé přeshraniční spoje obsazené jednou SA134-007 zajíždí do Kořenova, jiné končí v Harrachově. | 6.5.2011 A jsme zpátky na českém území, v Harrachově. Některé přeshraniční spoje obsazené jednou SA134-007 zajíždí do Kořenova, jiné končí v Harrachově. | 6.5.2011
Setkání generací v Harrachově, aneb přestup v Harrachově z polského vlaku tvořeného jednotkou SA134-007 do motorového vozu Českých drah 810.263-4. | 6.5.2011



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024