Scanjournal č.025

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.025

Fotografické okénko do nedávné historie


25. Jubilejní Scanjournal o počátku provozu vozů RT6N1
V srpnu 1997 se dočkaly svých prvních kilometrů v provozu s cestujícími tramvaje typu RT6N1 z ověřovací série vyrobené v roce 1996. Tyto tramvaje jsou dodnes terčem nevybíravé kritiky z odborných i laických kruhů, dokonce se o nich můžeme dočíst v novinách, že vlastně cestující nikdy nesvezly. Navzdory názorům dnešních novinářů však tramvaje RT6N1 vyjely skutečně na linku 11 dne 25. srpna 1997 a tak jim právem patří místo v dnešním jubilejním "čtvrtstoletém" Scanjournalu.
V první den zkušebního provozu s cestujícími byl vyfotografován vůz RT6N1 ev.č.9102 v oblouku s omezeným potkáváním se protijedoucích tramvají typu KT8D5 (mezi něž se dle předpisů řadí jen díky velkému zpětnému zrcátku na levé straně) před Národním muzeem poblíž zastávky Muzeum. Tento snímek jsem již vypouštěl do světa několikrát, ale k zahájení provozu tramvají RT6N1 prostě patří, tak omluvte několikátou reprízu | 25.8.1997 Vůz RT6N1 ev.č.9102 je zachycen ve společnosti soupravy vozů T6A5 ev.č.8645+8646 na lince 7 ve smyčce Černokostelecká. Z důvodu výluky na trati k Ústředním dílnám DP zde na konci srpna 1997 končily obě linky | 25.8.1997 Druhý den provozu tramvají RT6N1 byl zachycen na lince i vůz ev.č.9103. Na snímku stanicuje v zastávce Horky. První dny provozu patřily výhradně zelenobílým tramvajím ev.č.9102 a 9103 | 26.8.1997 Další setkání soupravy vozů T6A5 s tramvají RT6N1 ve smyčce Černokostelecká. Tentokrát jsou hlavními aktéry souprava ev.č.8601+8602 a vůz ev.č.9103 | 26.8.1997 Pohled do interiéru předního článku vozu RT6N1 ev.č.9102 na lince 11 poblíž zastávky Chodovská | 26.8.1997
9102 - 11
25.8.1997
8645+8646 - 7
9102 - 11
25.8.1997
9103 - 114
26.8.1997
8601+8602 - 7
9103 - 11
26.8.1997
9102
26.8.1997
Na konci srpna stále pokračovala výluka křižovatky na Karlově náměstí v centru města. Z tohoto důvodu byla linka 22 ve směru z Bílé hory odkloněna do Braníka. Na snímku je zachycena pankrácká souprava ev.č.6991+6588 na lince 22 ve smyčce Nádraží Braník | 26.8.1997 Branickou trať na lince 22 navštívila také souprava vozů T3 ev.č.6321+6323. Na snímku u zastávky Pobřežní cesta jsou více než zřetelně vidět původní dveře na voze ev.č.6321 | 26.8.1997 Při čekání na vůz RT6N1 byl na Tylově náměstí zachycen vůz T3M ev.č.8071/II, projíždějící na cvičné jízdě manipulační oblouk křižovatky ve směru od Muzea na náměstí Míru; běžné vozy T3M se na cvičné jízdy vypravovaly do zprovoznění cvičné tyristorky ev.č.5519 | 25.8.1997 Smyčka Ústřední dílny DP během probíhající rekonstrukce. Během výluky v roce 1997 byla rekonstruována smyčka a most přes jízdní pás Černokostelecké ulice | 25.8.1997 V úseku tramvajové trati v Černokostelecké ulici probíhala výměna trolejového vedení a tak připomíná snímek z blízkosti zastávky Hutní základna spíše zrušenou trať, než úsek v opravě | 25.8.1997
6991+6588 - 22
26.8.1997
6321+6323 - 22
26.8.1997
8071 - L
25.8.1997
Smyčka ÚDDP
25.8.1997
Hutní základna
25.8.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017