Scanjournal č.048

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.048

Fotografické okénko do nedávné historie


48. Praha v dubnu 1998
Ve Scanjournalu s číslem 48 se nám připomenou tramvaje v Praze v dubnu roku 1998. Nejdřív zavítáme do centra města, na Žižkov, do Holešovic i do Podbaby. A nezapomeneme také na linku 34, kde se podařilo odchytit tramvaj ev.č.6697, svého času výjimečnou jedním detailem. který si samozřejmě ukážeme. Tak tedy hurá do jarních ulic!
Generační setkání dvounápravové tramvaje zn. Ringhoffer a osobního automobilu zn. Škoda. Střešovický služební vůz ev.č.4217 jsem potkal na Žižkově úplnou náhodou, když jsem čekal na soupravu dvoustováků na šestadvacítce | 20.4.1998 A dvoustováky už jsou tady - souprava ev.č.6230+6257 na lince 26 z kobyliské vozovny. Na jaře 1998 se šuškalo, že tyto vozy předané z Žižkova již nebudou v Kobylisích jezdit jako čelní z důvodu neuzavřených kabin. Souprava byla později skutečně rozpojena | 20.4.1998 Vůz T3 ev.č.6142 byl v roce 1998 předán ze Žižkova na Pankrác, kde ještě také nějaký čas jezdil jako čelní v soupravě. Ta byla utvořena s tradičně Pankráckým vozem ev.č.6363. Souprava ev.č.6142+6363 byla vyfotografována na lince 6 na křižovatce Tylovo náměstí | 20.4.1998 Na Hradčanské byla vyfotografována souprava vozů T3 ev.č.6464+6463 na lince 18, vypravená z vozovny Pankrác | 17.4.1998 Zánovní vůz T3M2-DVC ev.č.8082/II, když jsem jej poprvé po jeho dokončení potkal - na cvičné jízdě v zastávce Újezd | 17.4.1998
4217
20.4.1998
6230+6257 - 26
20.4.1998
6142+6363 - 6
20.4.1998
6464+6463 - 18
17.4.1998
8082 - L
17.4.1998
Z důvodu výluky trati v Koněvově ulici byly linky 9 a 16 ukončeny na Vápence. Tak se zde na mohly setkat soupravy T6A5 ev.č.8641+8642 a T3SUCS ev.č.7272+7273 | 16.4.1998 Souprava vozů T3 ev.č.6678+6638 byla vyfotografována na lince 34 poblíž náměstí Míru. Na vůz ev.č.6678 jsem měl vždycky docela štěstí | 10.4.1998 A také jsem měl štěstí na soupravu T3 ev.č.6697+6666, což bylo moc dobře. Na snímku ze smyčky Kotlářka je vyfotografovaná zvenku, opět na lince 34 | 29.4.1998 Přesuneme se do interiéru vozu T3 ev.č.6697 - ten byl na stanovišti řidiče atypický jedním detailem. Odpověď o co se jedná si prozradíme u příštího obrázku... | 29.4.1998 Ano, správná odpověď zní, že vůz T3 ev.č.6697 byl posledním vozem v běžném provozu se zachovanými původními žárovičkovými kontrolkami na panelu řidiče. Na všech ostatních vozech byly v dubnu 1998 již vyměněny za nové ze světelných diod, zachovaly se však na služebních vozech - někde až do roku 2011 | 29.4.1998
8641+8642 - 9
7272+7273 - 16
16.4.1998
6678+6638 - 34
10.4.1998
6697+6666 - 34
29.4.1998
6697
29.4.1998
6697
29.4.1998
Na několik snímků se přesuneme k zastávce Nádraží Holešovice, kde jsem zdokumentoval provoz tramvají na rampě k mostu v místě, kde byla v trati dvojitá kolejová spojka. Ta byla později při výluce zrušena a dnes toto místo vypadá už úplně jinak. Na snímku projíždí ve směru do centra kobyliská souprava T3 ev.č.6826+6827 na lince 17 | 15.4.1998 V opačném směru projíždí na stejném místě souprava vozů ev.č.6865+6839 rovněž na lince 17. V kobylisích mělo řazení souprav pevný řád, souprava na snímku je atypická. Vůz ev.č.6865 jezdil obvykle sólo a vůz ev.č.6839 býval řazen za vozem ev.č.6838, který byl zřejmě v době pořízení snímku v dílnách | 15.4.1998 Do třetice jede u dvojité kolejové spojky ve směru do centra sólo vůz ev.č.6866 na lince 5. Tento vůz býval pro změnu obvykle řazen jako přední v soupravě s vozem ev.č.6867. Dílny měly asi zrovna kobyliskou sezónu... | 15.4.1998 Na Trojský tramvajový most zvaný Rámusák vjíždí vůz T3SUCS ev.č.7250 na lince 5. Jako jeden ze čtveřice prvních vozů se samoobslužným otevíráním dveří byl dlouho opatřen povedeným atypickým nátěrem | 15.4.1998 V opačném směru z Rámusáku jede souprava T3 ev.č.6910+6905 na lince 25. Tato linka zde také běžně jezdila a my se teď po její trase kousek svezeme... | 15.4.1998
6826+6827 - 17
15.4.1998
6865+6839 - 17
15.4.1998
6866 - 5
15.4.1998
7250 - 5
15.4.1998
6905+6910 - 25
15.4.1998
Na Vltavské byla v podjezdu pod železničním mostem v prodloužení Negrelliho viaduktu zachycena na lince 25 souprava vozů T3 ev.č.6892+6893. My však pokračujeme dále po trase linky 25 | 13.4.1998 Linka 25 jezdila pravidelně do Podbaby. Na snímku je vyfotografována souprava vozů T3 ev.č.6884+6869 na zastávce Lotyšská ve směru z centra | 17.4.1998 A se soupravou T3 ev.č.6894+6891 dorazíme pětadvacítkou do Podbaby. Souprava stojí v nástupní zastávce. Smyčka zde bývala docela plná, kromě linky 25 zde končila také linka 20, vedená v trase Podbaba - Divoká Šárka | 17.4.1998 V nástupní zastávce na smyčce Podbaba byla zachycena také souprava vozů T3 ev.č.6903+6902. Linka 25 jezdila v Podbabě po vnější koleji | 17.4.1998 Se soupravou T3 ev.č.6903+6902 na lince 25 se setkala na Podbabě souprava vozů T3SUCS ev.č.7148+7149 na lince 20, zachycená ve výstupní zastávce. Vokovická souprava T3SUCS ev.č.7148+7149 je opatřena reklamním polepem oslavujícím vítězství našich hokejistů na ZOH v Naganu | 17.4.1998
6892+6893 - 25
13.4.1998
6884+6869 - 25
17.4.1998
6894+6891 - 25
17.4.1998
6903+6902 - 25
17.4.1998
7148+7149 - 20
6902+6903 - 25
17.4.1998


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017