Scanjournal č.051

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.051

Fotografické okénko do nedávné historie


51. Bratislava 4. června 1998
51. vydání Scanjournalu se odehrává v Bratislavě 4. června 1998 a okolnosti jeho pořízení jsou již snad promlčené maturitním vysvědčením, tak je lze odtajnit. Na začátku června se objevila možnost reprezentovat naši střední školu v týmové soutěži v jakési přírodní vědě, ale matematika to myslím nebyla. Odjeli jsme tam z naší třídy čtyři kluci. Po dopolední části soutěže bylo jasné, že na stupně vítězů opravdu nemůžeme pomýšlet a tak jsem pojal plán. Namísto oběda v místní vysokoškolské mense jsem se vytratil do města a na soutěž jsem se už nevrátil. Šel jsem fotit tramvaje a hlavně projet se trolejbusem Škoda-Sanos, kterých zde ještě pár kousků jezdilo a na lince 212 jsem jeden brzy potkal. Nebylo sice moc času, ale pár snímků se podařilo pořídit, i když na fotku Sanosu zvenčí nepřály podmínky, čas ani technika a schopnosti fotografa taky stály za starou bačkoru. Nutno podotknout, že z toho tehdy nebyl ve škole ani moc velký průšvih....
Nečekaná výprava za bratislavskou dopravou začala u zastávky Botanická Zahrada, kde byla vyfotografována souprava vozů T3SUCS ev.č.7751+7752 na lince 1. | 4.6.1998 Na lince 5 byla u stejné zastávky vyfotografována ještě souprava vozů T6A5 ev.č.7907+7908 a pak už jsem vyrazil do centra města. | 4.6.1998 Obchodná ulica vypadala v roce 1998 o dost jinak než dnes a nemodernizované tramvaje typu K2 již v Bratislavě také nepotkáme. Na lince 9 byl vyfotografován vůz ev.č.7055 v zastávce Vysoká. | 4.6.1998 Obchodná ulica žila byznysem již ve své podobě z 90. let. Sportovně laděný podnikatel v barevné teplákovce s mobilem rozměrů menší cihly již patří minulosti stejně tak, jako tramvaje K2 s vlnitými plechy. Opět vůz ev.č.7055 na lince 9, zastávka Vysoká. | 4.6.1998 Do třetice byla vyfotografována u zastávky Vysoká tramvaj K2 ev.č.7066, vypravená na linku 5, kde jezdila společně s dvojicemi vozů T6A5. | 4.6.1998
7751+7752 - 1
4.6.1998
7907+7908 - 5
4.6.1998
7055 - 9
4.6.1998
7055 - 9
4.6.1998
7066 - 5
4.6.1998
Ve smyčce Železničná stanica se podařilo zastihnout soupravu tehdy nejnovějších tramvají - T6A5 ev.č.7951+7952 na lince 3. Dodávka vozů T6A5 na konci 90. let byla na dlouhou dobu posledním větším přírůstkem do vozového parku bratislavských tramvají. | 4.6.1998 Pravým důvodem mého pobytu na smyčce Železničná stanica byl však vůz za soupravou T6A5 ev.č.7951+7952. Zde byl na lince 2 vypraven vůz T3SU ev.č.7719. | 4.6.1998 Pohled do interiéru vozu T3SU ev.č.7719 ukazuje původní uspořádání sedaček ve vozech T3SU z roku 1982. | 4.6.1998 Záběr zadní části a dveřního boku vozu T3SU ev.č.7719 na lince 2 byl pořízen v křižovatce u zastávky Floriánské náměstí. | 4.6.1998 Ikarusy 280 byly typickými autobusy mnoha našich měst. V Bratislavě jich v roce 1998 jezdilo ještě mnoho, vyfotografován byl vůz ev.č.2938 na lince 83 se slušivou reklamou na pivo značky Šariš. | 4.6.1998
7951+7952 - 3
4.6.1998
7719 - 2
4.6.1998
7719 - 2
4.6.1998
7719 - 2
4.6.1998
2938 - 83
4.6.1998
Cílem výpravy byl však trolejbus Škoda-Sanos S200Tr, vyráběný v 80. letech kooperačně podnikem Škoda a makedonskou firmou FAS Skopje. Podařilo se narazit na vůz ev.č.6510, vypravený na linku 212, zachycený ve smyčce Vojenská nemocnica. | 4.6.1998 Podmínky ve smyčce Vojenská nemocnica nebyly ideální a přístroj i fotograf ještě horší. Na snímku je vedle Sanose ev.č.6510 na lince 212 ještě Škoda 14Tr ev.č.6262 na lince 211. | 4.6.1998 Čekal jsem dlouho, ale další Sanos nepřijel. Nasvícený mám tedy jen snímek zezadu - opět vozy ev.č.6510 a 6262 ve smyčce Vojenská nemocnica. Zadní partie Sanosu byla na československé poměry nezvyklá svým nízkým oknem. | 4.6.1998 Zvenku se nedařilo, ale interiér vozu Škoda-Sanos ev.č.6510 na lince 212 se podařilo nafotit poměrně dobře. První snímek nám přibližuje přední část vozu. | 4.6.1998 Konstrukce točny Sanosu byla podobná článkovým vozům Ikarus z Maďarska. Za povšimnutí stojí sedačky bokem ke směru jízdy nad nápravami. Stále vůz ev.č.6510 na lince 212. | 4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6512 - 211
6510 - 212
4.6.1998
6510 - 212
6512 - 210
4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
Prostor u zadních dveří byl o jeden schod snížen a vznikala tak skoro nízkopodlažní plošinka - bohužel jeden schod proti dveřím zůstal. Na poslední dvě řady sedaček museli cestující zdolat výstup na podestu. Stále vůz ev.č.6510 na lince 212. | 4.6.1998 Průhled trolejbusem Škoda-Sanos ze zadní plošiny směrem dopředu. Stále vůz ev.č.6510 na lince 212. | 4.6.1998 Průhled trolejbusem Škoda-Sanos od kabiny řidiče směrem dozadu. Ještě pořád jsme ve voze ev.č.6510 na lince 212. | 4.6.1998 Poslední snímek z vozu Škoda-Sanos ev.č.6510 přibližuje stanoviště řidiče. | 4.6.1998 No a aby těch interiérů trolejbusů nebylo málo, dopřejme si ještě originální provedení vozu 15Tr, vyfotografované ve voze ev.č.6606 na lince 212 při cestě zpět do města naplněné zklamáním, neboť se nepodařilo pořádně vyfotit Sanos... | 4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6510 - 212
4.6.1998
6606 - 212
4.6.1998


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017